One2xs Mobile

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeey

New member
Rik (link):
Maar er staan genoeg andere (belangrijkere) dingen op de To-Do lijst. Mocht het er dus al komen dan is dat zeker pas volgend jaar.

Jullie zijn de baas
wink.gif

Lennard

Active member
Ja kijk, het idee is leuk en het gaat ook vast veel gebruikt worden, maar punt is dat de nieuwste telefoons nu al makkelijk de website aankunnen zoals hij nu is. We kunnen dus nu veel tijd stoppen in het maken van een mobiele layout, maar de nieuwste telefoons kunnen de website al makkelijk laden. Je moet alleen wat vaker inzoomen, maarja, als ik kan kiezen tussen vaker inzoomen en mobiele website maken....

Het is niet enkel een kwestie van even een layout erbij maken, want het huidige systeem is helemaal verweven in de huidige layout. Het werkt nu niet met templates. Een mogelijkheid zou zijn om met CSS de layout te porten naar een mobiele layout, maar dat scheelt niets qua laadtijd (want alle HTML moet dan alsnog geladen worden, je verbergt enkel een deel met CSS) en het wordt een onwijs gerommel omdat je allemaal elementen moet verbergen en andere elementen weer moet veranderen, en dan zit je nog met sommige teksten die dan weer te lang zijn, dus dat werkt ook niet.

Enige optie zou dus zijn dat we de huidige website ombouwen zodat het met een templatesysteem werkt, en dan een mobile-template erbij (laten) maken.

Joeey

New member
Lennard (link):
Ja kijk, het idee is leuk en het gaat ook vast veel gebruikt worden, maar punt is dat de nieuwste telefoons nu al makkelijk de website aankunnen zoals hij nu is. We kunnen dus nu veel tijd stoppen in het maken van een mobiele layout, maar de nieuwste telefoons kunnen de website al makkelijk laden. Je moet alleen wat vaker inzoomen, maarja, als ik kan kiezen tussen vaker inzoomen en mobiele website maken....

Het is niet enkel een kwestie van even een layout erbij maken, want het huidige systeem is helemaal verweven in de huidige layout. Het werkt nu niet met templates. Een mogelijkheid zou zijn om met CSS de layout te porten naar een mobiele layout, maar dat scheelt niets qua laadtijd (want alle HTML moet dan alsnog geladen worden, je verbergt enkel een deel met CSS) en het wordt een onwijs gerommel omdat je allemaal elementen moet verbergen en andere elementen weer moet veranderen, en dan zit je nog met sommige teksten die dan weer te lang zijn, dus dat werkt ook niet.

Enige optie zou dus zijn dat we de huidige website ombouwen zodat het met een templatesysteem werkt, en dan een mobile-template erbij (laten) maken.

Kijk, je kan toch een simpele mobiele template maken? En laten we dan beginnen met alleen een forum. Naarmate jullie tijd hebben kunnen jullie meer opties aan de one2xs Mobile toevoegen.
smile.gif

Grotendeels heeft ook niet iedereen een iPhone 4S of een Samsung Galaxy S2 of nog een andere mobiele telefoon. Maar ik zie wel. Ik hoop dat er over nagedacht wordt
smile.gif

Lennard

Active member
Ja maar dan nog moet het huidige systeem omgebouwd worden zodat het met templates kan werken, en dat ombouwen is juist zoveel werk. Als dat eenmaal gebeurt is dan is de rest nog wel te doen.

Patricka

New member
De huidige smartphones kunnen gewoon webpaginas laden. Als dit traat gaat ligt het aan de telefoon, of de verbinding.

Lennard

Active member
Maar dan blijft natuurlijk gelden: kleiner design = handiger voor smartphone want minder zoomen, en kleiner design = minder laadtijd = minder dataverkeer voor je internetabbo (waar je tegenwoordig een limiet op hebt).

Daan

New member
Lennard (link):
Maar dan blijft natuurlijk gelden: kleiner design = handiger voor smartphone want minder zoomen, en kleiner design = minder laadtijd = minder dataverkeer voor je internetabbo (waar je tegenwoordig een limiet op hebt).

