nameservers op me vps!

Cooldimitri

New member
ik heb een vraag:
ik heb een vps gekocht maar nu zie ik dat er geen naamservers zijn aangezien ik een xp heb gekocht!
Nu ben k het aan het doorwijzen maar dit is niet zo handig.
het makkelijke van tk is dat er al een soort van dns in is gebouwd en als je daar dan je ip invult je wel mijnwebsite.nl/index.php krijgt!
is het mogelijk om er toch dns in te zetten, als ik het goed heb moet je hier 2 ips voor hebben kan ik er dan ook 1 ip bij kopen?
mvg: dimitri

Matthias

Active member
Nameservers moet je zelf maken, die zitten er niet bij.

Tegenwoordig accepteren registrars ook al nameservers met hetzelfde IP, dat je dus maar 1 IP nodig hebt.

Rickdb

New member
Je hebt 2 ip-adressen nodig.
Linux VPS (Ubuntu etc.)
Directadmin (12 punten per maand of lifetime licentie voor 75 euro, weet niet meer precies wat lennard zei)
Voor verdere informatie moet je even een ticket aanmaken.

Cooldimitri

New member
maar ik heb een windows vps kan daar ook een control paneel op die netzoals directadmin werkt?
met nameservers enz?

Rickdb

New member
Plesk kan je niet gratis downloaden, jammer he
sadley.gif

Gerritzwn

New member
Cooldimitri (link):
ik heb een vraag:
ik heb een vps gekocht maar nu zie ik dat er geen naamservers zijn aangezien ik een xp heb gekocht!
Nu ben k het aan het doorwijzen maar dit is niet zo handig.
het makkelijke van tk is dat er al een soort van dns in is gebouwd en als je daar dan je ip invult je wel mijnwebsite.nl/index.php krijgt!
is het mogelijk om er toch dns in te zetten, als ik het goed heb moet je hier 2 ips voor hebben kan ik er dan ook 1 ip bij kopen?
mvg: dimitri

Je hebt minimaal 2 nameservers nodig waarvan 1x master en 1x slave. Let echter wel op dat er voor Windows geen gratis te gebruiken dns-software is en de meeste software welke voor Windows geschreven zijn beperkt en vaak ook ongelofelijk veel lekken bevatten.

Een gratis DNS-Host is daarom wellicht dan een betere oplossing.

Rickdb (link):
Je hebt 2 ip-adressen nodig.

Klopt inderdaad
smile.gif

Rickdb (link):
Directadmin (12 punten per maand of lifetime licentie voor 75 euro, weet niet meer precies wat lennard zei)

Lifetime mag je daarentegen alleen gebruiken op het ip-adres waarop het is aangeschaft en binnen hetzelfde netwerk.

Rickdb (link):
Plesk kan je niet gratis downloaden, jammer he
sadley.gif

Gelukkig niet, als je ziet dat ze al zon 15 jaar bezig zijn met het ontwikkelen en ondersteunen. Tevens zuigt plesk aan alle kanten, niet voor niets maken de meeste webhosters gebruik van DirectAdmin en Confixx.

Cooldimitri

New member
oke maar als ik een gratis dns heb dan is dat toch bijv. als no-ip dat je jewebsite.no-ip.com hebt?
want dat wil ik echt niet en is er echt geen mogelijkheid om met een ip adres toch me domein op one2xs te koppelen?

Jeffreyy

Jeffrey
Voeg je domein toe aan Directadmin met DNS beheer, en dan een a Record instellen naar je Ip, en klaar.

Gerritzwn

New member
Jponsen (link):
Voeg je domein toe aan Directadmin met DNS beheer, en dan een a Record instellen naar je Ip, en klaar.

Goed lezen, hij heeft een VPS geen DirectAdmin
wink.gif

Cooldimitri (link):
oke maar als ik een gratis dns heb dan is dat toch bijv. als no-ip dat je jewebsite.no-ip.com hebt?
want dat wil ik echt niet en is er echt geen mogelijkheid om met een ip adres toch me domein op one2xs te koppelen?

