Webserver 3: Spamfilter

Allard

New member
Beste (Lennard),

Ik kwam er net achter dat spamassassin uit is bij server 3. Bij server 2 en 1 is hij wel aan. Kan iemand dit aan zetten? Anders kan ik niet verder met mijn API. Hieronder zie je, hoe ik erachter kwam. En voor Lennard, het is zeer gemakkelijk hem aan te zetten: http://help.directadmin.com/item.php?id=36

Result for command CMD_API_SPAMASSASSIN on server 2:

Codeblok:

1

high%5Fscore=%31%35&high%5Fscore%5Fblock=no&is%5Fon=no&report%5Fsafe=%31&required%5Fhits=%35%2E%30&rewrite%5Fsubject=%30&subject%5Ftag=%2A%2A%2A%2A%2ASPAM%2A%2A%2A%2A%2A&where=inbox

Result for command CMD_API_SPAMASSASSIN on server 3:

Codeblok:

1

error=1&text=Unable to setup spamassassin&details=Spamd is not running on your system.&#60br&#62&#60a href&#61&#39http&#58//help.directadmin.com/item.php&#63id&#61&#51&#54&#39&#62&#60b&#62Click Here&#60/b&#62&#60/a&#62 to learn how to enable it&#60br&#62

Lennard

Active member
Allard (link):
het belangrijkste; ik ontvang spam

Allard (link):
Ik krijg in principe geen spam.
emo.gif
?

Als je geen spam krijgt heb je geen ene moer aan een spamfilter.
Net zoals dat je niks aan een voordeur hebt als je geen huis hebt.

Luukvdo

New member
Dat kunnen wij zelf niet, dat moet de hoster doen. Maar als je geen spam krijgt, wat is dan het praktisch nut van het aanzetten van deze functie?

Allard

New member
Met die functie kun je instellen wat je met e span wilt doen. Je kan hem doorsturen, een bericht terug verzenden of het bericht automatisch verwijderen. Je kan ook kijken welke hoogte je span filter heeft low/normal/high. Zouden jullie deze functie aan kunnen zetten? Hij is wel erg handig. En lijkt het jullie ook niet een beetje logisch? Als hij op server 1 en server 2 wel aan staat? Ik hoop dat één van jullie (Of de hoster), hem aan kan zetten.

Lennard

Active member
Als iedereen nou gek zou worden van de spam dan kunnen we hem aanzetten maar ik snap werkelijkwaar niet waarom je een spamfilter aan wil hebben zolang je geen spam hebt.
emo.gif

Allard

New member
Ik heb inderdaad ook geen spam. Maar vind je het niet logisch dat als bijna alle hosting providers hem aan hebben staan, inclusief server 1 en 2? Is het nou zn moeite om hem aan te zetten? Kun je dat voor mij doen, please?

Sjoerd

Active member
Maar zij willen dus even graag weten waarom jij dat zo graag wilt. Als server 1 en 2 tegelijk crashen, wil je dan ook dat server 3 crasht?
emo.gif
slecht voorbeeld ik weet
puh2.gif

Luukvdo

New member
Zolang er geen spam ontvangen wordt lijkt het me niet nodig en zo denkt Lennard er ook over denk ik

Sjoerd (link):
slecht voorbeeld ik weet
puh2.gif

Heel slecht
emo.gif

Allard

New member
Ja, oke. Ik heb die API even uitgeprobeerd op server 2. Er zit een grote bug in, dus laat maar zitten. En ohja, dat voorbeeld is echt heel slecht.

Lennard

Active member
Ik weet dat je een concurrent o.i.d. aan het maken bent maar ik snap echt niet waarom je daar dat spamfilter voor nodig hebt.
Wat moet je ermee?

Bovenaan