Ubuntu SERVER VPS

Twany

Lid
Hallo mensen,
Ik heb hier een Ubuntu Server VPS besteld (Geen Ubuntu VPS).
Alleen ik weet niet hoe je moet inloggen.
Iemand eenig idee?

Groeten,
Habbret

je hebt tpoch een ilog erbij gekregen?? ga naar start - uitvoeren - externe bureau blad en dan ip van je vps en dan verbinden en dan vraagt hij om de inlog vul die in en ziezo ingelogt
yummie.gif

Daiman

Lid
hiervoor moet je een vnc programma als het met gui is geinstalleerd
anders moet je met putty werken

Je hebt toch een hele PB erbij gekregen? Je moet NX Client downloaden en inloggen met pass en wachtwoord dat je hebt gekregen. Waarschijnlijk heb je de VPS nog niet eens gekregen trouwens, daarom heb je ook geen PB met info. Nog even wachten dus.

Alemaalte (link):
Wat is het verschil tussen een ubuntu vps en een ubuntu server vps?

Ubuntu VPS is Ubuntu Desktop (met grafische omgeving)
Ubuntu Server VPS is Ubuntu Server (zonder grafische omgeving)

In het eerste geval wordt het VPS account zwaarder belast en zijn minder resources beschikbaar om je VPS account voor server doeleinden te gebruiken. In het laatste geval is je VPS account volledig ingericht als server en kun je meer resources gebruiken (= geheugen, cpu etc. etc.).

Geen enkele server boer gebruikt de Desktop varriant voor webhosting omdat grafische omgevingen brak zijn
smile.gif

Huh, ik heb ook een VPS, ik had voor Ubuntu gekozen bij de installatie en ik heb een grafische omgeving.
maarja wel fijn voor mij want ik had er dus 0 verstand van.

Willemmm (link):
Huh, ik heb ook een VPS, ik had voor Ubuntu gekozen bij de installatie en ik heb een grafische omgeving.
maarja wel fijn voor mij want ik had er dus 0 verstand van.

Niets vreemds aan, One2XS gaat ervan uit dat indien je Ubuntu kiest.... je de Desktop varriant wilt hebben zie voor de verschillen in Ubuntu versies deze site.

Rubdos

Lid
Aha, dus als ik CentOS bestel, krijg ik dan CentOS met gnome ofzo? Want dan zal ik dat er eens snel afzwieren
biggrin.gif

Ik log toch alleen maar in met terminal xD

Ahja, indien ik nu een topic heb gekaapt, mag mijn post weg
yummie.gif

Caner

Held
Quote:
Na wat vragen van leden hebben we besloten VPS (staat voor: Virtual Private Server) aan te bieden. Dit is gewoon een eigen privéserver, maar dan virtueel, wat dus inhoudt dat het niet echt een server voor jou alleen is, maar dat één grote server in delen is opgedeeld en verdeeld onder de klanten. Voor die klanten lijkt het wel een echte server, je kunt er vrijwel alles mee wat je met een normale eigen server ook zou kunnen.
Wat is dan het verschil tussen normale, shared, webhosting en VPS? Als je shared webhosting (de meeste webhosting is shared webhosting) koopt, zorgt de hoster ervoor dat jouw website bereikbaar blijft, en zorgt hij voor de server. Ook zit je met meerdere mensen op een server. Als iemand anders dus de server zou kunnen slopen, is jouw website ook onbereikbaar omdat je op dezelfde server staat. Bij een VPS heb je dat niet; je moet er zelf voor zorgen dat alles online blijft (of niet, je mag hem ook offline houden uiteraard), maar je hebt geen last van andere leden.
Je kunt je VPS ook inrichten als gameserver, als radioserver, en zo nog heel veel dingen. Je hebt dus wel veel meer mogelijkheden dan bij een normaal hostingpakketje, maar je moet wel zelf alles installeren en beheren: Kies dus alleen voor VPS webhosting als je de kennis hebt om een systeem op te zetten (of ermee wilt testen / spelen), ga anders voor shared hosting.

emo.gif

Rubdos (link):
Aha, dus als ik CentOS bestel, krijg ik dan CentOS met gnome ofzo? Want dan zal ik dat er eens snel afzwieren
biggrin.gif

yummie.gif

CentOS wordt gewoon in text-modus (dus alleen SSH-toegang) geïnstalleerd.

Dat was in ieder geval bij mijn VPS die ik hier had toch zo.

Rubdos (link):
biggrin.gif

yummie.gif

CentOS wordt (meen ik) zonder GDE geleverd en dus alleen met CLI.

// voor de n00bs;
GDE = Graphical Desktop Environment (Grafische omgeving zoals Windows bijv.).
CLI = Command Line Interface (zwart scherm met alleen commandos)

Rubdos

Lid
Gerritzwn (link):

Rubdos (link):
biggrin.gif

yummie.gif

CentOS wordt (meen ik) zonder GDE geleverd en dus alleen met CLI.

// voor de n00bs;
GDE = Graphical Desktop Environment (Grafische omgeving zoals Windows bijv.).

// voor de n00bs;
GDE = Gnome Desktop Environment (Grafische omgeving zoals Windows bijv. op basis van gnome).
GUI = Graphical User Interface

Erwinn

Lid
We kunnen nu wel heel mooi zitten uit te leggen; maar maak voor het beste antwoord even een ticket aan.

Bovenaan