Activiteitsmeter

Jeffreyy

Jeffrey
Ik ben al weer 10% gedaald.

Is het geen idee het zo te maken dat je kunt kiezen tussen je balkje, of gewoon niks?

Lennard

Active member
Hoezo?
De postcount is er bijna 3 jaar gebleven en nooit heeft iemand gevraagd of hij voor hem/haar weggehaald kon worden, en nu hebben we een balkje wat je échte activiteit en bijdragen weergeeft i.p.v. (bij sommigen) je spamskills en dan moet ie ineens weg.

Wiitse

New member
Ik vind dit echt een slimme zet! Nu worden leden denk ik actiever doordat ze een hoger percentage willen. En actiever is niet alleen spammen, maar ook topics lezen enzo.

Desire

Active member
Janm (link):
Grappig gemaakt, al hoe wel ik ben wel weinig heb voor mijn activiteit?

idd, ik ben elke dag online minstens 5 uur en nog heb ik maar 45% activiteit

Lennard

Active member
Hoe vaak je oline bent wordt niet meegerekend, het gaat erom wat je doet als je online bent: Doe je niks, of lees je topics, doe je ads en post je nuttige berichten?

Wiitse

New member
Volgens mij word het berekend vanaf hoe lang one2xs al bestaat. Het is dan wel oneerlijk, want iemand die vanaf het begin een beetje actief is heeft automatisch meer dan iemand die net lid is en heel actief is. (Correct me if Im wrong)

Freestyle

New member
Wiitse (link):
Volgens mij word het berekend vanaf hoe lang one2xs al bestaat. Het is dan wel oneerlijk, want iemand die vanaf het begin een beetje actief is heeft automatisch meer dan iemand die net lid is en heel actief is. (Correct me if Im wrong)

Kan best kloppen.
Maar volgens mij moet het algoritme nog wel helemaal geoptimaliseerd worden.

En hoe kan je 100% hebben
emo.gif
Je kan nooit 24/7 alleen maar post aan het lezen zijn, topics/posts plaatsen, doe/klik ads doen. handelene, pmen.

Lennard

Active member
Wiitse (link):
Volgens mij word het berekend vanaf hoe lang one2xs al bestaat.

Anders lees je alles even
emo.gif

Marjolein (link):

Smiegles (link):
word er ook gekeken naar de tijd dat je lid bent want ik heb me account al 1 jaar aangemaakt voor ik actief ging one2xsén
Als het goed is niet. dit heeft geen invloed op de score.

Ruben (link):

Smiegles (link):
word er ook gekeken naar de tijd dat je lid bent want ik heb me account al 1 jaar aangemaakt voor ik actief ging one2xsén
Nee, hij wordt gemeten op het afgelopen jaar.

Marjolein (link):
de score meet over een heel jaar

Lennard (link):
Er wordt rekening gehouden met recente activiteit, dat je 3 jaar geleden ooit een maand niet hebt ingelogd maakt dus niks uit en verandert je score niet.

Bovendien wordt alles in perspectief gezien; je moet je als nieuwe user eerst bewijzen, maar het is niet zo dat je nooit meer een volle balk kan krijgen omdat je later lid bent geworden. Het systeem houdt er rekening mee dat nieuwe gebruikers korter de tijd heb ben om zich te bewijzen.

Wiitse

New member
@Freestye; Het gaat over het gemiddelde lid. Luuk(vdo) is het meest actief, dus hij heeft 100%.

@Lennard; Ik ben net online. Ik ga niet 8 paginas lezen.
yummie.gif

Lennard

Active member
Freestyle (link):
En hoe kan je 100% hebben
emo.gif
Je kan nooit 24/7 alleen maar post aan het lezen zijn, topics/posts plaatsen, doe/klik ads doen. handelene, pmen.
Het systeem berekent een score voor elke user, en vergelijkt die. Degene met de hoogste score krijgt 100%, en de rest wordt daar op gebaseerd.
Als de #1 dus nog actiever wordt dan zakken de percentages van de anderen, en als de #1 minder actief wordt dan stijgen de percentages weer.

Wiitse

New member
Ik vind 1 jaar trouwens wel heel lang... Hoe actief je nu bent heeft echt niks uit te staan met een jaar geleden. Ik wil niet zeuren, maar mij lijkt een half jaar beter.
bloos.gif

Lennard

Active member
Dan telt het weer zo zwaar als je een paar weken op vakantie bent en daarna weer verder wil gaan.
Misschien heb je een paar maanden terug heel veel doe-ads gedaan en zijn die er nu even niet ofzo, dan zou het flauw zijn als je daar op wordt afgerekend.
Bovendien zou hij dan veel te veel schommelen, en als je activiteit tussen nu en een jaar terug echt zo is veranderd dan moet je dat jaar maar even uitzitten. Zoals ik al zei: je moet je eerst bewijzen.

Wiitse

New member
Daar heb je wel een punt ja. Het klopt dan denk ik ook wel dat mijn activiteit ongeveer 60% is van dat van Luukvdo.
smile.gif

Christopher

New member
Heel leuk, ik zelf vindt de "look" er niet zo mooi uitzien gebruik dan zon poll of strafpercentage balk? Maar wel beter dan die posts
yummie.gif

Wiitse

New member
@Christopher; Dat is denk ik expres gedaan. Als ze dat balkje gebruiken is het zo verwarrend met de strafprecentage.

Bovenaan