Mobiele website

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lennard

Guest
Op zich vind ik Apple veel beter geregeld dan Android.
Iedereen die een app maakt en het goed doet haalt er echt wel minimaal die 100 euro per jaar eruit haalt (of hoeveel het ook was)

Wat je op Android veel hebt zijn virussen en dat soort dingen.
Wou voor mijn zus een toetsenbord installeren en dan krijg je al standaard de melding dat dit een keylogger kon zijn en dat je toetsenborden nooit moet vertrouwen
emo.gif

Op Apple heb ik nooit dit probleem en ook nooit last van virussen o.i.d

En ik denk dat Rik er wel weer op tegen zou zijn, maar dit stukje vind ik dus wel goed geregeld van Apple.
Streng moet het idd zijn, het is wel een heel erg privacy gebonden product hoor, wat wij meestal niet beseffen.

Lennard

Active member
Virussen op Android?

Bij elke app die je download krijg je te zien welke rechten die app krijgt, als je dus gewoon nakijkt of die rechten wel nodig zijn (bijv. iets als wordfeud hoeft geen nummers te kunnen bellen) dan heb je in principe nooit last van virussen.

Ik heb ook nog nooit een melding gehad dat iets een keylogger kon zijn, dan zal ze wel AVG op dr telefoon hebben geïnstalleerd ofzo, en dat faalt net zo hard als mensen die processmanagement-dingen op hun Android zetten.

toevoeging op 13 januari 2013, 16:25:42:
Oh ik dacht dat we in Offtopic zaten.
emo.gif

Thom

Thom
Nicknl (link):
Op zich vind ik Apple veel beter geregeld dan Android.
Iedereen die een app maakt en het goed doet haalt er echt wel minimaal die 100 euro per jaar eruit haalt (of hoeveel het ook was)

Wat je op Android veel hebt zijn virussen en dat soort dingen.
Wou voor mijn zus een toetsenbord installeren en dan krijg je al standaard de melding dat dit een keylogger kon zijn en dat je toetsenborden nooit moet vertrouwen
emo.gif

Op Apple heb ik nooit dit probleem en ook nooit last van virussen o.i.d

En ik denk dat Rik er wel weer op tegen zou zijn, maar dit stukje vind ik dus wel goed geregeld van Apple.
Streng moet het idd zijn, het is wel een heel erg privacy gebonden product hoor, wat wij meestal niet beseffen.

Tegenwoordig heeft Android zelf ook al een virusscanner ingebouwd, maar volgens mij is het aantal apps met virussen echt héél klein die in de Play store staan. Uiteraard moet dit gewoon 0 zijn.. dat heeft Apple wel beter geregeld ja.

L

Lennard

Guest
Lennard (link):
Virussen op Android?

Bij elke app die je download krijg je te zien welke rechten die app krijgt, als je dus gewoon nakijkt of die rechten wel nodig zijn (bijv. iets als wordfeud hoeft geen nummers te kunnen bellen) dan heb je in principe nooit last van virussen.

Ik heb ook nog nooit een melding gehad dat iets een keylogger kon zijn, dan zal ze wel AVG op dr telefoon hebben geïnstalleerd ofzo, en dat faalt net zo hard als mensen die processmanagement-dingen op hun Android zetten.

toevoeging op 13 januari 2013, 16:25:42:
Oh ik dacht dat we in Offtopic zaten.
emo.gif

Kan idd aan AVG liggen dan.
Verder vind ik idd dat het gewoon 0% hoort te zijn en dat Apple dat beter heeft geregeld
yummie.gif

Jeffreyy

Jeffrey
Ja, allemaal heel leuk dat het bij apple beter geregeld is, maar dat mag ook wel als je kijkt wat alles bij apple kost
emo.gif

L

Lennard

Guest
Jponsen (link):
Ja, allemaal heel leuk dat het bij apple beter geregeld is, maar dat mag ook wel als je kijkt wat alles bij apple kost
emo.gif

Een android telefoon kost ook genoeg hoor
emo.gif
.
Je moet is weten hoeveel Google ook aan Android verdiend, dus wat extra aan de beveiliging doen is niet overbodig hoor

Lennard

Active member
Nicknl (link):

Jponsen (link):
emo.gif

emo.gif
.
Je moet is weten hoeveel Google ook aan Android verdiend, dus wat extra aan de beveiliging doen is niet overbodig hoor

Android is geheel gratis, je betaalt voor het toestel. En dan moet je natuurlijk AVG de schuld geven, niet Android.
emo.gif

L

Lennard

Guest
Lennard (link):

Nicknl (link):

Jponsen (link):
emo.gif

emo.gif
.