Ik heb MTV Mobile en heb gewoon onbeperkt, maar dit doet er niet toe. Er zijn genoeg providers waar je een limiet hebt inderdaad.

Ik heb over het algemeen vrij weinig last van als ik op mijn mobiel naar one2xs.com ga. Alleen het forum doe ik niet op mijn mobiel omdat dit gewoon BAGGER is voor een mobiel. PB berichten doe ik wel maar gaat ook lastig.

Lennard

Active member
MTV Mobile heeft volgens mij ook een limiet bij de nieuwe abonnementen.
smile.gif

Maar idd, het werkt niet altijd even lekker zo maar het werkt wel. Forum is ook geen probleem op mijn HTC Sensation.

Daan

New member
Lennard (link):
smile.gif

Maar idd, het werkt niet altijd even lekker zo maar het werkt wel. Forum is ook geen probleem op mijn HTC Sensation.

Ja klopt, maar ik heb hem eerder besteld en heb nu nog geen limiet, ook al krijg ik wel (bijna) elke maand een smsje als ik wat minder netwerkverbruik wil doen.

Forum is geen groot probleem inderdaad, maar op de iPod wel, dan staat (bij mij) alles kriskras door elkaar.

Daan

New member
Lennard (link):
Ja de forumindex zit ook html-technisch heel raar in elkaar.
sadley.gif

Misschien die een beetje opnieuw in elkaar zetten?

Wiitse

New member
Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb een Samsung Galaxy Gio, voor €120,- en het is een geweldig goede mobiel. (Voor die prijs hè. Het is niet geweldig...
yummie.gif
) Je kunt er met gemak goed op internetten. En of de pagina snel laad of niet ligt niet aan de mobiel, maar aan de internetverbinding.

Videotube

New member
Wiitse (link):
Waar haal je die informatie vandaan? Ik heb een Samsung Galaxy Gio, voor €120,- en het is een geweldig goede mobiel. (Voor die prijs hè. Het is niet geweldig...
yummie.gif
) Je kunt er met gemak goed op internetten. En of de pagina snel laad of niet ligt niet aan de mobiel, maar aan de internetverbinding.

Soms ligt het wel aan de telefoon, want als ik naast me router sta met mn BB dan laad het rond 20 sec..

toevoeging op 23 november 2011, 18:56:49:
En op mn PC niet meer dan 1/2 sec

toevoeging op 23 november 2011, 18:57:35:
Misschien is het handig om een knop te maken dat er geen plaatjes verschijnen van de HTML/CSS dat scheelt dataverkeer en laad nog sneller.

Joeey

New member
Wiitse (link):
yummie.gif

Das dan een uitzondering
yummie.gif

Ewan

New member
Daan (link):

Lennard (link):
smile.gif

Ja klopt, maar ik heb hem eerder besteld en heb nu nog geen limiet, ook al krijg ik wel (bijna) elke maand een smsje als ik wat minder netwerkverbruik wil doen.

Forum is geen groot probleem inderdaad, maar op de iPod wel, dan staat (bij mij) alles kriskras door elkaar.

Op mijn iPod (4G) werkt het gewoon prima alleen duurt het laden +- 3 seconden langer

Wiitse

New member
Joeyl (link):

Wiitse (link):
yummie.gif

Das dan een uitzondering
yummie.gif

Als je een echt goede smartphone wil ben je voor €250,- echt wel klaar hoor. Dat die Apple brut zo overpriced is wil nog niet zeggen dat relatief veel betere Android toestellen ook zo duur moeten zijn.

Ewan

New member
Wiitse (link):

Joeyl (link):

Wiitse (link):
yummie.gif

Das dan een uitzondering
yummie.gif

Als je een echt goede smartphone wil ben je voor €250,- echt wel klaar hoor. Dat die Apple brut zo overpriced is wil nog niet zeggen dat relatief veel betere Android toestellen ook zo duur moeten zijn.

Doet jij eens aardig
sadley.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan