one2xs url

Jacmob

New member
1337 opdrachten
clown.gif

Lennard

Active member
Alemaalte (link):

Lennard (link):
In principe moet het kunnen, maar dan moet ik het forumsysteem ombouwen zodat hij posts omzet naar plain HTML zodra ze gepost worden, en niet pas zodra het forum wordt geladen.
En nu het forum al instabiel is en alles net aan kan houden, vind ik het niet echt verstandig om er nu in de kern mee te rotzooien...

Je kan het ook doen zoals afbeeldingen in qoutes. Herschrijf urls met one2xs in naar url tags met als url de url en er tussen de topictitel.

Ja maar dan kun je m niet door de UBB parser gooien (omdat je dat enkel doet zodra de posts geladen worden, niet als ze opgeslagen worden), en dus ga je dan gewoon simpelweg zoeken op http://www.one2xs.com/threads/, en dan vervang je ALLE linkjes in posts, ook als ze tussen ignore-tags of code-tags ofzo staan, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.

Alemaalte

New member
Lennard (link):

Alemaalte (link):

Lennard (link):
In principe moet het kunnen, maar dan moet ik het forumsysteem ombouwen zodat hij posts omzet naar plain HTML zodra ze gepost worden, en niet pas zodra het forum wordt geladen.
En nu het forum al instabiel is en alles net aan kan houden, vind ik het niet echt verstandig om er nu in de kern mee te rotzooien...

Je kan het ook doen zoals afbeeldingen in qoutes. Herschrijf urls met one2xs in naar url tags met als url de url en er tussen de topictitel.

Ja maar dan kun je m niet door de UBB parser gooien (omdat je dat enkel doet zodra de posts geladen worden, niet als ze opgeslagen worden), en dus ga je dan gewoon simpelweg zoeken op http://www.one2xs.com/threads/, en dan vervang je ALLE linkjes in posts, ook als ze tussen ignore-tags of code-tags ofzo staan, dat lijkt me ook niet echt wenselijk.

Kan je het dan niet in de ubb parser bij steken? Net voor je urls vervangt door urls kijk je eerst naar one2xs urls en die negeer je dan bij het omzetten van de andere urls?

Lennard

Active member
Ja maar ik wil het juist niet bij het parsen van de post doen, omdat je dan tig queries of 1 zware query per pageview erbij krijgt; dus dan wil ik de boel parsen vóórdat de posts geladen worden, dus al bij het invoeren van posts.

Dylan

<script>
Lennard (link):
Ja maar ik wil het juist niet bij het parsen van de post doen, omdat je dan tig queries of 1 zware query per pageview erbij krijgt; dus dan wil ik de boel parsen vóórdat de posts geladen worden, dus al bij het invoeren van posts.

Neem een sterkere MySQL server
biggrin.gif

Alemaalte

New member
Lennard (link):

Kan je dan niet gewoon een iets uitgebreidere linkjes zoeker maken die ook kijkt of die links tussen ignore of code tags staan? Das toch max een uurtje meer werk
yummie.gif

Jacmob

New member
Sanderc (link):

Jacmob (link):
*snapt niks van wat lennard zij
frusty.gif
*

Je moet een beetje kennis van PHP en Mysql hebben ervoor.

ben ik ook aan het leren
biggrin.gif
dus ik snap het van zelf

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Alemaalte (link):

Lennard (link):

Kan je dan niet gewoon een iets uitgebreidere linkjes zoeker maken die ook kijkt of die links tussen ignore of code tags staan? Das toch max een uurtje meer werk
yummie.gif

Krijg je nog zwaardere parsing.

Christopher

New member
Lennard (link):

d
Maak het dan stabiel? Dit is meer dan een jaar zo, en wat bedoel je met instabiel, dat het forum xx forumleden kan aanhouden?

Lennard

Active member
Christopher (link):
Maak het dan stabiel? Dit is meer dan een jaar zo
Ja alsof ik naast mn studie, naast de rest van het beheer, naast de bugfixes en updates die ik verder nog maak, naast mn andere werk en naast mn privéleven in een paar maanden een nieuw forum uit de grond kan stampen wat op basis van een hele nieuwe databasestructuur werkt, compleet met caching en schaalbaar genoeg om 5 jaar vooruit te kunnen?
biggrin.gif

Dat kost tijd, veel tijd, en daarom duurt dat lang.

Christopher (link):
en wat bedoel je met instabiel, dat het forum xx forumleden kan aanhouden?
Met instabiel bedoel ik dat er inderdaad niet veel meer mensen online moeten zijn dan nu; de database-structuur is efficient genoeg om een paar honderd berichten per dag aan te kunnen, maar nu dat er inmiddels duizend zijn merk je steeds meer dat op piek-momenten de site gewoon traag wordt. En hoe langer dit zo blijft, hoe meer je dat gaat merken.
Daarom heb ik weinig zin om iets riskants als het omgooien van de kern te gaan doen; er is een grote kans dat de boel daar alleen maar trager van wordt.

Jacmob

New member
lennard werk er met een team aan
smile.gif

mensen die al tijdenop one2xs zitten en echt goed zijn in scripten
wink.gif

Lennard

Active member
Dat moeten mensen zijn waarvan ik weet dat ik ze echt kan vertrouwen en die goed kunnen programmeren, dus dat worden dan teamleden, maar die hebben het al druk.

En bovendien weet ik zelf het beste hoe dit forumsysteem in elkaar zit omdat ik er al 5 jaar mee werk, en ik weet ook precies hoe ik een nieuwe opzet in elkaar wil hebben, dus dat zal ik toch echt alleen moeten doen...

toevoeging op 31 juli 2012, 23:09:51:
Maar mij hoor je er niet over klagen hoor, maar dit is nu eenmaal de reden dat ik niet in een maand ofzo een forum uit de grond kan stampen. Ik zit er niet mee en jullie eigenlijk ook niet echt, dus het gaat prima zo.

Dylan

<script>
Lennard (link):

Christopher (link):
Maak het dan stabiel? Dit is meer dan een jaar zo
Ja alsof ik naast mn studie, naast de rest van het beheer, naast de bugfixes en updates die ik verder nog maak, naast mn andere werk en naast mn privéleven in een paar maanden een nieuw forum uit de grond kan stampen wat op basis van een hele nieuwe databasestructuur werkt, compleet met caching en schaalbaar genoeg om 5 jaar vooruit te kunnen?
biggrin.gif

Dat kost tijd, veel tijd, en daarom duurt dat lang.

Christopher (link):
en wat bedoel je met instabiel, dat het forum xx forumleden kan aanhouden?
Met instabiel bedoel ik dat er inderdaad niet veel meer mensen online moeten zijn dan nu; de database-structuur is efficient genoeg om een paar honderd berichten per dag aan te kunnen, maar nu dat er inmiddels duizend zijn merk je steeds meer dat op piek-momenten de site gewoon traag wordt. En hoe langer dit zo blijft, hoe meer je dat gaat merken.
Daarom heb ik weinig zin om iets riskants als het omgooien van de kern te gaan doen; er is een grote kans dat de boel daar alleen maar trager van wordt.

Er bestaat toch ook iets zoals database index gebeuren?

Lennard

Active member
Jep, die gebruik ik ook, maar als ik één index verander of weghaal dan wordt de boel weer traag als dikke bagger.

Jacmob

New member
mis tip om bijv een forum offline dag in te lassen? dat alleen forum offline is maar ticket system etc etc wel online is

Bovenaan