Op 1 IP inloggen

August

Test
Hey,
ik heb vind ik zelf een best goed idee:

Je kunt instellen dat je maar kunt inloggen op 1 IP (Die van jou thuis natuurlijk).
Mensen die denken, nein, ik zit veel te graag op school er ook nog op, zetten die functie gewoon uit.
Handig tegen hackers, een extra beveiligingetje
biggrin.gif
.

Luukvdo

New member
En wat als ze ineens ergens anders willen inloggen zonder dat ze dat thuis aan kunnen vinken? Of als hun IP ineens veranderd?

G

Guest

Guest
August (link):
Kan je IP opeens veranderen dan
emo.gif
?

Ja, bij sommige routers wel.

Sjoerd

Active member
Smiegles (link):
anders doe je dat je je account tijdelijk alleen op dat ip kan
biggrin.gif

En dan verandert net je IP en moet je een week wachten ofzo?
emo.gif

Marvinn

Active member
Klopt ziggo heeft wel eens dat ze ineens een ander ip adres sturen.

Heel vreemd.

Heb ik al 2x gehad.

Sjoerd

Active member
Sjoerd (link):

Smiegles (link):
anders doe je dat je je account tijdelijk alleen op dat ip kan
biggrin.gif

En dan verandert net je IP en moet je een week wachten ofzo?
emo.gif

Even toevoeging: Als je nou zoals ik net al zei via Contact dan helemaal moet zorgen dat je weer op je account kan, heeft het ook geen nut. Want dat kan net zo goed iemand anders voor je aanvragen.

Daiman

New member
of gewoon dat je een whitelist heb met de ips.
daarop kan je je ip zetten en als het ip niet in je whitelist voorkomt een mail naar de email sturen.

Sjoerd

Active member
Daiman (link):
of gewoon dat je een whitelist heb met de ips.
daarop kan je je ip zetten en als het ip niet in je whitelist voorkomt een mail naar de email sturen.
Maar zoals ik al zei, dan heeft het geen nut meer. Want dan kan zo iemand die je wachtwoorden heeft emailen naar one2xs om zijn ip op de whitelist te zetten, en evengoed op je account..

Kyron

New member
Nee.

Je kiest bijvoorbeeld 3 tot oneindig locaties waar je normaal op one2xs zit. Als je dan nog op een andere locatie zit moet je een mail laten sturen naar je email en dan via je email valideren dat het een geschikte locatie is.

G

Guest

Guest
Kyron (link):
Nee.

Je kiest bijvoorbeeld 3 tot oneindig locaties waar je normaal op one2xs zit. Als je dan nog op een andere locatie zit moet je een mail laten sturen naar je email en dan via je email valideren dat het een geschikte locatie is.

Dan zit je nog steeds met het inloggen op andere PCs waar het IP niet van bekend is.
Dan wil je op one2xs en kan dat niet omdat je 3 IPs hebt opgegeven waar je alleen op kan.

Ik vind dit nog steeds een bagger idee. Het is zelf de verantwoording dat je goed omgaat met je gegevens.

Klaasie

New member
Net als bij Gmail?
Als daar iemand op een onbekend IP inlogd (Bijv, amerika)
Dan geeft hij ook een melding.

Kyron

New member
Basaapjes (link):

Kyron (link):
Nee.

Dan zit je nog steeds met het inloggen op andere PCs waar het IP niet van bekend is.
Dan wil je op one2xs en kan dat niet omdat je 3 IPs hebt opgegeven waar je alleen op kan.

Ik vind dit nog steeds een bagger idee. Het is zelf de verantwoording dat je goed omgaat met je gegevens.

Dan zou je via je mail kunnen valideren dat het ook een geschikte locatie is. Maar dan gaat het zo ver, pak dan gewoon een goed wachtwoord inderdaad
yummie.gif

Tuffs

New member
In België krijg je bij provider "Belgacom", automatisch om de 36uur een ander ip.
Ookal trek je je router/verbinding niet uit, toch krijg je een ander ip.

Bij telenet om de week.

Bovenaan