Tolerantiebalkje

Lennard

Active member
Hoi,

Omdat we merken dat sommige mensen niet helemaal snappen dat het niet de bedoeling is om het forum onder te spammen, hebben we een - al zeg ik t zelf - mooi balkje geïntroduceerd: Het tolerantiebalkje.

Voor bepaalde dingen die we niet willen op het forum krijg je een bepaald percentage.
Als je aan de 100 % zit krijg je een ban voor een maand. Na die maand wordt je tolerantieniveau - om het maar effies mooi uit te drukken - teruggezet naar 75 %. Als je dan weer aan de 100 % zit krijg je een ban voor een jaar, en de keer erna mag je na 10 jaar weer terugkomen.

t Is niet de bedoeling dat we alle posts uitvoerig naast de regeltjes gaan houden en als je ook maar een lettertje fout hebt dat je een paar procentjes krijgt, maar als het echt structureel te erg wordt dan krijg je puntjes.
Zo zijn we dan ook wel weer.

Momenteel hebben we vier standaardstraffen ingebouwd, te weten:
Spam (= nutteloze berichten) via PB (+ 10%)
Spam (= nutteloze berichten) via forum (+ 10%)
Om punten leuren (+ 10%)
Grof taalgebruik (+ 15%)
Topic bumpen (+ 10%)

Ze zijn standaard en onder voorbehoud. Mocht je echt teveel spammen dan krijg je iets meer en als je vrijwel nooit spamt krijg je sowieso geen procentjes.

Nogmaals; de regels zijn er niet om het leven hier op het forum ondraaglijk te maken maar om het wat gecontroleerder te laten verlopen.
Het zal vast wel gebeuren dat je eens een procentje of wat erbij krijgt, maar zolang je niet aan de 100 % zit is er niets aan de hand.

Vragen kun je hier kwijt, levensverhalen ook zolang het ontopic blijft.

Lennard groet u, ook namens Ruben.
 

Merlin

New member
Valt onder spam via forum, ook het plaatsen van nutteloze posts in het offtopic gedeelte?
emo.gif
 

Lennard

Active member
Oja.
Voordat iedereen als een gek gaat spammen om te kijken hoe het nou allemaal werkt:
Je krijgt een mooi berichtje in je inbox met de melding wat je fout hebt gedaan, en je krijgt een opdringerig berichtje op je scherm ipv de normale inhoud. Die laatste melding verdwijnt overigens na 1 keer en verschijnt niet bij het posten van een bericht, pm, ticket, etc., zodat je niet je bericht kwijt bent.

Zo ziet je account er uit met 10%.

Edit:
@ Kramstraa: Dat hangt van jezelf af. Een ban krijg je alleen als je het er echt naar maakt, niet omdat je per ongeluk wat topics hebt gebumpt ofzo. In die zin raak je ze dus weer kwijt.

@ Merlin: Nja, t moet wel redelijk normaal blijven. Als iedereen gaat posten welke temperatuur het in zijn of haar koelkast is en welke hoek hij met het noorden maakt om zo te onderzoeken of er een verband is met de richting en temperatuur van een koelkast dan heb ik zoiets van "krijg maar lekker veel procentjes", maar als je t normaal houdt heb je van ons geen last.
 

Marjolein

Miss Marjolein
thumbsup.gif
Mooi systeem, hopelijk is dit een positieve bijdrage tot een goed geordend maar vooral gezellig forum
smile.gif
 

Merlin

New member
Lennard:
@ Merlin: Nja, t moet wel redelijk normaal blijven. Als iedereen gaat posten welke temperatuur het in zijn of haar koelkast is en welke hoek hij met het noorden maakt om zo te onderzoeken of er een verband is met de richting en temperatuur van een koelkast dan heb ik zoiets van "krijg maar lekker veel procentjes", maar als je t normaal houdt heb je van ons geen last.


