Website status

Azdin

New member
Je bedoelt zoiets als bezoekers? Dan raad ik je aan om Google Analyctics te gebruiken.
Dit is overigens geen vraag over one2xs.
smile.gif

Azdin

New member
Huh ik snap je niet echt?
Meld je aan bij Google Analyctics, je krijgt dan een php-code die jij moet plaatsen op je site (index). Dat upload je gewoon via FTP etc.

Robertt

New member
Heb nu dit:

<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push([_setAccount, UA-19693899-1]);
_gaq.push([_trackPageview]);

(function() {
var ga = document.createElement(script); ga.type = text/javascript; ga.async = true;
ga.src = (https: == document.location.protocol ? https://ssl : http://www) + .google-analytics.com/ga.js;
var s = document.getElementsByTagName(script)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();

</script>
</head>

en de rest van head staat er boven
yummie.gif
hopelijk werkt die

Gerritzwn

New member
Let op;
- Google Analytics is altijd met 24 uur vertraging, wordt s nachts pas geupdate.
Als Google Analytics even niet bereikbaar is, mis je dus 1 bezoeker in je stats.

- AwStats is gratis en kun je als het goed is activeren in DirectAdmin. Code plaatsen hoeft niet aangezien het werkt aan de hand van de logilfe. Hiermee mis je dus nooit enig bezoeker. Ook heeft deze wijze het voordeel dat zelfs afbeeldingen e.d. worden bijgehouden.

Ik heb gemerkt in mijn eigen statistieken dat het verschil tussen Google Analytics en Awstats soms tientallen tot honderden bezoekers per dag verschilt.

Sjoerd

Active member
Gerritzwn (link):
Ik heb gemerkt in mijn eigen statistieken dat het verschil tussen Google Analytics en Awstats soms tientallen tot honderden bezoekers per dag verschilt.
Dat merk ik ook wel eens, maar dat komt meer doordat Google Analytics niet de Ajax dingen logt, en plaatjes worden ook niet gelogt.

Gerritzwn

New member
Sjoerd (link):

Gerritzwn (link):
Dat merk ik ook wel eens, maar dat komt meer doordat Google Analytics niet de Ajax dingen logt, en plaatjes worden ook niet gelogt.

Zoiezo is Google Analytics afhankelijk van je internet provider. Als deze problemen heeft of ergens is een gateway (of BGP sessie) vaag aan het doen in de google-richting dan wordt Analytics niet geladen en mis je hierin dus een een bezoeker.

Een paar telfort klanten leken hier bijvoorbeeld last van te hebben gehad gisteren, de site was traag met laden omdat Analytics onbereikbaar was.

Sjoerd

Active member
Gerritzwn (link):

Sjoerd (link):

Gerritzwn (link):

Zoiezo is Google Analytics afhankelijk van je internet provider. Als deze problemen heeft of ergens is een gateway (of BGP sessie) vaag aan het doen in de google-richting dan wordt Analytics niet geladen en mis je hierin dus een een bezoeker.

Een paar telfort klanten leken hier bijvoorbeeld last van te hebben gehad gisteren, de site was traag met laden omdat Analytics onbereikbaar was.

Tjah.. Als je javascript uitstaat, zul je ook niet in Google Analytics komen
smile.gif

Gerritzwn

New member
Sjoerd (link):
Tjah.. Als je javascript uitstaat, zul je ook niet in Google Analytics komen
smile.gif

Klopt, alleen het geen wat ik aanhaalde is netwerk afhankelijk. Het komt vaak genoeg voor dat er door routeringsproblemen tussen diverse partijén (bijvoorbeeld tussen telfort -> google) iets niet geladen wordt.

Regelmatig kom ik wel eens mensen tegen die in hun c:windowssystem32driversetchosts gewoon het volgende vermeld hebben staan;
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com

Dan is het laden soms nog wat sneller van sites met google analatycs-code en die houdt dan ook je bezoekje niet tegen. Die wijze volg ik trouwens altijd bij sites waar zich popups op bevinden en sites zoals dealer, crime e.d. betreffen (zo ook nog ns prijzenschip.nl)
smile.gif

Bovenaan