Weer DDOS?

Jurre

New member
ja, als jij het log hebt dan kan je aagiften doen van een aanval op je webserver.
meestal kan je dan zien dat de aanval van 1 ip komt.

Lennard

Active member
Merlin:

Jurre:
is er al aangiften gedaan?

Waar wil je aangifte van doen dan? Dat iemand je DDOSt? Bewijs maar eens wie dat is dan en vervolgens of die persoon dat kwaadwillig doet of niet...

Bovendien was er geen DDOS maar was DirectAdmin wat trager. De websites enzo deden het hier wel vloeiend, maar bij jullie niet?

edit:
@ Jurre: DDOS = Distributed denial-of-service, oftewel: vanaf meerdere IP adressen.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
En idd als het een DDOS was zouden de sites ook niet meer moeten werken, en ik kon nog op elke site van leden van one2xs :D

Liteonit

New member
@Pauloss; klopt
smile.gif

Waarom denkt iedereen dat het een DDoS is. De server is prima bereikbaar geweest, enkel DirectAdmin ging wat moeizaam gisteren.
Als het een DDoS was geweest dan waren je sites ook niet bereikbaar geweest.
Vorige keer was het een DDoS, wat de reden is waarom de server maar half bereikbaar was in 2 uur tijd (de ddos had overigens nog enkele dagen aangehouden).

Wat ik jullie graag wil vragen is eerst een e-mail rechtstreeks naar mij sturen (support@liteserver.nl) indien mogelijk wat probleempjes met de server zijn. Alleen vraagjes over server crash gerelateerde dingen (als bijvoorbeeld DirectAdmin niet werkt), andere vragen kun je natuurlijk wel gewoon aan lennard/ruben gesteld worden.
Op die manier kan zoiets veel sneller opgelost worden, dan wanneer iemand hier een topic opent en loopt te replyen totdat lennard/ruben het ziet
yummie.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Oke, vollgende keer stuur ik wel rechtstreeks een mailtje naar liteserver mail
emo.gif

Liteonit

New member
Het is redelijk onder controle momenteel.
Zou kunnen dat de websites nu iets langzamer laden als gewoonlijk, aangezien het nog altijd bezig is.

Nicopara

Active member
Liteonit:
Zou kunnen dat de websites nu iets langzamer laden als gewoonlijk, aangezien het nog altijd bezig is.

Hoe komt het dat jullie zo snel aangevallen worden en we dan ook vaak geraakt zijn?

Kan men die niet opsporen of iets dergelijks?

Liteonit

New member
Nicopara:

Liteonit:

Hoe komt het dat jullie zo snel aangevallen worden en we dan ook vaak geraakt zijn?

Kan men die niet opsporen of iets dergelijks?

Dat heeft niet alleen met ons te maken hoor.
Het begint ondertussen een webserver te worden met een behoorlijk aantal websites. Een van die websites hoeft maar doelwit te zijn, en het is meteen raak.

Opsporen is makkelijker gezegd dan gedaan. Beter gezegd; onmogelijk. 9 van de 10 keer komt dit soort traffic van een botnet af, en daar kun je verder niet veel aan doen.

Vaak heeft het ook te maken met het type websites welke op de server staan, en het gaat dan met name over de budget groep welke slecht gecoded scripts gebruikt.
Dit is overigens tegenwoordig wel de enigste server in het netwerk met de meeste downtime moet ik toegeven. Op de andere webservers zitten met name zakelijke klanten, en heb daar zelden last van aanvallen
smile.gif

Ordian

New member
Dus als ik het goed begrijp heeft one2xs een soort server met slecht gescripte scripts van andere gebruikers, en one2xs is niet zakelijk?

Nicopara

Active member
Ordian:
Dus als ik het goed begrijp heeft one2xs een soort server met slecht gescripte scripts van andere gebruikers, en one2xs is niet zakelijk?

Volgens mij bedoelt hij dat ook.
sadley.gif

Lennard

Active member
Ordian:
Lijkt me niet dat hij het zo bedoelt.

Feit is dat 90% van de gebruikers hier beginner is, dat kun je niet ontkennen, dus dat is vaker ook kwalitatief minder. Daarbij ken ik niemand op one2xs die een gratis host voor zijn bedrijf heeft oid, dus zijn jullie niet zakelijk.

V

Verwijderd lid 399

Guest
ik gebruik host voor bedrijf
yummie.gif

alleen bedrijf is van me moeder

Liteonit

New member
Lennard:

Ordian:
Lijkt me niet dat hij het zo bedoelt.

Feit is dat 90% van de gebruikers hier beginner is, dat kun je niet ontkennen, dus dat is vaker ook kwalitatief minder. Daarbij ken ik niemand op one2xs die een gratis host voor zijn bedrijf heeft oid, dus zijn jullie niet zakelijk.

Bedoel het zeker niet slecht hoor ;-)

Server met DDoS aanvallen e.d. hebben 9 van de 10 keer te maken met een bepaalde doelgroep. Vaak gaat het om groepen die elkaar proberen te verzieken door alles plat te leggen, en aangezien het dan gaat om sites op shared hosting servers ligt meteen heel de server plat dankzij een gebruiker.
sadley.gif

Ook grote sites hebben regelmatig last van dit soort aanvallen. Het wordt helaas tegenwoordig steeds populairder
frown.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Der was toch ook zoiets als een hardwarematig schild voor DDOS aanvallen (niet letterlijk een schild zoals de ridders hadden ofcourse..
emo.gif
)

Liteonit

New member
Rik:
Der was toch ook zoiets als een hardwarematig schild voor DDOS aanvallen (niet letterlijk een schild zoals de ridders hadden ofcourse..
emo.gif
)

100% DDoS beveiliging bestaat niet

Bovenaan