Repost ofzo

N

Nick

Guest
Hey,

Ik blijf dit een goed idee vinden, en natuurlijk zijn de meningen verdeeld.
Dus geef wel even een uitleg bij je mening, onderbouw het, en zeg niet nee ik vind het niet leuk, maar zeg: "Nee ik vind het niet leuk omdat ..."

Dat je een post kan "retweeten" ook wel reposten genoemd ofzo
emo.gif
.
Soms heb ik een post die ik echt goed vind.

En dan komt er onder de post te staan die je hebt geretweet
"X aantal mensen hebben deze post gerepost (klik voor meer info)
En als je dan op meer info klikt dan zie je wie?

Tada, het beste idee van de dag ;D

Freestyle

New member
NEE!!!
1. Het is geen twitter...
2. Dan komt het forum onder gespamt met het zelfde topic.
3. Het is geen twitter...
4. Reageer er dan in of zet het in je watch list
5. Het is geen twitter...
6. Nee dus...

N

Nick

Guest
Freestyle (link):
NEE!!!
2. Dan komt het forum onder gespamt met het zelfde topic.

Die snap ik niet
emo.gif

Je ziet er niks van, alleen onder de desbetreffende post ""X aantal mensen hebben deze post gerepost (klik voor meer info)"

En het lijkt meer op Tumblr als je een vergelijking wilt trekken. ;3

Freestyle

New member
Bij tumblr word het ook echt gerepost, dus dan komt het "forum" of dashboard ook onder geplaatst. Als al jouw followers iets rebloggen. Dan staat jouw hele dashboard er vol mee...

En jij trekt de vergelijking met twitter...
En, het word dan ook gewoon weer vriendjes politiek. Dus gewoon NEE!!

N

Nick

Guest
Freestyle (link):
Bij tumblr word het ook echt gerepost, dus dan komt het "forum" of dashboard ook onder geplaatst. Als al jouw followers iets rebloggen. Dan staat jouw hele dashboard er vol mee...

En jij trekt de vergelijking met twitter...
En, het word dan ook gewoon weer vriendjes politiek. Dus gewoon NEE!!

Jaja blokletters is niet nodig heur
emo.gif

Waarom vriendjes politiek?
En je moet überhaupt geen vergelijking trekken tussen Tumblr / Twitter / dit idee.

Ik snap niet waarom het vriendjespolitiek moet worden, want je hebt er niks aan?
Het enige wat er staat is "X aantal mensen hebben deze post gerepost (klik voor meer info)".
Ze geven dus gewoon aan dat ze die post leuk vonden.

Een gebruiker merkt er amper wat van, alleen dat kleine zinnetje.
Er komt geen extra post ofzo.

Freestyle

New member
1. Dan is het geen repost, maar eigenlijk gewoon een like button...
2. Jij komt met "retweet" en dat is dan dus echt wel een vergelijking naar twitter..
3. Het word wel vriendjes politiek, omdat mensen gaan zeggen: Like mijn topic, dan like ik jouw topic.
4. Als je het amper op merkt, en eigenlijk neit nodig is. Wat heb je er dan aan?? Niks....

N

Nick

Guest
Freestyle (link):
1. Dan is het geen repost, maar eigenlijk gewoon een like button...
2. Jij komt met "retweet" en dat is dan dus echt wel een vergelijking naar twitter..
3. Het word wel vriendjes politiek, omdat mensen gaan zeggen: Like mijn topic, dan like ik jouw topic.
4. Als je het amper op merkt, en eigenlijk neit nodig is. Wat heb je er dan aan?? Niks....

1. whatever, ik zei noem hoe je het wilt
yummie.gif

2. Naja er staat een duidelijke uitleg ^^
3. Je kan een topic niet liken, alleen een post.
4. Jawel, maar niet in overdreven mate.

Lennard

Active member
Ik vind dan het geven van een duimpje voor een post (positief of negatief) dan een beter idee, dan straf je ook meer de mensen af die irritant zijn: die zien dan vanzelf dat ze uiteindelijk weinig positieve en veel negatieve duimpjes krijgen.
Die duimpjes kan je dan bijvoorbeeld op het profiel laten zien of meewegen in de activiteitsbalk.

Nadeel is dan wel weer dat sommige leden die niks fout doen maar wel gehaat worden door andere leden omdat ze misschien veel typefouten maken of niet zo handig zijn; en dat die leden dus weggepest worden terwijl ze niks fout doen.

Lennard

Active member
Freestyle (link):
Lennard, krijg je dan niet weer een soort feedback systeem??
In principe wel, maar dan gewoon op basis van je posts. Een soort kudos geven dus.

