backup terug gezet?

Christum

Member
ja voor 1 uur ben ik nie bezig geweest
yummie.gif
dus dan zal ik dat wel ooit die dag er voor hebben gedaan
wink.gif
wat ik dus totaal niet meer weet het was gister de laaste dag van me vakantie dus me verstand stond letterlijk op 0
yummie.gif

Lennard

Active member
Het zou een backup van gister 02:00 zijn. De hele server kapte ermee. Later vandaag zal ik meer info poste. Iedereen die problemen heeft kan dat per ticket melden, het wordt dan z.s.m. opgelost.

Heel vervelend allemaal, helaas had de hoster geen keuze. Onze excuses, later vandaag ook meer info over een compensatie, meer kunnen we de situatie helaas niet verbeteren.

Marvinn

Active member
Lennard (link):
Het zou een backup van gister 02:00 zijn. De hele server kapte ermee. Later vandaag zal ik meer info poste. Iedereen die problemen heeft kan dat per ticket melden, het wordt dan z.s.m. opgelost.

Heel vervelend allemaal, helaas had de hoster geen keuze. Onze excuses, later vandaag ook meer info over een compensatie, meer kunnen we de situatie helaas niet verbeteren.

Ja maar me website is nog steeds geblokt heb al een ticket
yummie.gif

Smiegles (link):
ik merkte dat al
sadley.gif

k had 10 nieuwe leden
sadley.gif

Ik 27
yummie.gif

Christum

Member
ik gelukkig nog geen me site was in onderhoud maar ik denk dat we beter kunnen discuzeuren in de topic van mededelingen
yummie.gif
daar is het nieuws nu allemaal xD?

Mitchels

New member
Quote:
Artikel 4: Overmacht
Onder overmacht wordt verstaan alle van buiten komende oorzaken die redelijkerwijs niet door one2xs te voorzien waren en waar als gevolg van one2xs niet in staat is haar verplichtingen tegenover de gebruiker na te komen. Tot die omstandigheden worden onder andere, maar niet uitsluitend, gerekend: Storingen in de diensten en netwerken van derde partijen, onbereikbaarheid van de website(s) van one2xs.

Je bent bij aanmelding akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Dit betreft overmacht. De hosting wordt geleverd door liteserver.nl

Luukvdo

New member
Ik weet niet wat je daar mee wil bereiken maar zover ik weet doet one2xs daar geen zaken me. En zoals Mitchels al aangeeft is dit gewoon een zaak van overmacht en is er alles aan gedaan dit zo snel mogelijk op te lossen

Lennard

Active member
Check je PM, ik regel het voor je.

Ons aansprakelijk stellen kun je doen, maar ik zal je zeggen dat het geen nut heeft. Wij kunnen logischerwijs niet elke minuut backups maken, wij hebben die crash niet expres veroorzaakt, en je kon vooraf weten dat het fout zou kunnen gaan, dus had je zelf ook voor een backup moeten zorgen, enzovoort.

Maargoed, ik ga mn best doen voor je.

Allard

New member
Lennard (link):
Check je PM, ik regel het voor je.

Ons aansprakelijk stellen kun je doen, maar ik zal je zeggen dat het geen nut heeft. Wij kunnen logischerwijs niet elke minuut backups maken, wij hebben die crash niet expres veroorzaakt, en je kon vooraf weten dat het fout zou kunnen gaan, dus had je zelf ook voor een backup moeten zorgen, enzovoort.

Maargoed, ik ga mn best doen voor je.

Dank je. Misschien ben ik wel iets te vel geweest ja
bloos.gif
Het komt wel goed, denk ik...

Gerritzwn

New member
Allard (link):
Maar die schade vergoeding heeft dus geen zin? Het is toch Mijn Internet Oplossing?

Heb je een SLA (Service Level Agreement) ? Dan heb je enig recht op schade vergoeding. Misschien zou je een SLA overeenkomst met One2Xs kunnen aangaan, ga er dan wel vanuit dat (omdat jij dit wilt) iedere minuut backuppen een prijs van enkele honderden euros per maand kent aangezien speciaal voor dat verzoek een extra schijf moet worden gebruikt e.d.

Mitchels (link):
Je bent bij aanmelding akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Dit betreft overmacht. De hosting wordt geleverd door liteserver.nl

Jij hebt je aangemeld op One2Xs, One2Xs biedt deze Algemene Voorwaarden aan en dus heb je een overeenkomst met One2Xs waarna One2Xs dus de hosting aan jou levert. LiteServer heeft geen enkel lid van One2Xs mee te maken, noch qua hosting en VPS noch qua domeinnamen.

Allard (link):
Ja, daar heb je een punt. Maar ik kan Mijn Internet Oplossing er wel op aanspreken?

Nee, want jij hebt een overeenkomst met One2Xs zonder SLA. Dat houdt in dat je akkoord gaat met die backup die One2Xs als laatste voorhanden heeft. Wil jij een backup van 1 minuut oud, dan zul je met One2Xs een extra overeenkomst moeten sluiten waarmee ze je garanderen dat iedere minuut, kwartier, uur o.i.d. een backup maken. Deze kosten kunnen ze dan door berekenen en zal enkele honderden euros met zich meebrengen. Bij geen enkele webhost wordt trouwens ieder uur een backup gemaakt, tenzij je dit expliciet in de overeenkomst vermeld hebt staan.

Tevens; One2Xs is gericht op particulieren... Als jij financiële schade lijdt is dit geheel je eigen verantwoording.

Tgrm

New member
Mag ik iedereen erop wijzen dat de meeste mensen op hun eigen pc scripten en het vervolgens kopieren naar de server? Waarom jullie niet? Das dan ook beetje eigen fout :|

Alemaalte

New member
Ja, ik snap het ook niet ik heb automatisch een backup van al mijn scripts op 3 computers en op de server + de server van dropbox dus hoe kan dat dat jullie geen backup hebben snap ik niet.

Gerritzwn

New member
Blah (link):
En btw er is een schade vergoeding van een week extra host..

Klopt, wat dus ruim voldoende is aangezien One2Xs het niet verplicht is.

Luukvdo

New member
Alemaalte (link):
Ja, ik snap het ook niet ik heb automatisch een backup van al mijn scripts op 3 computers en op de server + de server van dropbox dus hoe kan dat dat jullie geen backup hebben snap ik niet.

Feit is gewoon dat niet iedereen backups maakt en dat merk je op een moment als dit

Tgrm

New member
Luukvdo (link):

Alemaalte (link):

Feit is gewoon dat niet iedereen backups maakt en dat merk je op een moment als dit

Ik zou zeggen: Eigen schuld, dikke bult. xD Er kan altijd wel wat mis gaan. Is dus weer een leer ervaring voor die mensen ^.^

Bovenaan