VPS Server Vragen!

Jeffreyt

Active member
Ik wil graag antwoord op deze vragen:

Wat moet ik me voorstellen bij een VPS server? Dat ik dan een exe met andere dingen overzet en dan dat die exe altijd draait? Of kan iemand me daar printscreens van geven hoe zoiets werkt???

Quote:
Graag antwoord

Kan ik hier bijvoorbeeld een ShoutCast server op laten draaien? dat ik er bijvoorbeeld muziek in gooi en dan dat dat altijd draait? of wat moet ik me hierbij voorstellen? (misschien printsceens)

Quote:
Graag antwoord

Waarom is VPS zo duur
redface.gif

Quote:
Graag antwoord

• Beantwoord vraag 1
  • Vraag 2
  • of Vraag 3

Rubdos

New member
Nr één en twee: Ja dat is nu net VPS

nr drie: een eigen besturingssysteem laten installeren is nu eenmaal duur. Je krijgt een bijna volledig onafhankelijke server, ipv 100 mensen op één server. Dat is dus een pak minder goedkoop
wink.gif

Jeffreyy

Jeffrey
Vps is zo duur, omdat het een stuk meer ruimte en geheugen kost als een shared hosting, en zie jij maar eens ergens een goedkopere VPS te krijgen
wink.gif

Matthias

Active member
1. Ja, je kan dingen 24/7 laten draaien op je VPS. Maar .exes kan alleen als je een Windows VPS neemt.

2. Ja, je kan een SHOUTcast server installeren op je VPS. Maar je moet wel weten dat je muziekrechten nodig hebt als je er muziek wilt op uitzenden waar auteursrechten opstaan.

3. Een VPS is zo duur omdat je een eigen deel van de server hebt, en het net hetzelfde is dan een dedicated server maar dan virtueel. Je bent ook niet aanvankelijk van andere users, dus als iemand veel load veroorzaakt heb jij daar geen last van.

In een Linux VPS kan je met verschillende programmas (poort 22), ik zelf gebruik altijd PuTTY.
Hieronder een screen hoe zoiets (terminalvenster) eruit ziet. In dat venster kan je je VPS commandos geven, waarmee je dingen kan installeren.

terminal.png

Jeffreyt

Active member
Hartelijk dank,
kan iemand een tutorial vinden/maken hoe ik windows erop installeer?
Wat ik dan moet doen..
(graag met plaatjes
bloos.gif
)

Isabellax

New member
Jeffreyt:
Hartelijk dank,
kan iemand een tutorial vinden/maken hoe ik windows erop installeer?
Wat ik dan moet doen..
(graag met plaatjes
bloos.gif
)

Dit wordt voor jou geinstalleerd indien je een licentie-code hebt. Je kan er geen Windows XP opzetten.

Matthias

Active member
Jeffreyt:
Okee wie weet hoe ik Server 2008 op mijn VPS installeer?

Je kan zelf geen OS installeren, dit doet de hoster (in dit geval Liteserver).

Jeffreyt

Active member
Ik weet dat er geen Windows XP of Vista of Seven op kan.
Maar kan ik straks kiezen of ik Windows of Linux wil?
En sommigen zeggen dat ik met een .iso een andere Windows Server (2008) erop kan zetten.

Bovenaan