[ov] Last van spamleden

Lennard

Active member
Nah, de accounts bestaan al langer en zijn gemaakt / bezocht met verschillende IPs, dus lijkt me sterk.

Merlin

New member
Lorenzo:

Rogier:
er is hier al een topic over gemaakt
wink.gif
.

de conclusie was dat het gewoon mag, het is hezelfde als promoten voor je eigen website. hij wil gewoon refferals werven. dat mag
wink.gif

Leuk dat het mag, (wat dus niet zo is). maar ik begin hier last van te krijgen. Ze hebben waarschijnlijk een e-mail-list te pakken waar ik ook tussen sta en waar ik nu mee word ondergespamt.

Omdat het namelijk al de tweede keer is dat het een one2xs mailtje is kom ik hier naartoe.

Hoelang moet ik dit nog toelaten? niet dus. Wil vragen of hier meer mensen last van hebben gehad aangezien ik dan met meer kracht sta tijdens het aangeven van het IP bij zijn internet provider.

Trouwens heeft One2XS meteen een slechte naam bij mij gekregen. En ik denk dat dat niet de bedoeling is

Ik wil even als objectief persoon in deze situatie benadrukken dat je one2xs als bedrijf niets kunt verwijten. De email list is namelijk door een fout niet hier, maar bij gratishostingendomein.info "gestolen" (illegaal recentelijk uit hun database gehaald) of op een andere manier verkregen.

Een aanklacht bij de ISP van het IP adres indienen kan ik u inderdaad aanraden. Ook aangifte bij politie doen is zeker een optie. Of zij je/u serieus zullen nemen voor maar liefst 2 ontvangen emails is natuurlijk maar de vraag.
Dit zijn de enige manieren om het spammen te stoppen.

Verder is het natuurlijk NIET de taak van one2xs hier wat aan te doen of actie te ondernemen. Sterker nog, dit zou compleet nutteloos zijn aangezien zij dit niet in handen hebben. Als een lid door leden te werver punten wil vergaren dan is dit in feite legaal, tenzij hij een lijst met onbekenden gaat spammen, maar dat is nog niet de zorg voor het bedrijf (one2xs) zelf. Doe dus aangifte of dien een klacht bij de internet provider van deze spammer in.

Dat het de naam van one2xs niet goed doet ben ik met je eens. Maar bekijk het zo: het is niet een gunst om lid te worden van one2xs... Misschien wel voor de persoon die jou als referral uitnodigt, omdat hij er punten mee verdient, maar one2xs zelf is opzoek naar geïnteresseerden in webhosting/design die niet met euros kunnen betalen (valuta), en bied een oplossing via dit systeem. Als je hier toch niet in geïnteresseerd bent dan zal one2xs je ook niet missen.

Nogmaals:
Klachten?
- Opheldering vragen bij GHED over niet beschermen van privé gegevens van hun leden
- Aangifte doen bij politie
- Aanklacht indienen bij de ISP van het IP adres

Merlin

New member
Sjerdo:

Rogier:
dat moet je maar gaan zeiken bij ghed

maar one2xs kan en bijna niks aan doen. en is ook niet verantwoordelijk dat ji je email laat slingeren

Dus als ik het goed begrijp:

Als one2xs straks word gehackt
en naar iedereen word een refferal link gestuurd ofzo

dan liet jij je email slingeren?

Bedrijven die privé gegevens van leden ontvangen en opslaan moeten eigenlijk ook een privacy beleid (privacy statement) hebben. Je mag die gegevens namelijk (tenzij daarvoor toestemming is gegeven) nooit aan derden verstrekken. Het illegaal verkrijgen van deze gegevens (lees: d.m.v. hacken) is niet de schuld van de website maar van de persoon die de website hackt. Deze op zijn beurt is daarvoor natuurlijk strafbaar.

Merlin

New member
Sjerdo:
Er bestaan ook proxies...

De meeste proxies zijn van one2xs verbannen. Het zullen zeer waarschijnlijk publiekelijke locaties of "vrienden/kennissen" zijn waar vanaf is ingelogd. (Denk aan bijvoorbeeld school, bibliotheek e.d.)

Sjoerd

Active member
Merlin:

Sjerdo:

De meeste proxies zijn van one2xs verbannen. Het zullen zeer waarschijnlijk publiekelijke locaties of "vrienden/kennissen" zijn waar vanaf is ingelogd. (Denk aan bijvoorbeeld school, bibliotheek e.d.)

die van phpdinges gast op deze site kan wel gewoon op one2xs hoor...

Marjolein

Miss Marjolein
waar gaat het nou over....iemand heeft wel 2! mailtjes van een en dezelfde gebruiker ontvangen?
emo.gif
Ik lig plat hier, daar lach je toch gewoon om? Als je zo moeilijk wil doen over spammail, steek je energie eens in al die internet bedrijven die pas echte spam verzenden....

Sorry als ik beledigend over kom, maar ik snap gewoon niet waar men zich druk om maak...
emo.gif

Merlin

New member
Sjerdo:

Merlin:

Sjerdo:

Ik zeg ook de "meeste" proxies, bovendien riskeer je een ban als je proxies gebruikt...

Sjoerd

Active member
Merlin:

Sjerdo:

Merlin:

Klik om eerdere quotes te tonen

Sjerdo:

Ik zeg ook de "meeste" proxies, bovendien riskeer je een ban als je proxies gebruikt...

met spam sturen ook
emo.gif

Bovenaan