Lennard (
link):
Ja kijk, het idee is leuk en het gaat ook vast veel gebruikt worden, maar punt is dat de nieuwste telefoons nu al makkelijk de website aankunnen zoals hij nu is. We kunnen dus nu veel tijd stoppen in het maken van een mobiele layout, maar de nieuwste telefoons kunnen de website al makkelijk laden. Je moet alleen wat vaker inzoomen, maarja, als ik kan kiezen tussen vaker inzoomen en mobiele website maken....
Het is niet enkel een kwestie van even een layout erbij maken, want het huidige systeem is helemaal verweven in de huidige layout. Het werkt nu niet met templates. Een mogelijkheid zou zijn om met CSS de layout te porten naar een mobiele layout, maar dat scheelt niets qua laadtijd (want alle HTML moet dan alsnog geladen worden, je verbergt enkel een deel met CSS) en het wordt een onwijs gerommel omdat je allemaal elementen moet verbergen en andere elementen weer moet veranderen, en dan zit je nog met sommige teksten die dan weer te lang zijn, dus dat werkt ook niet.
Enige optie zou dus zijn dat we de huidige website ombouwen zodat het met een templatesysteem werkt, en dan een mobile-template erbij (laten) maken.
Kijk, je kan toch een simpele mobiele template maken? En laten we dan beginnen met alleen een forum. Naarmate jullie tijd hebben kunnen jullie meer opties aan de one2xs Mobile toevoegen.
Grotendeels heeft ook niet iedereen een iPhone 4S of een Samsung Galaxy S2 of nog een andere mobiele telefoon. Maar ik zie wel. Ik hoop dat er over nagedacht wordt