One2xs iPhone App

Merlin

New member
Ik kwam dit artikel tegen:
http://www.iphoneclub.nl/34540/transip-domeinnaam-registeren-op-de-iphone/

En bedacht me vervolgens dat het misschien een leuke toevoeging zou zijn een one2xs iphone app te maken.
Je zult misschien denken: "Er zijn maar weinig mensen hier die een iPhone hebben" maar ik bedoel het meer als een leuke toevoeging voor bestaande leden, of om nieuwe leden te werven. Een groot publiek zoekt namelijk dagelijks in de App-store en een zoekopdracht waarbij een app naar boven komt om gratis domeinen/webhosting te registreren is natuurlijk erg aantrekkelijk.

Je zou het dan (bijvoorbeeld) zo kunnen maken dat je via de app met verdiende one2xs punten direct domeinen/webhosts/VPSen kunt bestellen, het forum kunt checken, maar ook de "verdien links" makkelijk naar vrienden kunt doorsturen! (Contactlijst uit iPhone ophalen, contacten toevoegen, verzenden).

Het idee kort samen gevat: Makkelijke, mooie en duidelijke app die veel mensen zal aantrekken lid te worden en voor webspul te sparen, verder mooie toevoeging voor al leden om dus makkelijk het forum te checken / dingen te bestellen /vrienden uit te nodigen etc.

Laat maar voor en tegens horen. Graag met beetje argumenten enzo, niet alleen "leuk" of "stom".

Merlin

Lennard

Active member
Even neutrale vraag: Weet je wat het kost om zon app te laten maken? In welke taal gebeurt dat, of hoe moet ik dat zien?

Ruben

New member
Ik heb dan wel een Mac, maar ik heb geen idee hoe zon App te maken hoor
emo.gif

Merlin

New member
Lennard:
Even neutrale vraag: Weet je wat het kost om zon app te laten maken? In welke taal gebeurt dat, of hoe moet ik dat zien?

iPhone Apps kun je ALLEEN schrijven als je in het bezit bent van een mac met een (Volgens mij) gratis toepassing. (Interface Builder) Met andere woorden: Ruben zou hem kunnen maken. (Theoretisch natuurlijk)

Verder kun je natuurlijk ook iemand een app laten schrijven. Gregor *Jeweetwel, die van GHED* bijvoorbeeld (o23 media) schrijft apps, dus daar zou je kunnen informeren. (Een app voor Breda heeft hij geschreven (en is te downloaden) en hij schrijft er nu een voor Almere voor zover ik heb begrepen).

Taal waar apps in geschreven worden is Objective-C met Cocoa Touch. Interface Builder helpt je met het designen.

Je zou het eens kunnen proberen of informeren wat dat dus bij Gregor zou kosten...

Nielsie:
wel slim idee
alleen wel veel werk denk

Aan de ene kant denk ik dat ook, maar aan de andere kant zijn dr echt ziek veel apps die allemaal binnen dezelfde opzet in elkaar zitten, dus ik denk dat de code die je gebruikt echt redelijk standaard is binnen de iPhone norm zegmaar. Laat ik het zo zeggen: Er zijn zooooo veel apps en ik denk niet dat dat allemaal zieke gasten zijn die jaren doen over het schrijven van een app...

Kom op, 4 kinderen tussen de 13 en de 15 gaan de app voor connexion schrijven... Dan kunnen Lennard en Ruben dat vast ook wel lijkt me ... xD

Lennard

Active member
Merlin:
Je zou het eens kunnen proberen of informeren wat dat dus bij Gregor zou kosten...
Hij moet t niet persoonlijk opvatten, maar ik heb de one2xs source liever niet bij een gozer van 15 jaar.
emo.gif

Voordat we ergens een offerte aan kunnen vragen moeten we eerst weten wat het moet kunnen.
Een iPhoneversie van one2xs zie ik niet zitten omdat dat meer na- dan voordelen heeft (vb onderhoud), dus wat moet het kunnen?

Merlin

New member
@ Ruben -> Dit was meer een reactie op het artikel waarbij ik me bedacht dat het miss ook wat voor one2xs was, bekendheid enzo. Een mobiele versie kan natuurlijk ook maar is minder uitgebreid.

@ Lennard: Snap ik, dan zul je het zelf moeten doen (als je het al wilt...) Verder is het natuurlijk zo dat hij alleen info hoeft uit te wisselen met one2xs, dus echt van het vrijgeven van een source is natuurlijk geen sprake.

Onderhoud is inderdaad een nadeel, maar het gemak voor bestaande klanten en je gezicht laten zien voor zoekenden staan daar tegenover. Je kunt zo wel een hoop klanten werven denk ik, zeker als je een goede app schrijft die goed gewaardeerd wordt.

