Runescape accounthandel verbieden

G

Guest

Guest
Door de recente wijziging in de recoverpolicy van Jagex is het ALTIJD mogelijk om een Runescape account te recoveren, zelfs al zijn de recovery questions, wachtwoorden, email en social media gegevens veranderd. Tegenwoordig kun je mailen met Jagex, en op basis van IP wijzigingen resetten ze de accountgegevens.

Ik vind dat we de leden in bescherming moeten nemen, en het niet meer toe moeten staan.
Of een warningstopic in het tradegedeelte of iets dergelijks.

Voor de mensen die zeggen dat dit niet waar is; ik heb het recentelijk, succesvol, uitgevoerd.

bye.gif

Jacmob

New member
het complete runescape handel verbieden pls
biggrin.gif
aangezien het vooral rwt is (real world trading) en dat tegen de regels van jagex zijn

maar ik ben voor
pompom.gif

Yorrick

Active member
Een account mag je dan niet verkopen, maar losse spullen dan wel?
Lijkt me onzin als je hier een warn krijgt, het kan alleen ergens in de regels aangegeven worden denk ik.
Of het moet op een of andere manier illegaal zijn dat one2xs in de problemen kan komen, dan zou het redelijk zijn als je een warn krijgt ofzo

G

Guest

Guest
RWT alleen als Jagex er achter komt, maar natuurlijk niet als website
smile.gif
, maar dat is veel veiliger dan accounts. Ik wil daarom suggereren om de accounts te verbieden maar Items/RSGP niet. Accounts zijn gewoon te gemakkelijk om gescamt te worden. Je kunt niet bewijzen of iemand een account terug haalt.
-----

Edit; Bovenstaande is niet echt duidelijk xD Wat ik bedoelde is;

RWT is inderdaad niet toegestaan door Jagex, dus er volgen sancties als ze er achter komen (wat mij overigens in al die jaren nog nooit is overkomen..) - Maar ze kunnen de desbetreffende website er niet op aanspreken, al helemaal niet omdat dit een community is. Technisch gezien zal One2xs niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de berichten die wij als community plaatsen. Er is voor One2xs dus niks aan de hand, enkel voor de eventuele gebruikers die gesnapt worden.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Wij gedogen gewoon alles, totdat we een waarschuwing krijgen van het betreffende bedrijf. Handelen is op eigen risico, dus dit is ook op eigen risico. Als iemand een account wil kopen zijn de consequenties voor zijn rekening.

G

Guest

Guest
In de Habbo AV staat toch duidelijk dat je je accounts of spullen NIET mag verkopen voor geld. Punten is een betaalmiddel (omgerekend geld), en dat negeert one2xs ook. Betj gek jwz.
emo.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
"Wij gedogen gewoon alles, totdat we een waarschuwing krijgen van het betreffende bedrijf."

Wij kunnen onmogelijk alle verschillende sites gaan bekijken om te kijken wat wel en niet verkocht mag worden. Daarom is het gedoogd (een soort van toegestaan) totdat wij een melding van het bedrijf in kwestie krijgen.

G

Guest

Guest
Rik (link):
Wij gedogen gewoon alles, totdat we een waarschuwing krijgen van het betreffende bedrijf. Handelen is op eigen risico, dus dit is ook op eigen risico. Als iemand een account wil kopen zijn de consequenties voor zijn rekening.

Maar je kunt je leden toch in bescherming nemen? Vind het lax om te zeggen "totdat we een waarschuwing krijgen van het betreffende bedrijf".. Het gaat er niet om dat jullie alle sites moeten bekijken, het gaat hier om een suggestie om de leden te beschermen. Dat is naar mijn mening wat anders.

G

Guest

Guest
Livonias (link):

Rik (link):

Maar je kunt je leden toch in bescherming nemen? Vind het lax om te zeggen "totdat we een waarschuwing krijgen van het betreffende bedrijf".. Het gaat er niet om dat jullie alle sites moeten bekijken, het gaat hier om een suggestie om de leden te beschermen. Dat is naar mijn mening wat anders.

Exacto! Een beetje alles afwachten totdat er pas echt wat ondernomen wordt door bijv. Runescape.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik vind dat zo lang mensen accounts willen verkopen en kopen, zij daar de kans toe moeten hebben. Je moet zelf dan maar uitkijken.
Ik zie niet in waarom wij iets moeten verbieden om die redenen. Tuurlijk willen wij wel leden beschermen.

G

Guest

Guest
Rik (link):
Ik vind dat zo lang mensen accounts willen verkopen en kopen, zij daar de kans toe moeten hebben. Je moet zelf dan maar uitkijken.
Ik zie niet in waarom wij iets moeten verbieden om die redenen. Tuurlijk willen wij wel leden beschermen.

Omdat een account zonder enige moeite teruggehackt kan worden, wat niet bewezen kan worden. Ik vind, als ik jouw opmerking zo hoor, dat het meer overkomt als; "Ze handelen maar lekker zelf en als ze gescammt worden, ja jammer dan. Leren ze weer van".. Je kunt leden toch beschermen?

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Maar dan moeten we dus alles gaan verbieden. Want als je punten overmaakt en je krijg je spullen er niet voor terug dan beschermen wij onze leden niet.

G

Guest

Guest
Rik, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat normale trades prima gaan, maar dat bepaalde dingen gewoon niet veilig genoeg zijn óm te doen..

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Zoals ik al zeg: IK zie dat probleem niet zo erg. Er is één persoon geweest die mensen toevallig scammed en daarom moet iedereen opeens de dupe daar van zijn?

Oftewel IK vind het geen goed idee om het te verbieden. Dat is MIJN mening.

Antonn

New member
Ik vind dat de handel gewoon door moet gaan. De persoon die het product wilt kopen zal het risico hier zelf wel van weten en het is ook die persoon zijn keuze. Dit is in feite net als het voorbeeld dat op de vorige pagina genoemd was.

Bovenaan