.tk domein

Sanderc

New member
.tk kan je hier kopen op one2xs, ik weet dat een domein van een land is, maar waarom kost dat hier 11 punten terwijl dat op dot.tk gratis is?

Lennard

Active member
Omdat:

Quote:
As any other registry, Dot TK also sells domain names! As a PAID domain name registrant, you receive a lot of benefits from your Dot TK Domain name:
you hold the legal license rights of the domain name
no requirement of receiving a minimum of 25 hits per 90 days on your website anymore

( http://www.dot.tk/nl/policies.html )

Jij bent dan echt de eigenaar en je hoeft niet het minimum aantal hits te halen, wat je bij een gratis .tk wel moet halen. Haal je dat niet, dan stoppen ze je domeinnaam.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Inderdaad. In theorie zouden ze jouw domein gewoon kunnen verkopen als je het als gratis hebt geregistreerd, omdat het dan op hun naam staat.

Robindh

Active member
Wat gebeurd er stel iemand heeft nu websitenaam.tk.

En die registreer ik nu op one2xs. Kan dit?

Mikeschippers

New member
Betaald gaat voor gratis
smile.gif

Janm

Active member
Fanhabbo (link):

Mikeschippers (link):
Betaald gaat voor gratis
smile.gif

Hu?

Hij bedoeld de kwaliteit, support, en uiteindelijk als je domein beroemd word, kunnen ze hem verkopen. Kan bij een betaald domein niet.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Sandcool (link):
Dus versio en alle domein aanbieders halen hun .nl domeinen van SIDN?

Jep
smile.gif

Zo zijn er voor elke domeinnaam uitgevers die bepalen wie er domeinen mogen verkopen, en hoeveel het kost.

R

Rik

Guest
Maar wat betaald SIDN er eigenlijk voor...
Ik bedoel, alle registars hebben een andere prijs, maar hoeveel moet je aan SIDN betalen, en hoeveel betaald SIDN voor zon domeinnaam?

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Nicknl (link):
Ik bedoel, alle registars hebben een andere prijs, maar hoeveel moet je aan SIDN betalen, en hoeveel betaald SIDN voor zon domeinnaam?

SIDN geeft .nl domeinen uit namens nederland. Nederland heeft via ICANN een tld gekregen als land. Dit kost ze dus niks.

Maar je kan zelf voor $185.000 opstartkosten, en $25.000 jaarlijkse kosten een eigen tld registreren binnenkort (of nu al als ik me niet vergis).

Lennard

Active member
Nicknl (link):
Bij SIDN betaalde je per 1 april 2010 (geen idee of het sindsdien verhoogd is) € 205,- per kwartaal, dus € 820,00 per jaar om uberhaupt domeinnamen te registreren.
Daarnaast betaal je € 0,92 per kwartaal, dus € 3,68 per jaar voor één .nl domeinnaam.
Ver krijg je nog kortingen als je veel domeinnamen registreert op de prijs per domeinnaam:

Codeblok:

1
2
3
4

vanaf 100.000 8%
vanaf 50.000 6%
vanaf 25.000 4%
vanaf 10.000 2%

Als je > 100.000 domeinnamen registreert dan betaal je dus € 4,02 per domeinnaam per jaar, plus de vaste kosten van € 975,80.
smile.gif

Robertt

New member
Lennard (link):

Nicknl (link):
Bij SIDN betaalde je per 1 april 2010 (geen idee of het sindsdien verhoogd is) € 205,- per kwartaal, dus € 820,00 per jaar om uberhaupt domeinnamen te registreren.
Daarnaast betaal je € 0,92 per kwartaal, dus € 3,68 per jaar voor één .nl domeinnaam.
Ver krijg je nog kortingen als je veel domeinnamen registreert op de prijs per domeinnaam:

Codeblok:

1
2
3
4

vanaf 100.000 8%
vanaf 50.000 6%
vanaf 25.000 4%
vanaf 10.000 2%

Als je > 100.000 domeinnamen registreert dan betaal je dus € 4,02 per domeinnaam per jaar, plus de vaste kosten van € 975,80.
smile.gif

Hoe kan versio hier onder zitten dan?

Bovenaan