node hosting

Antonn

New member
Ik zou een gewone node hosting wel nice vinden, 100% uptime is niet nodig. Het kost Lennard maar 1 VPS dus in feite bijna niets.

Wouterr

Wouter de router
Antonn (link):
Ik zou een gewone node hosting wel nice vinden, 100% uptime is niet nodig. Het kost Lennard maar 1 VPS dus in feite bijna niets.

1 VPS? Als je redelijk wat applicaties host red je het daar echt niet opt.

Lennard

Active member
En het is natuurlijk niet een kwestie van 1 VPS installeren, maar ook het onderhoud, backuppen, zorgen dat ik er verstand van heb zodat ik alles kan beheren, etc.

Thom

Thom
Lennard (link):
zorgen dat ik er verstand van heb

dat zou misschien wel handig zijn ja
emo.gif

Rudie

New member
Antonn (link):

1 VPS? nooit.
Mijn laatste node project heeft op 10 servers gedraaid.
In totaal 35 screens, met loadbalancer er tussen.

Maar dat was ook wel een groot project, met wat kleine node projecten kunnen er al gauw een paar screens op een VPS

Rudie

New member
Calvin (link):
Ik vind dit een goed idee!

Jep, ik dus ook.
Maar nog steeds niets gehoord of het er mogelijk gaat komen.

Rogier

New member
Maartenf (link):
Ikzelf heb ook interesse hierin. Is node.js zwaar?

Het is relatief lichter dan PHP, echter maak je bij node.js vaak grote applicaties.

Node.js is vooral heel erg handig om algoritmes in te verwerken, die doet node.je echt vele sneller dan php.

Rudie

New member
Maartenf (link):

Nee, heel licht.
En heel makkelijk te schalen etc.

toevoeging op 10 augustus 2013, 19:09:14:

Rogier (link):

Maartenf (link):

Het is relatief lichter dan PHP, echter maak je bij node.js vaak grote applicaties.

Node.js is vooral heel erg handig om algoritmes in te verwerken, die doet node.je echt vele sneller dan php.

Ja inderdaad, acties en algoritmes om dingen te berekenen of te bepalen is veel makkelijker in node.js. Daarom gebruik ik node.js ook vaak als backend.

Rogier

New member
Rudie (link):

Maartenf (link):

Nee, heel licht.
En heel makkelijk te schalen etc.

toevoeging op 10 augustus 2013, 19:09:14:

Rogier (link):

Maartenf (link):

Ja inderdaad, acties en algoritmes om dingen te berekenen of te bepalen is veel makkelijker in node.js. Daarom gebruik ik node.js ook vaak als backend.

Precies, en dat maakt het relatief licht, maar het gaat vaak om zware applicaties.

Rudie

New member
Ja dat wel.
Maar dan nog is het in node.js lichter dan dat je dezelfde applicaties in PHP bouwt.
Maar ook het aantal requests vermindert aanzienlijk door modules als socket.io, die houden een verbinding gewoon open tot de client (of de server) de verbinding (socket) verbreekt.

Hierdoor hoeft er niet telkens een HTTP(s) verbinding geopend te worden met headers die verstuurd moeten worden, en als er dan geen data is om te versturen of ontvangen dan heb je alsnog de load om een HTTP(s) verbinding te openen en headers te versturen, voor niets eigenlijk.
Bij socket.io opent hij een socket en die sluit hij niet, als er dan geen data is, verzend hij ook niets.
Verschil tussen fetchen en pushen, wat lange tijd een verschil tussen Android en iOS was.

Op mijn Android telefoon moest hij Twitter mentions gaan fetchen, kon ik zelf een interval instellen, en het snelste was 3 minuten.
Als ik met iemand aan het DMen ben, wil ik niet dat ik na 3 minuten ofzo pas een notificatie krijg.
En als je hem al op 3 minuten zet gaat je telefoon veel sneller leeg.
Terwijl iOS push heeft (android sinds kort ook), en push gebruikt veel minder accu / CPU

toevoeging op 12 augustus 2013, 12:24:31:
En dat is dan nog maar 1 module waardoor Node.js al relatief lichter is dan PHP.

Rudie

New member
Volgens mij ook.
En ik denk andere ook.

Ben nog steeds aan het wachten op een reactie of dit mogelijk komt, of niet.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ja, ik kan wel gaan rondroepen dat het een goed idee is en dat het er misschien later komt, maar Lennard moet uiteindelijk de beslissing maken en volgens mij is die momenteel wat druk.

Jordy

New member
Robinlolz (link):
Ik kan lennard wel helpen ermee
smile.gif

Lennard maakt het denk ik liever zelf, heeft ie ooit eerder gezegd volgens mij

Lennard

Active member
Ik heb vrij weinig ervaring met node.js, dus op dit moment kan ik het gewoonweg niet aanbieden (ik ga geen dingen aanbieden waarvan ik niet exact weet hoe het werkt). Plus ik denk dat er simpelweg te weinig vraag voor is.

Robinlolz (link):
Ik kan lennard wel helpen ermee
smile.gif

Ja er zijn vast genoeg leden die ermee willen helpen, maar in the end moet ik de support en het beheer doen, ik kan niet zomaar willekeurige leden toegang tot de servers verschaffen.

Rudie

New member
Wat zou er server-technisch voor support gegeven moeten worden?
Niet veel lijkt mij, je draait wat centos/debian/ubuntu servers en die deel je weer in zoals het ook is met shared hosting.
Vervolgens mensen ssh toegang geven tot hun beperkte space op de server, dan kunnen ze zelf modules installeren etc (yum, npm, apt-get)

Maar ik snap zeer zeker je punt.

Lennard

Active member
Rudie (link):
Wat zou er server-technisch voor support gegeven moeten worden?
Nouja, je gaat geen autos verhuren als je geen flauw idee hebt hoe je ze moet repareren.
Je moet weten hoe je ze moet verdelen, hoe die node dingen werken, enzovoorts. Je moet er verstand van hebben voor je het aan gaat bieden. Denk dat dat wel voor zich spreekt.

Bovenaan