Oke duidelijk, persoonlijk zou ik zo iemand +1-en omdat ie nogal geniaal is dan
emo.gif
 

Kjeld

New member
Lennard:
@ Merlin: Nja, t moet wel redelijk normaal blijven. Als iedereen gaat posten welke temperatuur het in zijn of haar koelkast is en welke hoek hij met het noorden maakt om zo te onderzoeken of er een verband is met de richting en temperatuur van een koelkast dan heb ik zoiets van "krijg maar lekker veel procentjes", maar als je t normaal houdt heb je van ons geen last.


emo.gif
!!!

Wel goed btw dat dit systeem er is gekomen, want ik begon me kapot te ergeren aan die noobrun hier
emo.gif

Als je geen procentjes hebt staat er op je profiel ook geen balkje of wel?
En als iemand wel procentjes heeft, staat dit dan ook onder zn avatar als ie post ofzo?
 

Lennard

Active member
Merlin:

Lennard:
@ Merlin: Nja, t moet wel redelijk normaal blijven. Als iedereen gaat posten welke temperatuur het in zijn of haar koelkast is en welke hoek hij met het noorden maakt om zo te onderzoeken of er een verband is met de richting en temperatuur van een koelkast dan heb ik zoiets van "krijg maar lekker veel procentjes", maar als je t normaal houdt heb je van ons geen last.


Oke duidelijk, persoonlijk zou ik zo iemand +1-en omdat ie nogal geniaal is dan
emo.gif


Nja je snapt waar ik op doel.
emo.gif



Kjeld:
Als je geen procentjes hebt staat er op je profiel ook geen balkje of wel?
En als iemand wel procentjes heeft, staat dit dan ook onder zn avatar als ie post ofzo?
Je ziet hem altijd, en alleen in de profielen.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Kjeld:
Wel goed btw dat dit systeem er is gekomen, want ik begon me kapot te ergeren aan die noobrun hier
emo.gif

Als je geen procentjes hebt staat er op je profiel ook geen balkje of wel?
En als iemand wel procentjes heeft, staat dit dan ook onder zn avatar als ie post ofzo?
Lijkt me geen goed idee, het lijkt me niet de bedoeling om iemand zwart te maken hier door te laten zien hoeveel procent iemand heeft
smile.gif
 

Merlin

New member
Marjolein:

Kjeld:
Wel goed btw dat dit systeem er is gekomen, want ik begon me kapot te ergeren aan die noobrun hier
emo.gif

Als je geen procentjes hebt staat er op je profiel ook geen balkje of wel?
En als iemand wel procentjes heeft, staat dit dan ook onder zn avatar als ie post ofzo?
Lijkt me geen goed idee, het lijkt me niet de bedoeling om iemand zwart te maken hier door te laten zien hoeveel procent iemand heeft
smile.gif




Precies, en daarom is er ook voor gekozen het niet onder de avatar te plaatsen, maar alleen mooi bescheiden op de profiel pagina
smile.gif
 

Sebas

Active member
Merlin:

Marjolein:

Kjeld:
Wel goed btw dat dit systeem er is gekomen, want ik begon me kapot te ergeren aan die noobrun hier
emo.gif

Als je geen procentjes hebt staat er op je profiel ook geen balkje of wel?
En als iemand wel procentjes heeft, staat dit dan ook onder zn avatar als ie post ofzo?
Lijkt me geen goed idee, het lijkt me niet de bedoeling om iemand zwart te maken hier door te laten zien hoeveel procent iemand heeft
smile.gif




Precies, en daarom is er ook voor gekozen het niet onder de avatar te plaatsen, maar alleen mooi bescheiden op de profiel pagina
smile.gif




Dat vind ik dus heel mooi, er is over na gedacht en het ziet echt super mooi uit.
Toch maar weer complimenten voor Lennard en Ruben
 

Jesse

New member
slim alleen zou het misschien handig zijn als je dat balkje kon zien xD dan kan je er zelf ook een beetje op letten snap je?
 

Sebas

Active member
Habbospeed:
slim alleen zou het misschien handig zijn als je dat balkje kon zien xD dan kan je er zelf ook een beetje op letten snap je?


Is te zien op je eigen profiel
smile.gif
 
Bovenaan