VNC viewer

Hey,

Ik heb gehoord dat je met VNC in je VPS moet. Wordt die VNC er opgezet, of moet je dat zelf doen. En hoe moet je die er dan opkrijgen ?

Matthias

Jeffreyy

Jeffrey
Staat er op als je hem krijgt
wink.gif

Misschien weer een stomme vraag, maar dan krijg je in een mail de ip van die VPS ? En dan kan je zo via VNC verbinden ?
biggrin.gif
En is de Free Edition goed om die VPS te besturen, of moet ik de betaalde hebben ?

TightVNC is een veel gebruikte, "Gratis" VNC Cliënt... ik weet niet of dit de geen is die ook vaak in de mail genoemd wordt, maar deze adviseer ik vaak aan mijn eigen klanten
smile.gif

VNC wordt tegenwoordig niet meer gebruikt, Ubuntu wordt gebruikt i.c.m. NX.
NX is een stuk stabieler en gaat wat rustiger om met systeem resources.

Liteonit (link):

Om Ubuntu op afstand te besturen wordt toch wel (op de client die de VPS bestuurd) VNC gebruikt?

Luukvdo (link):

Liteonit (link):

Om Ubuntu op afstand te besturen wordt toch wel (op de client die de VPS bestuurd) VNC gebruikt?

Nee, tegenwoordig niet meer. Voorheen werkt het wel gebruikt, maar vanwege aanhoudende problemen heb ik besloten het geheel te vervangen naar Nomachine NX.
Veel stabieler, en gebruikt minder systeem resources.
smile.gif

Enigste wat je nodig hebt is de NX client applicatie. Dit staat tevens volledig uitgelegd in de mail welke je van Lennard/Ruben krijgt zodra de VPS is geinstalleerd.

Luukvdo (link):
Ah ok, is dat ook weer duidelijk
smile.gif

Het komt in feite op hetzelfde neer als VNC ;-) Alleen wat andere software welke stabieler en feature rijker is.

Bovenaan