En wat hij zou moeten kunnen, bijvoorbeeld:
- Domeinen opzoeken (geregistreerd of niet?)
- Domeinen live registreren (na ingelogd te zijn en met je punten ofcourse)
- Webhosts live registreren
- VPS live registreren
- Forum lezen / reageren
- Verdienen bekijken en links doorsturen naar anderen. (Contacten kunnen ophalen uit iPhone/Hotmail of Gmail dan bijvoorbeeld) Zelf klikken heeft weinig zin want iedereen van één provider zit op hetzelfde IP.

En dit zijn natuurlijk maar een paar ideeen. Ik bedoel, ik opper het idee en jullie kunnen zelf het uitwerken hoe je wilt, of niet, als je dr niets in ziet.

Een argument als "te veel werk" snap ik best, maar je zou kunnen kijken of er misschien niet meer tegenover staat.

Lennard

Active member
Merlin:
@ Lennard: Snap ik, dan zul je het zelf moeten doen (als je het al wilt...) Verder is het natuurlijk zo dat hij alleen info hoeft uit te wisselen met one2xs, dus echt van het vrijgeven van een source is natuurlijk geen sprake.
Daar ging het me niet zozeer om, er zijn zat bedrijven die bewijs van kwaliteit hebben aangetoond door hun jarenlange ervaring met dit soort dingen en die wel legaal een geheimhoudingsverklaring kunnen ondertekenen.

Merlin:
Een argument als "te veel werk" snap ik best, maar je zou kunnen kijken of er misschien niet meer tegenover staat.
One2xs bestaat uit een dikke 50.000 regels code. Stel dat het met een iPhone app 50% efficienter zou kunnen (doordat dingen als adminpanel, bubble, etc. overbodig zijn) dan houd je alsnog een dikke 25.000 regels code over.
Ik vraag me af of de kosten die dat meebrengt (ik heb geen ervaring met iPhone apps, Ruben ook niet, en we kunnen geen veilige dingen maken als we dr geen ervaring mee hebben) niet hoger zijn dan de baten.

Ik kan nu ik wat zit te zoeken geen iPhone-app-ontwikkelaars vinden, ken jij nog bedrijven die dat ontwikkelen?

Matthias

Active member
Ik vind het geen goed idee.

Een iphone heeft hier niet iedereen denk ik. Stel dat 25 leden van one2xs een iphone hebben, daar kan je toch moeilijk zon app voor maken?

Als je dan toch een mobiele app wilt, zou ik eerder voor een mobile app gaan, dat je op elke mobiele telefoon met WAP of 3G of met weet ik veel wat kunt openen. dan kun je dat op je iphone ook nog altijd openen.

een iphone app maak je trouwens ook niet zomaar, ben je lang aan bezig en is moeilijk.

Lennard

Active member
Minder dan een half procent van de leden heeft een iPhone (optimistische schatting van me nav Analytics), dus die 25 komt inderdaad wel vrij dicht in de buurt.

Maar ik ben sowieso benieuwd naar de kosten ervan, lijkt mij dat die in de tienduizenden euros lopen, maar jammergenoeg kan ik geen bedrijf vinden die dergelijke applicaties maakt.

Zelf zie ik het nut niet van mobiele versies van one2xs. Nieuwe telefoons laten hem op normaal desktopformaat ook wel goed zien (met mn HTC kan ik iig prima o2x bezoeken).

Matthias

Active member
Lennard:
Minder dan een half procent van de leden heeft een iPhone (optimistische schatting van me nav Analytics), dus die 25 komt inderdaad wel vrij dicht in de buurt.

Maar ik ben sowieso benieuwd naar de kosten ervan, lijkt mij dat die in de tienduizenden euros lopen, maar jammergenoeg kan ik geen bedrijf vinden die dergelijke applicaties maakt.

Zelf zie ik het nut niet van mobiele versies van one2xs. Nieuwe telefoons laten hem op normaal desktopformaat ook wel goed zien (met mn HTC kan ik iig prima o2x bezoeken).

Ik kan met mn gewone telefoon (Nokia 3110c) niet inloggen op o2x, krijg ik altijd beveiligde verbinding niet beschikbaar.

Sebas

Active member
Lennard:

Klopt maar duurt vele te lang als je op wat topics wil reageren. omdat beeld te groot is vind ik.

Lennard

Active member
Sebas:
Klopt maar duurt vele te lang als je op wat topics wil reageren. omdat beeld te groot is vind ik.
Ja maar dat blijf je houden als je alle berichten gewoon wil zien, of ik moet het limiet naar 5 berichten per pagina doen ofzo, maar dat werkt ook niet echt.

Merlin

New member
Naja, Misschien dus zoals de iphoneclub.nl website in de iphone wordt weergegeven... Mooi duidelijk en overzichtelijk
yummie.gif

Bovenaan