Server ontzettend traag.

Liteonit

New member
webserver 1 is weer up and running, die had wat na schokjes.
webserver 2 is momenteel nullrouted vanwege een DDoS, en zal dit voorlopig ook even blijven.

op webserver 1 draaien de meeste websites, dus het grootste deel is gewoon online
smile.gif

@ mensen die een offline bericht verstuurd hebben betreft het plat zijn van de server(s), thanks!
smile.gif

Jesse

New member
Naja mooi dat hij het weer doet wat was
oorzaak van webserver 1 dan?

Btw dat invulformuliertje blijft een geniaal idee veel sneller verholpen dan =D

Luukvdo

New member
Lennard (link):
Elke klant snapt dat je geen 100% uptime kunt garanderen.

Dat zou je wel zeggen, maar helaas is dat soms toch niet zo.

EDIT: webserver 2 doet het weer? Ik krijg iig weer iets te zien als ik naar http://lalala.s2.one2xs.com/ (niet bestaand dus "Apache is functioning normally") ga

Krm

Active member
ik had ff een vraagje.
Is het mogelijk als je server plat ligt dat de domein naar andere host gaat ofsow

Liteonit

New member
Lennard (link):
Dan moet je een loadbalancer hebben volgens mij, en dat is best duur.
emo.gif

Dat wordt erg duur idd, maar wel mogelijk.
Geen idee of er iemand bereid om 10x zoveel te betalen als de huidige hosting prijzen?
smile.gif

Webserver 2 is inderdaad sinds vroeg in de ochtend weer bereikbaar. Afgelopen nacht is het DDoS verkeer langzaam afgenomen. Aangezien het vanochtend weer rustig was op de netwerk core, is besloten om de server niet meer te nullrouten
smile.gif

De meeste hier op one2xs zullen er verder geen last van hebben gehad, aangezien de meeste in de nacht slapen.

Wiitse

New member
Liteonit (link):
De meeste hier op one2xs zullen er verder geen last van hebben gehad, aangezien de meeste in de nacht slapen.

Dat is wel zo logisch ja.
yummie.gif

Jesse

New member
Ikkeh wel ik internet altijd s nachts overdag is het me tegenwoordig te warm
schater.gif

Nee maar stel je koopt zon server dat hij naar een andere host switcht is die andere host dan ook bij dat bedrag inbegrepen of? En geldt dit als je bijvoorbeeld een host voor 4 punten hebt dat hij dan nu voor 40 punten is of ook als je een host van 36 punten hebt dat hij dan 360 punten is
emo.gif

Liteonit

New member
Jesse (link):
Ikkeh wel ik internet altijd s nachts overdag is het me tegenwoordig te warm
schater.gif

Nee maar stel je koopt zon server dat hij naar een andere host switcht is die andere host dan ook bij dat bedrag inbegrepen of? En geldt dit als je bijvoorbeeld een host voor 4 punten hebt dat hij dan nu voor 40 punten is of ook als je een host van 36 punten hebt dat hij dan 360 punten is
emo.gif

Er komt heel wat meer bij zoiets kijken hoor. Vooral een hoop geld ;-)
Je moet zorgen dat data of 2 locaties tegelijk beschikbaar/bijgewerkt.
Vervolgens nog een degelijke loadbalancer die flink wat connecties per sec kan verwerken.

Gaat je erg veel kosten. Met een paar honderd euro ga je het zeker niet redden

Liteonit

New member
En een half uurtje geleden lag het zaakje weer onder vuur.
Dos is gericht naar Apache.

Server is weer nullrouted, en zal eens op onderzoek uitgaan.
Lijkt in iedergeval te komen vanaf een botnet.

Liteonit

New member
Habbz (link):
Hopelijk is het snel verholpen
emo.gif

Netwerk zelf in nu wel weer bereikbaar. Betreffende one2xs blijft voorlopig wel nullrouted.
Huidige 2-tal core routers worden zo snel mogelijk vervangen door ander model dat wel het aantal de grote hoeveelheid packets/sec kan verwerken.

Desondanks vindt ik dat DDoSende personen aardig kansloos zijn ;-)

BasDev

Active member
Liteonit (link):

Habbz (link):
emo.gif

Netwerk zelf in nu wel weer bereikbaar. Betreffende one2xs blijft voorlopig wel nullrouted.
Huidige 2-tal core routers worden zo snel mogelijk vervangen door ander model dat wel het aantal de grote hoeveelheid packets/sec kan verwerken.

Ik noem ze feestbeesten ze brengen altijd wel een cadeau mee
emo.gif

Shahiem

Active member
Superb (link):

Liteonit (link):

Habbz (link):
emo.gif

Ik noem ze feestbeesten ze brengen altijd wel een cadeau mee
emo.gif

Een vervelend cadeau bedoel je.

Bovenaan