Verbannen pagina

Robbert

New member
Rik (link):

Nickjexx (link):

Rik (link):
Gewoon nee.
Er is geen enkele reden waarom dit voor jullie beschikbaar moet zijn.

Ik vind als je een ban krijgt, heb je het zelf gedaan. En dan mag de reden best openbaar gemaakt worden?
biggrin.gif

Ja, JIJ hebt dat zelf gedaan dus JIJ mag de reden weten en de duur van de ban. Maar dat gaat de rest van de leden gewoon niks aan.

Sanderc (link):

Rik (link):
Gewoon nee.
Er is geen enkele reden waarom dit voor jullie beschikbaar moet zijn.

Jawel
emo.gif
?
Als je wilt handelen of het je partner is.
Misschien is het voor jou niks omdat jij hier een moderator is. Jij kan dat gewoon zien,

je moet ook wat aan de leden denken en niet aan jezelf...

Ik denk ook aan de leden, en niet alleen aan mezelf omdat ik moderator ben.
En vanuit jullie opzicht hebben jullie er niks aan en hoeven jullie niet alles te weten. Zo ook niet de reden of duur van een ban. Daarvoor moet je dan maar bij de persoon in kwestie zijn. Als het je partner is dan zul je toch echt buiten one2xs om ook contact hebben.

Ik snap dat de reden niet voor iedereen openbaar hoeft te zijn, dat zie ik zelf ook niet zitten.
Maar als er op iemand zijn profiel staat (dus geen aparte pagina)

profiel:
Robbert
Verbannen
Mag terug komen op: 16-08-2013

Zie ik daar wel kleine voordelen in, en zo privé en geheimzinnig hoef je daar nou ook weer niet over te doen.
Dit zou je zelf ook kunnen uitrekenen door de laatste post te bekijken van de betreffende persoon en dan +1 maand te doen.

Yorrick

Active member
Ik ben voor dat de lengte van de ban op je profiel of iets dergelijks moet komen.
Maar de reden van de ban blijft absoluut voor die persoon zelf.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
@ Robbert: Zoiets kan op zich inderdaad geen kwaad. Maar ik vind het persoonlijk nog steeds niet echt nodig. Maar dat laten we Lennard wel beslissen
yummie.gif

Willem

Active member
Ik vind het net zo handig als het er niet is. Als het je vriend is dan stuur je hem maar een mail, en voor de rest van de mensen hier op one2xs gaat het hem eigenlijk niks aan. En je kunt het ook uitrekenen zoals Robbert zegt.

Marjolein

Miss Marjolein
Robbert (link):
Zie ik daar wel kleine voordelen in, en zo privé en geheimzinnig hoef je daar nou ook weer niet over te doen.
Dit zou je zelf ook kunnen uitrekenen door de laatste post te bekijken van de betreffende persoon en dan +1 maand te doen.
Niet iedereen wordt voor 1 maand verbannen, dus zo simpel is het niet om bij iedereen een datum van terugkomst te plaatsen.

Robbert

New member
Marjolein (link):

Robbert (link):
Niet iedereen wordt voor 1 maand verbannen, dus zo simpel is het niet om bij iedereen een datum van terugkomst te plaatsen.

Vaak weet je van een persoon wel of het de eerste keer is of niet, maar dat staat wel in het systeem en is voor Lennard simpel terug te halen.
Ik zie geen reden om de datum van het mogen terug keren te verbergen.
En daarbij geen rede of wat dan ook te noemen.
Maar 9/10 keer zit je er wel goed bij als je de laatste post +1 maand rekent (als de datum niet op het profiel staat)

Lennard

Active member
Robbert (link):
Ik zie geen reden om de datum van het mogen terug keren te verbergen.
ik heb er 2 voor je:
De eerste is dat een ban vrijwel nooit een vaste duur heeft.

Jij bent lid sinds 28 november 2008; de dag dat one2xs open ging. Stel dat je je toen misdragen had en een ban hebt gehad in december 2008. Een maand later kon je terugkomen, en sindsdien heb je 2 waarschuwingen voor dubbelposts, en heb je dus weer 95%.
Als je nu dus nog één keer een dubbelpost maakt of iets anders doet waar we je een waarschuwing voor geven, dan zou je dus in principe een jaarban hebben.
Maar omdat jij actief bent en verder leuk meepost overal, krijg je na bijvoorbeeld een week of 2 een unban; zo erg is een dubbelpost nu ook weer niet, en als je je al 4 jaar gedraagt dan hoef je daar geen ban voor te krijgen.

