one2xs sloom

• Onderwerp starter Verwijderd lid 11930
  • Startdatum

Lennard

Active member
Er zitten queries van zon 100 regels tussen die gegevens uit een stuk of vijf tabellen halen. Die "even versnellen" gaat dus niet.

Het kan ook een kwestie van hardware zijn, dus ik zal eens informeren of we naar meer RAM kunnen. FOK! of Tweakers doet het immers ook niet met 2GB RAM.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jellesch (link):

Sjoerd (link):

Jellesch (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Luukvdo (link):
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan
yummie.gif

querys is vaak maar 1 regel per query
smile.gif

Dan ken jij de queries op one2xs nog niet
biggrin.gif
sadley.gif

op het forum iig

Ken jij ze wel dan
wink.gif

Sjoerd (en ik ook) hebben genoeg code geschreven om te weten dat queries niet altijd maar op één regel komen. Als je de server niet wil overbelasten moet je niet voor elk dingetje dat je wil ophalen een aparte query starten (dan krijg je per bezoeker bijvoorbeeld 30 queries ofzo, alleen al om forumposts op te halen). Maar je moet uiteraard ook niet te zware queries gaan draaien. En helaas heeft one2xs momenteel toch net een paar queries die eigenlijk te zwaar zijn.

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Meer RAM geheugen is dan echt de beste oplossing 2GB is best wel weinig voor one2xs. Ik zal naar 3/5 GB RAM gaan en 10GB SWAP

Luukvdo

New member
3 en 5 GB zijn rare getallen als je het over RAM hebt. Bovendien is het niet zeker dat meer RAM echt de oplossing is, maar zoals Lennard al zegt gaat ie informeren
clown.gif

Luuko

Active member
Huh, mijn one2xs doet heel raar.
Elke pagina die ik vandaag nog niet heb bekenen moet ik 2x laden.
Anders krijg ik hele rare pagina

toevoeging op 20 januari 2013, 11:00:41:
Nu is het niet meer

G

Guest

Guest
Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb, behalve als ik een quick reply plaats. dan is het tekstvak al leeg, maar heeft de ajax een dikke vertraging ofzo
clown.gif

G

Guest

Guest
Luukieboy (link):
Ehmm, one2xs faalt nu?
Alle dingen laden niet meer op het forum

Gooi je cache ff leeg

Lennard

Active member
Jellesch (link):
Meer RAM geheugen is dan echt de beste oplossing 2GB is best wel weinig voor one2xs. Ik zal naar 3/5 GB RAM gaan en 10GB SWAP
Hoe kan jij nou weten wat weinig is voor one2xs en hoeveel ram en swap het handigste is
emo.gif

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Lennard (link):

Jellesch (link):
Hoe kan jij nou weten wat weinig is voor one2xs en hoeveel ram en swap het handigste is
emo.gif

nou dat is beter dan 2GB waar ook nog andere servers op draaien
sadley.gif

G

Guest

Guest
Jellesch (link):

Lennard (link):

Jellesch (link):
emo.gif

sadley.gif

Grappig maar one2xs staat op een andere server dan de Hosts die ze verkopen
emo.gif

En normaal zal 2gb wel genoeg zijn lijkt me? Ik draai op minder.

Luuko

Active member
Eigenlijk had je het zelf al kunnen bedenken.
Want toen er een ddos was op server 3 zou one2xs ook dood zijn als alles op 1 server stond
emo.gif

Luukvdo

New member
Jellesch (link):

Lennard (link):

Jellesch (link):
emo.gif

sadley.gif

Die 2 GB is voor ons alleen. De andere servers die naast one2xs draaien hebben eigen RAM

V

Verwijderd lid 399

Guest
Lennard (link):
Het (forumindex + topicindex) zou nu sneller moeten zijn, hoop dat het merkbaar is.
clown.gif

Ja, Dat is het

Lennard

Active member
En wat bedoel je daarmee?

toevoeging op 21 januari 2013, 16:58:39:

Nielsie (link):

Lennard (link):
Het (forumindex + topicindex) zou nu sneller moeten zijn, hoop dat het merkbaar is.
clown.gif

Ja, Dat is het

Mooi!
biggrin.gif

V

Verwijderd lid 11930

Guest
loterij pagina laadde deze keer sloom.. en forum index ook even.

Stef

stonks
Lennard (link):
En wat bedoel je daarmee?

toevoeging op 21 januari 2013, 16:58:39:

Nielsie (link):

Lennard (link):
clown.gif

Ja, Dat is het

Mooi!
biggrin.gif

Je kent dat plaatje wel dat bij mensen op minecraft staat als je op "tab" drukt?
Bij veel mensen staat er maar één streepje
sadley.gif

Als het moet, stuur ik een screen
wink.gif

Maar ik zit nu op iPod...

Bovenaan