one2xs url

Ewan

New member
Jacmob (link):
zodra hij offline is kan je forum upgrade/update/verbetering/iets

Dat kan je ook lokaal doen en als het klaar is online zetten

Jacmob

New member
kan
yummie.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Lennard heeft lokaal en op een testserver volgens mij een mirror draaien van one2xs. Dus grote veranderingen zullen altijd daar uitvoerig op getest worden. Meestal kiezen we dan een redelijk rustig moment uit om te updaten.
Kleine aanpassingen worden meestal gewoon zo goed als live geüpdate.

Christopher

New member
Lennard (link):

Christopher (link):
Maak het dan stabiel? Dit is meer dan een jaar zo
Ja alsof ik naast mn studie, naast de rest van het beheer, naast de bugfixes en updates die ik verder nog maak, naast mn andere werk en naast mn privéleven in een paar maanden een nieuw forum uit de grond kan stampen wat op basis van een hele nieuwe databasestructuur werkt, compleet met caching en schaalbaar genoeg om 5 jaar vooruit te kunnen?
biggrin.gif

Dat kost tijd, veel tijd, en daarom duurt dat lang.

Christopher (link):
en wat bedoel je met instabiel, dat het forum xx forumleden kan aanhouden?
Met instabiel bedoel ik dat er inderdaad niet veel meer mensen online moeten zijn dan nu; de database-structuur is efficient genoeg om een paar honderd berichten per dag aan te kunnen, maar nu dat er inmiddels duizend zijn merk je steeds meer dat op piek-momenten de site gewoon traag wordt. En hoe langer dit zo blijft, hoe meer je dat gaat merken.
Daarom heb ik weinig zin om iets riskants als het omgooien van de kern te gaan doen; er is een grote kans dat de boel daar alleen maar trager van wordt.

Oke, maar door dit zullen er ook minder one2xsers komen, aangezien je geen advertenties gaat doen omdat nieuwe leden dan het forum trager gaan maken. Persoonlijk vind ik one2xs best snel, het is misschien soms te merken dat er wat trage dingen zijn maar door gewoon het probleem van de forum vertraagd alles van one2xs, beter had je met Ruben zon situatie moeten voorbereiden, en misschien wilt Ruben ook mee helpen voor een centje? Ben je er al aan bezig dan? Want je kan zeggen, in een maand uit de grond stampen maar in een jaar had je toch wel al een groot stuk kunnen maken in je vrije tijd of wanneer je gewoon tijd had en zin?

Antonn

New member
Christopher (link):

Lennard (link):

Christopher (link):
Maak het dan stabiel? Dit is meer dan een jaar zo
Ja alsof ik naast mn studie, naast de rest van het beheer, naast de bugfixes en updates die ik verder nog maak, naast mn andere werk en naast mn privéleven in een paar maanden een nieuw forum uit de grond kan stampen wat op basis van een hele nieuwe databasestructuur werkt, compleet met caching en schaalbaar genoeg om 5 jaar vooruit te kunnen?
biggrin.gif

Dat kost tijd, veel tijd, en daarom duurt dat lang.

Christopher (link):
en wat bedoel je met instabiel, dat het forum xx forumleden kan aanhouden?
Met instabiel bedoel ik dat er inderdaad niet veel meer mensen online moeten zijn dan nu; de database-structuur is efficient genoeg om een paar honderd berichten per dag aan te kunnen, maar nu dat er inmiddels duizend zijn merk je steeds meer dat op piek-momenten de site gewoon traag wordt. En hoe langer dit zo blijft, hoe meer je dat gaat merken.
Daarom heb ik weinig zin om iets riskants als het omgooien van de kern te gaan doen; er is een grote kans dat de boel daar alleen maar trager van wordt.

Oke, maar door dit zullen er ook minder one2xsers komen, aangezien je geen advertenties gaat doen omdat nieuwe leden dan het forum trager gaan maken. Persoonlijk vind ik one2xs best snel, het is misschien soms te merken dat er wat trage dingen zijn maar door gewoon het probleem van de forum vertraagd alles van one2xs, beter had je met Ruben zon situatie moeten voorbereiden, en misschien wilt Ruben ook mee helpen voor een centje? Ben je er al aan bezig dan? Want je kan zeggen, in een maand uit de grond stampen maar in een jaar had je toch wel al een groot stuk kunnen maken in je vrije tijd of wanneer je gewoon tijd had en zin?

Het systeem is inmiddels (denk ik
emo.gif
) al zon 3 jaar oud. Toen was One2xs helemaal nog niet zon groot succes. Als je een site maakt maak je die toch ook niet meteen dat die 50.000 leden aan kan? En "Ruben een centje geven" is denk ik ook niet zo makkelijk.

Klik om de spoiler te openen

Quote:
Let op: De laatste post is 5 dagen oud. Je kunt waarschuwingsprocenten krijgen voor onnodige bumps. Reageer dus aub alleen als je zeker weet dat je reactie iets bijdraagt aan het topic.

5 dagen. Maak daar maar 8 of 10 van fzo
wink.gif
biggrin.gif

G

Guest

Guest
Lennard (link):
Jep, die gebruik ik ook, maar als ik één index verander of weghaal dan wordt de boel weer traag als dikke bagger.

Of dikke strond in een trechter?

G

Guest

Guest
Jacmob (link):
mis tip om bijv een forum offline dag in te lassen? dat alleen forum offline is maar ticket system etc etc wel online is

emo.gif

Bovenaan