too many connections

Christum

Member
okee ik namelijk wel en anders is hij altijd heel snel dusja, en alles afsluiten en opnieuw opstaren is ook al geprobeerd helpt soms ook maar ook nie deze keer
sadley.gif

// edit: ik denk dat het probleem (bijna) is opgelost, hij is al wat sneller
smile.gif

Marvinn

Active member
Toen mij website het deed was hij ook erg traag was rond half 6

En de mail server is ook erg traag. @ Windows live mail

Gerritzwn

New member
Lasertools (link):
ik ben bezig op me site met een anti ddos dat als je 5x f5 hebt gedaan achter elkaar

Dat is natuurlijk geen DDos, F5 is gewoon het creëren van veel verbindingen met de poorten van de server. Als je dan vervolgens een site hebt die continue alle data ript uit MySQL databases en geen gebruik maakt van cache-files, dan komt de totale load van een server te hoog te liggen en crashen diverse daemons (services dus). Dat houdt alleen niet in dat het een DDos is.

Lasertools (link):
dat je van de site wordt geklickt en het ip van die gene voor 1 week wordt gebannen zodat je er geen last van hebt, hij kan er dan totaal niet in want als de database merkt dat het ip in de database op de site wil wordt hij naar google gestuurt
biggrin.gif
ik zal anders dat script wel naar nickjexx sturen dat zal heel veel schillen in een ddos aaval
biggrin.gif

En daarom gebruiken mensen (als ze gebanned worden) juist ook vaak TOR een anonymous proxy om te voorkomen dat ze gebanned worden c.q. blijven. Of zoeken ze via google naar Anonymous Proxys.

En door die koppeling met de database waarover jij hebt hebt, kan je dus op F5 drukken... en ervoor zorgen dat de database teveel requests krijgt en dus onderuit gaat. Daarom maken echte programmeurs alleen gebruik van MySQL indien noodzakelijk en niet voor iedere check, content o.i.d.

Christum

Member
ja maar hij zet elke ip maar 1x in de db, maar ik had nog niet aan de proxy gedacht
xd.png
, dat wordt dan al wat minder, maarja niet iedereen is zo slim... ik ken er genoeg die niet eens weten wat een proxy server is...

Gerritzwn

New member
Lasertools (link):
ja maar hij zet elke ip maar 1x in de db, maar ik had nog niet aan de proxy gedacht
xd.png
, dat wordt dan al wat minder, maarja niet iedereen is zo slim... ik ken er genoeg die niet eens weten wat een proxy server is...

Geloof mij, er zijn ongelofelijk veel mensen die het bestaan ervan weten en op scholen leer je het zelfs al bij naailes. Dus men wordt steeds slimmer
wink.gif

Gerritzwn

New member
Lasertools (link):
zeker een loi opleiding gedaan
xd.png

Nee, maar even zonder dollen. Het gebruik van die proxy servers wordt steeds groter, en steeds meer mensen weten de weg erin te vinden. Op sommige fora wordt zelfs uitgelegd hoe het werkt e.d. dus een kind kan de was doen.

En ook dan nog, als je een database aanlegt met bad IPs dan moet een script steeds een check doen via MySQL.... wat denk je dat de load is als een paar duizend keer die F5 ingedrukt wordt en die check steeds herhaald wordt?

Wil je een ip-adres blokkeren, dan kun je altijd nog beter .htaccess gebruiken. Simpel Deny ip.ad.re.s en voila. Maar goed, zoals eerder gezegd, via een proxy is dit alles te omzeilen.

Tgrm

New member
Gerritzwn (link):

Lasertools (link):
zeker een loi opleiding gedaan
xd.png

Nee, maar even zonder dollen. Het gebruik van die proxy servers wordt steeds groter, en steeds meer mensen weten de weg erin te vinden. Op sommige fora wordt zelfs uitgelegd hoe het werkt e.d. dus een kind kan de was doen.

En ook dan nog, als je een database aanlegt met bad IPs dan moet een script steeds een check doen via MySQL.... wat denk je dat de load is als een paar duizend keer die F5 ingedrukt wordt en die check steeds herhaald wordt?

Wil je een ip-adres blokkeren, dan kun je altijd nog beter .htaccess gebruiken. Simpel Deny ip.ad.re.s en voila. Maar goed, zoals eerder gezegd, via een proxy is dit alles te omzeilen.

Er zijn ook wel manieren om proxys te blokkeren, je kunt ook een script maken dat alleen nl ips op je site mogen(dan zijn er al heel wat proxys minder) en de meeste proxys zijn ook nog es heel traag / werken slecht.

Habbof

New member
Bengt (link):
ja, mijn website is gehost op one2xs.. maar ik ga denk ik nog wel een keertje verhuizen..

Hoe regel je dan dat mensen automatisch een account krijgen op je site?

Marvinn

Active member
Er is nu dikke sensatie mensen vragen massaal wat er is enzo echt zo lollig
yummie.gif

//Btw Luuk. Jij bent best actief op one2xs
yummie.gif

Bovenaan