Om een lang verhaal kort te maken: als je een jaarban krijgt of een maandban of soms zelfs een permanente 10-jaar ban, dan is het in 9 van de 10 gevallen zo dat die ban ingekort wordt. Als we op profielen gaan zetten wanneer iemand een unban krijgt, dan moeten we dus ook telkens als we met een gebruiker afspreken dat hij op een bepaalde dag een unban kan krijgen, dat telkens op de profielen aanpassen.

Reden 2: Als jij een ban krijgt voor een dubbelpost (omdat je al 95% had) en na 2 weken ben je weer terug, dan gaan we geheid gezeur krijgen met een ander lid die ook na 95% een dubbelpost had gemaakt en die we irritant genoeg vonden om een jaarban te geven. Dat gaat sowieso gezeur opleveren.

Als je per se wil weten wanneer iemand een unban krijgt dan kun je dat aan die persoon zelf navragen als je hem buiten one2xs nog spreekt, of je kunt het aan een teamlid vragen.

Sjoerd

Active member
Jacmob (link):
dat is mooi
smile.gif
(voor als ik een forum ban krijg kan ik alsnog dingen bestellen etc
shutup.gif
)
Het lijkt me niet zo heel goed als je nu al een forum ban verwacht..

Kingunit

New member
Ben daar juist op tegen, dan is de kans op meer spam ook wat groter omdat mensen weten dat ze nog steeds domeinen kunnen verlengen etc.

Fitim

New member
Een Rechtbank lijkt me beter, Dat je de naam invult en als die gene verbannen is dat je dan informatie over de verbanning ziet.

Yorrick

Active member
Fitim (link):
Een Rechtbank lijkt me beter, Dat je de naam invult en als die gene verbannen is dat je dan informatie over de verbanning ziet.

Ja maar misschien wil die persoon helemaal niet dat iedereen te weten komt waarom hij is verbannen!

Fitim

New member
Fanorg (link):

Fitim (link):

Ja maar misschien wil die persoon helemaal niet dat iedereen te weten komt waarom hij is verbannen!

Als je verbannen bent heb je toch echt iets fout gedaan hier
emo.gif

Als ik een deal doe met iemand wil ik wel weten of ie betrouwbaar is
biggrin.gif

Robbert

New member
Fitim (link):

Fanorg (link):

Fitim (link):

emo.gif

biggrin.gif

Betrouwbaarheid van iemand heeft weinig te maken met procentjes...
Je kan namelijk procentjes krijgen voor vele dingen, zoals dubbelposts of nutteloze berichten.
Dit heeft er dus helemaal niks mee te maken.
Op het moment dat jij procentjes krijgt voor scammen, krijg je in veel gevallen alle 100 in 1 keer, en krijg je voor een langere tijd een ban, dus dat is ook niet relevant.

Lennard

Active member
En als iemand is verbannen wegens scam dan komt hij per definitie nooit meer terug. Tenzij hij zijn leven verbetert en alles goedmaakt met de mensen die hij gescamd heeft.
Als zo iemand dan alsnog continu te horen krijgt dat mensen niet meer met hem willen handelen dan schiet dat natuurlijk ook niet op.

Yorrick

Active member
Fitim (link):

Fanorg (link):

Fitim (link):

emo.gif

biggrin.gif

Dus dan zou je nooit met mij of veel meer leden handelen omdat ik 75% heb
yummie.gif
?
Dat is op zich onzin, want dat is in het verleden gebeurt en dat komt omdat ik 2 accounts had, maar als iemand 2 accounts heeft wil dat niet zeggen dat hij de boel heeft opgelicht (Ik had het zelfs nog netjes gemeld maar kreeg toch een ban, ergens wel terecht maar ook weer niet
yummie.gif
) Omdat ik weet dat het niet mag en omdat ik graag wil blijven op one2xs, hou ik me aan de regels.
Dus misschien is het soms nog wel slimmer om met iemand te handelen die al procenten heeft, maar dat is niet in elk geval waar.
En als je dan verbannen wordt zou niet iedereen het niet erg leuk vinden als iedereen kan zien wat de reden van de ban is! De reden is en moet privé blijven. De duur van de ban mag van mij openbaar.

Kort samen gevat: Waarschuwingsprocenten krijg je overal voor, dus niet alleen voor scammen.

Sfpmarc

New member
Persoonlijk vin ik dit gewoon privé, de reden van waarom je hij of zij verbannen is is gewoon tussen de moderator en de lid. Je kan niet zomaar informatie op een pagina zetten en waar eindigt het op?
Gewoon niet doen.

Robindh

Active member
En die lijst word zoiezo al mega lang omdat er ook allemaal dubbelaccounts en 2939232932 accounts van Nathan zitten.

Bovenaan