Je kunt 2 kanten op met een domeinnaam. Je kunt een frame-redirect/forwarding gebruiken. Dit houdt in dat je het domeinnaam naar het http://ip.ad.re.s/ verwijst. Niet echt netjes en het kent ook veel nadelen. Je kunt het domeinnaam ook bij gratis dns-hosting aanbieders onderbrengen.

Nadeel is dat je bij een andere partij de DNS-servers moet gebruiken en het domeinnaam hiernaar moet verwijzen. Voordeel is, dat je werkelijk het gehele domeinnaam in eigen beheer hebt en dus records kunt wijzigen en dus ook mails kunt ontvangen (is n.l. met frame-redirect/forwarding niet mogelijk).

Zelf biedt ik bijvoorbeeld zon DNS-Hosting aan via NetwerkHulpjes.NL. Na registratie van je domeinnaam, kun je de nameservers die ik via netwerkhulpjes.nl aanbied gebruiken waarna je via netwerkhulpjes het domeinnaam naar het ip-adres van je VPS account kunt verwijzen.

No-ip werkt ongeveer op diezelfde wijze alleen dan middels subdomeinen die ze zelf aanbieden. Die wijze heb ik dus niet omdat iedereen een eigen domeinnaam wilt gebruiken en wilt beheren zonder beperkingen.

Cooldimitri

New member
dus als ik het goed begrijp, als ik het via netwerkthulpjes doet dan heb ik ook gwn mijndomein.nl/index.php?
want ik begrijp die netwerkthulpjes niet helemaal namelijk!

Gerritzwn

New member
Cooldimitri (link):
dus als ik het goed begrijp, als ik het via netwerkthulpjes doet dan heb ik ook gwn mijndomein.nl/index.php?
want ik begrijp die netwerkthulpjes niet helemaal namelijk!

Klopt inderdaad.

Bij een forwarding of redirect is http://www.jouwdomein.ext/pagina.html (pagina.html <<) niet mogelijk, in geval van DNS Hosting wel. Als je er niet helemaal uit komt, kun je het beste eerst je domein even registreren, vervolgens account aanmaken bij netwerkhulpjes.

Hierna kun je het beste even contact met me opnemen, dan kan ik indien je dit wenst het domeinnaam in je account plaatsen en verwijzen naar het ip-adres van je VPS zodat je er direct mee aan de slag kunt. Contact opnemen kan het beste via het contact formulier of via de Live Messenger! op netwerkhulpjes.nl

Cooldimitri

New member
want nu sta ik niet hoog op google omdat ik geen tags kan doen en een beschrijving want hij word nu alleen doorgelinkt!

Timkb

New member
@Gerritzwn ik vind plesk ook niet makkelijk maar dat is de reden niet hoor, linux is gratis en verbruikt minder geheugen, windows is betaald en verbruikt meer geheugen aan de OS zelf en is zover ik weet niet in comand line versie verkrijgbaar

Gerritzwn

New member
Cooldimitri (link):
want nu sta ik niet hoog op google omdat ik geen tags kan doen en een beschrijving want hij word nu alleen doorgelinkt!

Ik vermoed dat je domein over ca. 1 a 1 1/2 uur actief is via de DNS-Hosting mogelijkheid van NetwerkHulpjes.NL.

Timmie (link):
@Gerritzwn ik vind plesk ook niet makkelijk maar dat is de reden niet hoor, linux is gratis en verbruikt minder geheugen, windows is betaald en verbruikt meer geheugen aan de OS zelf en is zover ik weet niet in comand line versie verkrijgbaar

Mwah, er is wel een CLI versie van Windows te krijgen alleen heb je ook dan veel meer resources in gebruik.

Feit blijft natuurlijk altijd wel dat Windows zo lek als een mandje is. Zo ook met Xammp welke puur voor ontwikkelaars is uitgebracht dat mensen deze echter voor het serveren van websites gebruiken (in de praktijk) is geheel aan hen maar zelfs Xammp raadt dit niet aan. Voor het serveren van websites is *unix/linux nog altijd het verstandigst.

Bovenaan