Quarantaine bot

Kingunit

New member
Jesse (link):

Lennard (link):

Braam (link):

Klik om eerdere quotes te tonen

Lennard (link):

Jesse (link):
Ik heb het ook al eens voorgesteld, maar Lennard wilde dit toen op de een of andere manier niet
cry.gif
Maar ik zeg ja!
biggrin.gif

Waarom niet?
redface.gif

Dus lennard stem in?
biggrin.gif

Ik vind het een goed idee, maar ik zit ermee wat Wiitse zegt.
Die andere bedrijven checken continu of domeinnamen vrij zijn, daar kunnen we moeilijk tegenop. En als het dan heel veel werk is om te maken en het helpt toch niet omdat alle domeinnamen direct worden weggekaapt, dan heb je dr weinig aan.

Maar kun je die bot niet op 2 servers laten draaien of zo? Zodat het om de 30 seconden checkt of een domeinnaam vrij komt.

En je hoeft uiteraard niks te betalen, wanneer je het domein niet krijgt.
Maar stel er zijn meerdere One2xs leden die het domein willen hebben, dan kan het ook niet... Daar moet dan ook nog iets op verzonnen worden.

Marjolein (link):
en moet dat bot dan alle domeinen controleren of alleen domeinen die in het systeem ingevoerd worden? Het 1e is denk ik zoals Patricka zegt niet haalbaar, het 2e lijkt me nogal veel werk
yummie.gif

Het 2e dan, maar het is wel lastig inderdaad...

Simpel: Wie het eerst maalt wint.

Lennard

Active member
Fitim (link):
Als je snellere servers hebt wel he hun servers doen het binnen 0,1 sec als die van one2xs het doen via 0,05 sec dan heb je dat domein binnen alleen trekt het veel load.

toevoeging op 12 oktober 2011, 20:19:19:
Gewoon een cron die elke 0,01 sec kijkt of het domein vrij is en dan bestellen die hap kan gewoon via directadmin crojob
yummie.gif

alsof het zin heeft om 20x per seconde te checken of een domeinnaam vrij is
emo.gif

Braam

New member
Lennard (link):

Fitim (link):
Als je snellere servers hebt wel he hun servers doen het binnen 0,1 sec als die van one2xs het doen via 0,05 sec dan heb je dat domein binnen alleen trekt het veel load.

Gewoon een cron die elke 0,01 sec kijkt of het domein vrij is en dan bestellen die hap kan gewoon via directadmin crojob
yummie.gif

alsof het zin heeft om 20x per seconde te checken of een domeinnaam vrij is
emo.gif

dan zou ik nu wel bwh.nl hebben
redface.gif

Luukvdo

New member
Maar het is voor ons niet haalbaar, het geeft waarschijnlijk een enorme load en zal niet heel erg vaak gebruikt worden. Niet genoeg om de load te compenseren in ieder geval

Robindh

Active member
Nou zodra we het hebben en het werkt dan zal ik er zeker veel gebruik van maken aangezien goede domeinnamen krijgen kinderspel is
emo.gif
.

Christopher

New member
Luukvdo (link):
Maar het is voor ons niet haalbaar, het geeft waarschijnlijk een enorme load en zal niet heel erg vaak gebruikt worden. Niet genoeg om de load te compenseren in ieder geval

een 2tal servers erbij bestellen?

Luukvdo

New member
Daar zal het te weinig voor gebruikt worden...
Servers kosten wel meer dan de winst die wij hebben op de 10-20 domeinen per maand die met dit geregistreerd kunnen worden. Het is gewoon niet haalbaar dus

G

Guest

Guest
t zal zeker wel wat vaker gebruikt worden als er tutorials bijkomen. En t is wel een grote doorbraak opzich. Gewoon een maandje proberen ofzo?

Lennard

Active member
Mja het probleem met zulke dingen is dat een maandje proberen ofzo niet echt kan; je moet een heel systeem ervoor maken en de gok wagen dat het gaat lopen. Als je het een maandje probeert dan heb je het hele systeem al gemaakt, en dat doen we liefst pas als we er vrij zeker van zijn dat er een succes mogelijk is.

Misschien dat we dergelijke opties later bijbouwen, maar we hebben voorlopig nog onze handen vol aan andere uitbreidingen, en helaas ligt ons ontwikkeltempo niet zo ontzettend hoog dat we al een aantal projecten vooruit kunnen plannen.

G

Guest

Guest
Lennard (link):
Mja het probleem met zulke dingen is dat een maandje proberen ofzo niet echt kan; je moet een heel systeem ervoor maken en de gok wagen dat het gaat lopen. Als je het een maandje probeert dan heb je het hele systeem al gemaakt, en dat doen we liefst pas als we er vrij zeker van zijn dat er een succes mogelijk is.

Misschien dat we dergelijke opties later bijbouwen, maar we hebben voorlopig nog onze handen vol aan andere uitbreidingen, en helaas ligt ons ontwikkeltempo niet zo ontzettend hoog dat we al een aantal projecten vooruit kunnen plannen.

Dan kan je t toch verkopen? Genoeg hostings die wel een quarantaine bot willen?

Freestyle

New member
1. Zorg dat je domein niet verloopt
2. Doe het dan via domainorder ofzo (hoorde hier boven daar iets over, weet niet of het mogelijk is)
3. Dit is denk ik echt niet haal baar voor one2xs!
Ik denk zelfs dat als je het script maakt en dan 30euro per uur er voor uitrekent tot je dan nog geen winst maakt
emo.gif

Luukvdo

New member
Basaapjes (link):

Lennard (link):

Dan kan je t toch verkopen? Genoeg hostings die wel een quarantaine bot willen?

Iedere site heeft een ander systeem. Accepteer nou maar dat het er voorlopig niet komt...

Lennard

Active member
Ik kom er net achter dat elke .nl registrar een maximum heeft voor het aantal checks dat hij kan doen om te kijken of een domeinnaam vrij is. MDR zal er dus wel niet zo blij mee zijn als we dit doorvoeren, dus het was een leuk idee, maar helaas komt het er niet.

G

Guest

Guest
Fitim (link):

yummie.gif

DirectAdmin kan maar een cronjob uitvoeren met een minimale tussen pose van 1 minuut..

Jesse

New member
Lennard (link):
Ik kom er net achter dat elke .nl registrar een maximum heeft voor het aantal checks dat hij kan doen om te kijken of een domeinnaam vrij is. MDR zal er dus wel niet zo blij mee zijn als we dit doorvoeren, dus het was een leuk idee, maar helaas komt het er niet.

Hoe doen al die andere bedrijven die dit aanbieden dan? (zoals Domainorder .nl)

Kyron

New member
Luukvdo (link):

Mensen typen in:"ik koop dit domein +25% als ie vrijkomt

One2xs checkt of t domein wel in quarantaine is en zoja wanneer ie verloopt

One2xs gaat op de dag dat ie verloopt om de 30 seconden een checkje doen.

Dit kost ongeveer evenveel tijd/energie voor de servers als een gewoon lid dat om de 30 sec een andere pagina bezoekt?

edit nvm zie al dat t niet kan
yummie.gif

Bovenaan