Bots van gf-tec.

Brecht

New member
Ik zie dat er redelijk veel Bots worden verkocht.

Website: http://gf-tec.nl/

Deze bots zijn van de website. Maar mag je deze eigelijk verkopen op one2xs? Dat is mijn vraag.
Want ik heb zo nog wel enkele bots. Maar ik zou niet graag waarshuwingen krijgen.

Daarom vraag ik het even.

Ricaaa

New member
Ik zou niet weten waarom niet? Zolang de verkoper maar niet claimd de bots zelf te hebben gemaakt.

Brecht

New member
Dus die bots zijn illigaal? Want dat is juist het probleem. De websites zijn ertegen. Maar zijn de bots dan illigaal?

Lennard

Active member
Jij zegt net dat ze illegaal zijn?

Het lijkt me dat die bots opzich niet illegaal zijn, enkel het gebruik. Maar met het aanbieden/verkopen van de bots is de kans groot dat de koper er illegale dingen mee doet, want die bots kun je simpelweg niet op een legale manier gebruiken.
Dus de verkoop lijkt me ook illegaal ja.

Ricaaa

New member
Eigenlijk niet, Lennard.

Die bots, zelfs in gebruik, zijn gewoon legaal. Het mag niet van Klikkaa of Dutchleader, maar dat is een ander verhaal. Klikkaa en Dutchleader bepalen niet wat wel of niet legaal is.

Het enigste wat die bots doen is klikken, klikken en klikken, daar is niks illegaals aan. Het is gewoon tegen de regels van Dutchleader en Klikkaa, thats it.

GF-Tec had allang offline geleden als die bots inderdaad illegaal bleken te zijn.

Lennard

Active member
Daarom zeg ik ook; de bots zelf zijn niet illegaal.

Het hangt ook van je definitie van illegaal af. Als je de bots gebruikt breng je Klikkaa en Dutchleader schade toe, en dat maakt je fout. Niet strafbaar, want bots staan niet in het Wetboek van Strafrecht as far as I know, maar je brengt hun schade toe omdat adverteerders niet meer willen adverteren omdat de kwaliteit van de kliks te laag is, etc. En die schade kunnen ze gewoon op de gebruikers van de bots verhalen lijkt me.

Lennard

Active member
Van mij mag je bijna alles verkopen hier, je bent zelf verantwoordelijk voor de rechten om het te verkopen.
Als het duidelijk illegaal is dan sluiten/verwijderen we het, maar we zijn geen rechters die nonstop alle topics monitoren en bekijken of iets illegaal is of niet.

Bots zijn niet uitdrukkelijk illegaal gesteld in de wet voor zover ik weet, dus ik houd je neit tegen voorlopig als je die wil verkopen.

Ricaaa

New member
Lennard (link):
Daarom zeg ik ook; de bots zelf zijn niet illegaal.

Het hangt ook van je definitie van illegaal af. Als je de bots gebruikt breng je Klikkaa en Dutchleader schade toe, en dat maakt je fout. Niet strafbaar, want bots staan niet in het Wetboek van Strafrecht as far as I know, maar je brengt hun schade toe omdat adverteerders niet meer willen adverteren omdat de kwaliteit van de kliks te laag is, etc. En die schade kunnen ze gewoon op de gebruikers van de bots verhalen lijkt me.

Interessante notie...

Overigens zie ik niet hoe Klikkaa en/of Dutchleader hierdoor schade opdoen? Niemand is verplicht om rond te neuzen op die websites, ook niet als je continu handmatig klikt. Het gaat om die kliks zelf.

De bots die GF-Tec aanbied die klikken gewoon, kortom; de kliks worden gewoon geregistreerd en de adverteerder krijgt die klik ook gewoon daadwerkelijk binnen. Dat is waar het om gaat. Dus volgens mij is er geen sprake van schade.

Lennard

Active member
Brecht (link):
Dus de bots mogen verkocht worden op eigen verantwoordelijkheid.
Van mij wel.