Maar ik zeg niet dat dit er komt ofzo hoor, heb er ook totaal nog niet over nagedacht maar kwam zo ineens in me op.

Freestyle

New member
Ja, dat snap ik.
Dat lijkt opzich wel aan trekkelijk. Maar ik denk dat het absoluut niet bij de community kan eigenlijk,

N

Nick

Guest
Lennard (link):
Ik vind dan het geven van een duimpje voor een post (positief of negatief) dan een beter idee, dan straf je ook meer de mensen af die irritant zijn: die zien dan vanzelf dat ze uiteindelijk weinig positieve en veel negatieve duimpjes krijgen.
Die duimpjes kan je dan bijvoorbeeld op het profiel laten zien of meewegen in de activiteitsbalk.

Nadeel is dan wel weer dat sommige leden die niks fout doen maar wel gehaat worden door andere leden omdat ze misschien veel typefouten maken of niet zo handig zijn; en dat die leden dus weggepest worden terwijl ze niks fout doen.

Dit vind ik een goed idee dan weer.
En als iemand gehaat wordt merk je dat ook wel snel genoeg.
En dan doe je gewoon op de profiel pagina:
"Aantal likes (o.i.d): -10 of +10 etc."

Freestyle (link):
Ja, dat snap ik.
Dat lijkt opzich wel aan trekkelijk. Maar ik denk dat het absoluut niet bij de community kan eigenlijk,

Verklaar.

Freestyle

New member
Je moet die likes dan zeker niet op het profiel tonen, dan gaat het hier helemaal niet werken...

Omdat, de meesten mensen hier niet mee om kunnen gaan. En elkaar gaan omkopen, of ruilen. Etc, etc.

Vriendjes politiek dus...

N

Nick

Guest
Freestyle (link):
Je moet die likes dan zeker niet op het profiel tonen, dan gaat het hier helemaal niet werken...

Omdat, de meesten mensen hier niet mee om kunnen gaan. En elkaar gaan omkopen, of ruilen. Etc, etc.

Vriendjes politiek dus...

Hmm, ik vind dat je het een kans moet geven
yummie.gif

Maar in jouw reactie kan ik me ook weer een beetje vinden.

G

Guest

Guest
dat je een post alleen +1 kan geven, niet -1?

maar ik vind het echt een stom idee
emo.gif

N

Nick

Guest
Xjessex (link):

emo.gif

Vertel dan waarom je het een stom idee vindt
emo.gif
...

Dat is nou het jammere aan bijna alle reacties, jullie kunnen ze niet onderbouwen.

Yorrick

Active member
Lennard (link):

Het idee is leuk, maar het grootste nadeel noem je zelf al: niet alle leden vinden elkaar even aardig en dan gaan ze op elke post -1 doen of zoiets
emo.gif
Beetje jammer van die leden zelf, maar ik durf te wedden dat dit gebeurt. Ook zijn er trollen die op elke post -1 of +1 gaan geven en dat is dan ook weer niet de bedoeling.. Zo krijg je een hele scheve verdeling en het is eigenlijk ook helemaal niet nodig.

Het levert werk op voor zowel Lennard (inbouwen) als de overige crew (ook Lennard). Denk hier bij aan "kudos" verwijderen als het misbruikt wordt. Nou is dit niet het einde van de wereld. Maar ze kunnen die tijd beter steken in iets nuttigs. Ook heeft het idee eigenlijk geen praktisch nut.. Ik bedoel: als ik je post een +1 (of re-post) geef, oké leuk.. maar ja.. wat is het doel dan? Komt er dan een dubbel berichtje? Dan is het in principe weer spam..

Samenvatting:
Beide ideeën of dergelijke ideeën: het hoeft van mij allemaal niet. Reden: zie hier boven
biggrin.gif

G

Guest

Guest
Nicknl (link):

Xjessex (link):

emo.gif

emo.gif
...

Dat is nou het jammere aan bijna alle reacties, jullie kunnen ze niet onderbouwen.

Wat is het nut ervan?

N

Nick

Guest
Xjessex (link):

Nicknl (link):

Xjessex (link):

emo.gif

emo.gif
...

Wat is het nut ervan?

Van onderbouwen?
Denk dat je slim genoeg bent om dat zelf te verzinnen, al heb je natuurlijk je middelbare school niet afgemaakt, daar had je het wel bij Nederlands geleerd.

Anyway om weer even back to topic te gaan,
Je hebt heel veel van deze posts:
Schermafbeelding%202012-10-27%20om%2015.10.29.png

Met zon like button zijn dat soort reacties dus overbodig.

Bovenaan