SSL verbindingen

Hyvesapiee

New member
SSL is een beveiligde verbinding. Maar waar is het voor? Om iedereen die op jouw site komt veilig te laten inloggen. De gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) worden namelijk eerst gecodeerd, waardoor hackers al veel minder kans krijgen om je website te hacken.
Alleen is het probleem dat One2xs dit nog niet aanbiedt op de shared webhosting. Kunnen we jullie (one2xs) overhalen om ssl wél toe te voegen? Post je berichten...

Timkb

New member
Ik denk opzich dat SSL wel mogelijk is op deze servers, maar dat 99% toch geen SSL Certificaat gaat kopen

Matthias

Active member
Je moet dan een dedicated (dus eigen) IP hebben dat aan je webhosting-pakket gekoppeld is. Dan word het meteen ook al een pak duurder.

Hyvesapiee

New member
Timmie (link):
Ik denk opzich dat SSL wel mogelijk is op deze servers, maar dat 99% toch geen SSL Certificaat gaat kopen

Ja, maar is het dan niet mogelijk dat One2xs een SSL certificaat neemt, en dat wij dat dan gratis kunnen activeren? Ik weet niet wat voor tarieven hiervoor gelden...

Matthias (link):
Je moet dan een dedicated (dus eigen) IP hebben dat aan je webhosting-pakket gekoppeld is. Dan word het meteen ook al een pak duurder.

Zijn er geen SSL certificaten voor shared webhosting te verkrijgen??

Las net dit na wat Googelen:

Quote:
Tja, maar dan kun je natuurlijk altijd nog een eigen cert regelen, of
misschien heeft die nieuwe provider dan ook wel zon deal voor je. Je
hoeft trouwens prima virtual hosten met SSL op 1 IP adres, alleen moeten
dan wel alle sites hetzelfde certificaat gebruiken (bij meerdere
verschillende certificaten zou je een kip-ei probleem hebben: Om te
kunnen bepalen welk certificaat je moet gebruiken moet je de host:
header lezen, maar om die krijg je pas als de client hem gestuurd heeft
en daar heb je een cert voor nodig). Om te zorgen dat je cert door de
browser wordt herkend en geaccepteerd, zou je in dat geval een wildcard
certificate kunnen gebruiken, dus een cert voor *.provider.nl. Dat is
natuurlijk allemaal wat minder veilig dan een echt wat ook maar door 1
site gebruikt kan worden, maar goed.

//Luukedit: 2 berichten samengevoegd. Graag niet meer dubbelposten

Liteonit

New member
Timmie (link):

Dat is niet mogelijk. Elke website heeft zijn eigen SSL certificaat nodig - deze dien je te kopen. Zijn in alle soorten en maten leverbaar; oftewel "goedkoop" en erg prijzig ;-)

Timkb

New member
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat jullie het wel kunnen inschakelen maar dat het toch geen nut heeft want wie gaat er nou een SSL certificaat kopen als ze niet eens een host zelf kunnen/willen betalen (Oftewel het matcht niet met de doelgroep)

BasDev

Active member
Ik heb op mijn host SSL gehad.
Dit heb ik toen aangevraagd in een ticket.
Misschien zou jij dat ook eens moeten doen als je het perse wilt.

BasDev

Active member
Vergeten
emo.gif
Vraag in een ticket ofzo?

Gerritzwn

New member
Timmie (link):
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat jullie het wel kunnen inschakelen maar dat het toch geen nut heeft want wie gaat er nou een SSL certificaat kopen als ze niet eens een host zelf kunnen/willen betalen (Oftewel het matcht niet met de doelgroep)

Wie gaat er zelfs een SSL-Certificaat gebruiken, als we het hier hebben over een normale website waarop alleen gebruikersnaam en wachtwoord worden gebruikt ?!

Banken of websites waarop zich veel mensen kunnen of zullen gaan bevinden waarop zich persoonlijke gegevens bevinden worden geacht gebruik te maken van SSL, tenminste als men privacy en betrouwbaarheid wilt scheppen.

Er zijn enkele partijén waarbij men gratis SSL-Certificaten kan afnemen, het zal echter weinig uitmaken voor een gemiddelde website. Een SSL Cert heeft op zich weinig meerwaarde als het alleen om versleutelen van gebruikersnaam en wachtwoord gaat.

Timkb

New member
Gerritzwn (link):

Timmie (link):

Wie gaat er zelfs een SSL-Certificaat gebruiken, als we het hier hebben over een normale website waarop alleen gebruikersnaam en wachtwoord worden gebruikt ?!

Banken of websites waarop zich veel mensen kunnen of zullen gaan bevinden waarop zich persoonlijke gegevens bevinden worden geacht gebruik te maken van SSL, tenminste als men privacy en betrouwbaarheid wilt scheppen.

Er zijn enkele partijén waarbij men gratis SSL-Certificaten kan afnemen, het zal echter weinig uitmaken voor een gemiddelde website. Een SSL Cert heeft op zich weinig meerwaarde als het alleen om versleutelen van gebruikersnaam en wachtwoord gaat.

Ik zou het niet weten waar Hyvesapie het voor wil gebruiken, maar inderdaad in de situatie die jij beschrijft heb je er niks aan, alowel misschien voor domme mensen die alles geloven wat microsoft en al die prut bedrijven zegt (Spotjes dan https etc).

Hyvesapiee

New member
@Timmie
Ik wil het gaan gebruiken om een beetje te experimenteren, voor als ik later websites mag gaan bouwen voor bedrijven
bloos.gif

En mn echte naam is Dennis, mag je best weten hoor
wink.gif

Gerritzwn

New member
Hyvesapiee (link):
@Timmie
Ik wil het gaan gebruiken om een beetje te experimenteren, voor als ik later websites mag gaan bouwen voor bedrijven
bloos.gif

En mn echte naam is Dennis, mag je best weten hoor
wink.gif

Experimenteren ?!

Er valt weinig te experimenteren ben ik bang. Enigste wat je hoeft te doen is een key-request aan te maken, daarna je adres, email en domeinnaam bevestigen dat jij hiervan de eigenaar bent en vervolgens de CA-ROOT, key etc. etc. importeren. Voila! Klaar.

Enigste dat je dan extra krijgt is https. Ik weet niet wat je verstaat onder, websites mag bouwen voor bedrijven... ik neem aan dat je dit gewoon als hobby of werk bedoelt... hier zul je, als jij zelf geen webhosting aanbied weinig mee te maken krijgen, reden?! Vaak laat men dergelijke dingen door de webhoster doen.

Op zich is aan SSL-Certificaten dus helemaal niets te verdienen of doen, het is niets minder van een beetje kopieëren en plakken.

Timkb

New member
ik weet nog wel dat ik de eerste keer met een certificaat zat te klooien wat een gedoe, maar dennis aan zoiets heb je niks als je websites gaat bouwen, alleen als je ze gaat onderhouden

Hyvesapiee

New member
Las net dit na wat Googelen:

Quote:
Tja, maar dan kun je natuurlijk altijd nog een eigen cert regelen, of
misschien heeft die nieuwe provider dan ook wel zon deal voor je. Je
hoeft trouwens prima virtual hosten met SSL op 1 IP adres, alleen moeten
dan wel alle sites hetzelfde certificaat gebruiken (bij meerdere
verschillende certificaten zou je een kip-ei probleem hebben: Om te
kunnen bepalen welk certificaat je moet gebruiken moet je de host:
header lezen, maar om die krijg je pas als de client hem gestuurd heeft
en daar heb je een cert voor nodig). Om te zorgen dat je cert door de