Ricaaa (link):
Interessante notie...
smile.gif

Ricaaa (link):
Overigens zie ik niet hoe Klikkaa en/of Dutchleader hierdoor schade opdoen? Niemand is verplicht om rond te neuzen op die websites, ook niet als je continu handmatig klikt. Het gaat om die kliks zelf.
Oké, ik heb meer ervaring met mn eigen site dus laat ik die even als voorbeeld nemen.
Als iemand op mijn site komt om te klikken dan verdien ik op drie manieren geld:
1. via de adverteerder die mij betaalt voor de klik;
2. via Google Adsense waar sommige bezoekers op klikken;
3. via bezoekers die geïnteresseerd raken in one2xs en zich aanmelden.

Als je via een bot kliks genereert, dan verdien ik minder.
De adverteerder ziet dat er via bots wordt geklikt en besluit niet meer of minder te gaan adverteren, met een omzetdaling voor mij tot gevolg.
De bot klikt ook niet op Google Adsense, met een omzetdaling voor mij tot gevolg.
En de bot raakt ook niet geïnteresseerd in one2xs en zal ook niet voor een normale, menselijke aanmelding zorgen.

Je ziet dus zelf al dat ik een stuk minder verdien, en dat zeker punt 1 me op de lange termijn van mijn adverteerders kan (zal?) beroven.

De gebruiker van de bot, degene die hem heeft aangezet, brengt mij dus schade toe in dat geval, en (volgens art. 6:162 BW als je t wil weten of nalezen) die schade kan ik verhalen.

Ricaaa (link):
De bots die GF-Tec aanbied die klikken gewoon, kortom; de kliks worden gewoon geregistreerd en de adverteerder krijgt die klik ook gewoon daadwerkelijk binnen. Dat is waar het om gaat. Dus volgens mij is er geen sprake van schade.
Ja maar een adverteerder wil geen kliks, want dat kost hem enkel dataverkeer. De adverteerder wil geld verdienen, en dat doet hij door natuurlijke personen die zijn site bezoeken en daar geld uitgeven op een of andere manier. Die klik is enkel een beloning om te zorgen dat die mensen op zijn site komen, maar aan die bezoeken zelf heeft hij geen lor zolang het geen echte mensen zijn.

Brecht

New member
Tja, eigelijk heeft Lennard wel gelijk. Maar de meeste adverteerders van klikkaa zijn maar mensen met GPTS. Dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Lennard

Active member
Ja ik ken die sites verder ook niet dus ik heb ook geen flauw idee of ze er een probleem van maken.
Natuurlijk moet de eigenaar wel stappen ondernemen voor zover mogelijk als hij ziet dat veel bots gebruik maken van zijn website, en niet maandenlang alles toelaten en dan ineens mensen aanklagen ofzo.

Ricaaa

New member
Lennard (link):
Ja ik ken die sites verder ook niet dus ik heb ook geen flauw idee of ze er een probleem van maken.
Natuurlijk moet de eigenaar wel stappen ondernemen voor zover mogelijk als hij ziet dat veel bots gebruik maken van zijn website, en niet maandenlang alles toelaten en dan ineens mensen aanklagen ofzo.

Een bot herkennen is moeilijk vandaag de dag vanwege de algoritme. Ik heb zelf in het verleden ook een aantal botjes gemaakt voor sites als twiends en wat dan ook, en ook dan kwam ik daar ongestraft mee weg.

De vraag is dan; hoe pakken ze je? Het antwoord ligt hem in de tijd! Als jij een Dutchleader bot 24/7 heb draaien dan pakken ze je zo, want ze weten dat geen enkel persoon 24/7 achter de PC zit.

Met die Klikkaa bot is het simpeler. Deze Klikkaa bot heeft de mogelijk om uurlinken en kliklinken tegelijkertijd af te gaan. Als je beide tegelijkertijd doet dan ben je er zo bij, omdat niemand 2 links van 2 categorieën tegelijkertijd kan open klikken. Ook geldt hier de tijdsduur. Als je 24/7 bezig bent met die bot dan heb je zo een ban te pakken.

Hoe dan ook; het is niet strafbaar. Ook heeft Klikkaa niet echt een zaak tegen mensen met botjes, mede omdat er geen schade wordt aangericht (de kliks worden tenslotte gewoon geregistreerd met een bot).

Bovenaan