Websites overzetten

Indietro

Member
Beste One2xsers,

Ik heb een vijftal websites op een host staan die ik wil overzetten naar geheel andere host, dus niet een pakket, maar ik wil ze hierheen halen.

Is het mogelijk dit in een keer te doen? Door bijvoorbeeld een back-up van alles te maken en dan de verschillende .sql-bestanden in te voeren in de database? En kan dit in een database, of moet ik daarvoor verschillende databases aanmaken?

Alvast hartelijk dank!
Joost

Lennard

Active member
Ja maar backups van iets wat daar op lijkt zijn anders dan backups van DA... ik ben dus bang dat je alles een voor een moet overzetten... dus bestanden downloaden en uploaden, database downloaden en uploaden, etc.

Marvinn

Active member
Indietro (link):
Maar met een back up uit de DA lukt het wel? Kan alles dan in een zelfde database?

Wat heb je dan voor iets? "iets wat daar op lijkt" waar moet ik dan aandenken?

Indietro

Member
Nickjexx (link):

Indietro (link):
Maar met een back up uit de DA lukt het wel? Kan alles dan in een zelfde database?

Wat heb je dan voor iets? "iets wat daar op lijkt" waar moet ik dan aandenken?

Ik heb een website op een externe host staan, ik weet dat het mogelijk is een backup te maken, alleen dat is niet in een DA, het is dus de vraag of ik dan zon .tar-bestand krijg.

Maar stel dat het wel lukt, kan dan alles in een keer?

Lennard

Active member
Nee, backups van DirectAdmin hebben een andere indeling (daarmee bedoel ik niet extensie, maar hoe alles in de backup is opgeslagen) dan backups van andere systemen lijkt me.
Maar als ze hetzelfde zijn dan kan het in 1x ja.

Indietro

Member
Lennard (link):
Nee, backups van DirectAdmin hebben een andere indeling (daarmee bedoel ik niet extensie, maar hoe alles in de backup is opgeslagen) dan backups van andere systemen lijkt me.
Maar als ze hetzelfde zijn dan kan het in 1x ja.

Ja precies! Dan snap ik het! Bedankt.

Bovenaan