Android is geheel gratis, je betaalt voor het toestel. En dan moet je natuurlijk AVG de schuld geven, niet Android.
emo.gif

Ik zei android telefoon
pompom.gif

Google verdiend er nog steeds genoeg aan, en iik heb je gelijk gegeven met AVG

Quote:
Kan idd aan AVG liggen dan.

Waar moet ik dan AVG nog meer de schuld van geven, van de prijzen
yummie.gif
?

Ik vind persoonlijk dat Android nog ietsje meer aan de beveiliging kan doen, daar heeft AVG niks mee te maken ^^

L

Lennard

Guest
Lennard (link):
Wat is er niet veilig aan Android dan?

Nog genoeg apps.
Als Android gewoon een betere controle op apps doen dan scheelt dat al een hoop

Thom

Thom
Als je apps download vanaf de play store is de kans op een virus heeeel klein. Je doet nu net alsof de store vol staat met virussen
emo.gif

L

Lennard

Guest
Thommity (link):
Als je apps download vanaf de play store is de kans op een virus heeeel klein. Je doet nu net alsof de store vol staat met virussen
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Net als dat de meeste apps teveel privileges hebben hoor.

Thom

Thom
Nicknl (link):

Thommity (link):
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Als je vindt dat een app teveel privileges heeft, moet je de app niet installeren.
Een android-virus stuurt bijna altijd smsjes/belt, en dit staat ook duidelijk aangegeven met Dit kost geld! in een opvallende kleur voordat je de app installeert

Timkb

New member
Thommity (link):

Nicknl (link):

Thommity (link):
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Als je vindt dat een app teveel privileges heeft, moet je de app niet installeren.
Een android-virus stuurt bijna altijd smsjes/belt, en dit staat ook duidelijk aangegeven met Dit kost geld! in een opvallende kleur voordat je de app installeert

Ook al staat het er in koeienletters mensen lezen het gewoon simpel weg niet en drukken overal op akkoord, zo zit de gemiddelde mens nou eenmaal in elkaar. Android moet dit zelf beter regelen vind ik en wat geslotener worden, waarom zou een third party app in vredes naam SMSjes moeten kunnen versturen?

L

Lennard

Guest
Thommity (link):

Nicknl (link):

Thommity (link):
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Wat Timmie zegt, bijna niemand let hier op, ik vind dat Android dit soort apps hoort te controleren, nog beter
smile.gif

Timkb

New member
Nicknl (link):

Thommity (link):

Nicknl (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Thommity (link):
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Wat Timmie zegt, bijna niemand let hier op, ik vind dat Android dit soort apps hoort te controleren, nog beter
smile.gif

De controle door Google zelf zou zeker een verbeter punt zijn. Android is zon mooi systeem maar tegelijkertijd zo hard verkracht.

Lennard

Active member
Timmie (link):

Thommity (link):

Nicknl (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Thommity (link):
emo.gif

Groot genoeg hoor
smile.gif

Ook al staat het er in koeienletters mensen lezen het gewoon simpel weg niet en drukken overal op akkoord, zo zit de gemiddelde mens nou eenmaal in elkaar. Android moet dit zelf beter regelen vind ik en wat geslotener worden, waarom zou een third party app in vredes naam SMSjes moeten kunnen versturen?

Dat is hetzelfde als roepen "de treinen zijn onveilig want als ik er voor spring dan ga ik dood
confused.gif
confused.gif
"

Als er met koeienletters bij staat dat iets geld kost en je denkt dan nog "lalala ooh gratis jeej" dan verdien je het gewoon om geld kwijt te zijn. Als je dat qua hersencapaciteit niet aan kunt moet je indd maar een iphone kopen.
emo.gif
hypocrite.gif
clown.gif

Waarom een third party app SMSjes moet kunnen versturen:
Misschien omdat je dat wil? Er zijn vast wel redenen te vinden waarom je met een app SMSjes zou willen versturen (bijvoorbeeld een verjaardags-app die vrienden vanzelf een SMS sturen als ze jarig zijn, om maar iets kansloos te noemen). Dat die apps gewoon worden toegelaten is juist het mooie van Android; voor bijna alles wat je wil is wel een app te vinden die dat doet.

L

Lennard

Guest
Je geeft een paar domme voorbeelden hoor
emo.gif

Ik heb verder niks tegen android hoor, ik lees zelf ook de privileges maar genoeg mensen niet :)
Wat zo het stomme van je ow zo mooie android is is dat een zaklamp app ook sms toegang kan vragen (en daar kan je dus over heen hebben gelezen)

Een simpele controle van android en ze hadden dat gevonden
En daarom vind ik de controle gewoon slecht.

Lennard

Active member
Maargoed, topic kan ook wel dicht, als je een android vs apple discussie wil houden kun je beter even een nieuw offtopic-topic maken.
biggrin.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan