ideal, kvk

Jurre

New member
Hallo,

Ik ben van plan om punten te kopen via ideal, maar ik heb 2 vragen,

1. waar kan ik punten kopen via ideal?
2. Heeft one2xs ook een kvk nummer?

Marjolein

Miss Marjolein
1. dit is niet mogelijk op one2xs
2. nee

Indien je wat wil regelen met Lennard of Ruben betreft punten kopen kun je hierover een ticket maken.

Timkb

New member
Freestyle (link):
jurre waarom zet je het geld wat je wilt van je idael (bank). op je paypal?

Ik denk omdat paypal behoorlijk lomp is het duurt lang en kost alleen maar geld

Therichg

New member
Jurre (link):
@Lennard, OK.

Zet er maar een slotje op!

Je kan er toch ook zelf slotje op zetten? Of kan dat niet in dit onderdeel, bij aanvragen/aanbiedingen wel

Sdejong

New member
Jurre (link):
Hallo,

Ik ben van plan om punten te kopen via ideal, maar ik heb 2 vragen,

1. waar kan ik punten kopen via ideal?
2. Heeft one2xs ook een kvk nummer?

Ik heb wel eens gehoord dat one2apps.com een KVK heeft, maar dat die alleen door Lennard privé wordt gebruikt.

Lennard

Active member
Ik heb zelf een KvK die niets met one2xs of one2apps te maken heeft, en die gebruiken we hier dus ook niet voor.

Sdejong

New member
Amai, verkeerd gelezen dan
smile.gif
.

Gerritzwn

New member
@Lennard - Enkele vragen;

1) Ik neem aan dat men (de klanten) geen problemen krijgen omdat er geen KvK achter One2XS hangt? Dus;

Stel dat het financiëel niet aantrekkelijk blijkt, jullie de stekkers er zonder pardon uit kunnen trekken hebben klanten dan voor niets punten gekocht en opgespaard zonder dat de klanten ergens op terug kunnen vallen?

2) Hoe zit het met bedrijven die willen adverteren? Wordt het voor hen wel aantrekkelijk gemaakt c.q. kunnen ze wel een factuur vragen wanneer ze besluiten te adverteren?!

3) Men kan dus punten kopen en verdienen en gaat bij aanmelding en afname van een webhosting of VPS account een overeenkomst voor een dienst aan met een zakelijke insteek / concept. Door het ontbreken van KvK en BTW nummers zou men het dus mogen zien dat de hier geboden diensten eigenlijk gewoon aan inkomsten voor One2XS zwart zijn, zijn hier ook nog risicos aan verbonden?

Ik wil geen onrust zaaien o.i.d. maar One2XS biedt voor telefonische, sms en iDeal betalingen de mogelijkheid aan via Mollie.NL en deze eist sinds vorige maand dat men bedrijf is.

Wat ik dus jammer zou vinden is dat wanneer ik evt. genoeg punten zou hebben (alsmede familie, vrienden, bekenden en overige mensen hier) deze het risico lopen om webhosting en/of VPS accounts te verliezen door bovenstaande punten. Geen enkele persoon kan n.l. door het ontbreken hiervan ergens aanspraak op maken, tenzij jullie andere dingen voor ogen hebben en misschien wat meer kunnen toelichten hoe e.e.a. wordt uitgevoerd c.q. is uitgedacht ?!

Freestyle

New member
Gerritzwn (link):
@Lennard - Enkele vragen;

1) Ik neem aan dat men (de klanten) geen problemen krijgen omdat er geen KvK achter One2XS hangt? Dus;

Stel dat het financiëel niet aantrekkelijk blijkt, jullie de stekkers er zonder pardon uit kunnen trekken hebben klanten dan voor niets punten gekocht en opgespaard zonder dat de klanten ergens op terug kunnen vallen?

2) Hoe zit het met bedrijven die willen adverteren? Wordt het voor hen wel aantrekkelijk gemaakt c.q. kunnen ze wel een factuur vragen wanneer ze besluiten te adverteren?!

3) Men kan dus punten kopen en verdienen en gaat bij aanmelding en afname van een webhosting of VPS account een overeenkomst voor een dienst aan met een zakelijke insteek / concept. Door het ontbreken van KvK en BTW nummers zou men het dus mogen zien dat de hier geboden diensten eigenlijk gewoon aan inkomsten voor One2XS zwart zijn, zijn hier ook nog risicos aan verbonden?

Ik wil geen onrust zaaien o.i.d. maar One2XS biedt voor telefonische, sms en iDeal betalingen de mogelijkheid aan via Mollie.NL en deze eist sinds vorige maand dat men bedrijf is.

Wat ik dus jammer zou vinden is dat wanneer ik evt. genoeg punten zou hebben (alsmede familie, vrienden, bekenden en overige mensen hier) deze het risico lopen om webhosting en/of VPS accounts te verliezen door bovenstaande punten. Geen enkele persoon kan n.l. door het ontbreken hiervan ergens aanspraak op maken, tenzij jullie andere dingen voor ogen hebben en misschien wat meer kunnen toelichten hoe e.e.a. wordt uitgevoerd c.q. is uitgedacht ?!

wie zegt dat ze mollie gebruiken?
je hebt ook nog targetpay en ik denk dat er nog veel meer zijn
wink.gif

Lennard

Active member
Quote:
Ik neem aan dat men (de klanten) geen problemen krijgen omdat er geen KvK achter One2XS hangt?
Tot nu toe, we bestaan bijna 2 jaar, heeft nog niemand problemen (met ons) gehad omdat we geen Kamer van Koophandel registratienummer hebben, en ik zie ook niet waarom dat in de toekomst wel zo zou moeten zijn.

Quote:
Als one2xs financiëel niet aantrekkelijk blijkt te zijn, zoals je dat mooi zegt, dan zullen we tegen die tijd het verdienen van nieuwe punten stopzetten, en er voor zorgen dat jullie de punten alsnog op een redelijke manier kunnen uitgeven.
Uiteraard zullen we geen punten terug gaan betalen, simpelweg omdat we niet van alle 8500 leden het rekeningnummer kunnen opzoeken en het te veel werk zou zijn om alle punten om te rekenen naar een valuta en dat over te boeken.
Of we nou een KvK hebben of niet, de uitkomst blijft hetzelfde, one2xs wordt bij een eventuele registratie niet ineens veel stabieler ofzo, qua financiële aansprakelijkheid verandert er ook niets aangezien we - indien we voor een rechtsvorm zouden kiezen - voor een vennootschap onder firma zouden gaan, en dan nog steeds privé aansprakelijk zouden zijn en blijven, net als nu het geval is.
Er is geen bindend contract waarin staat dat jullie punten een bepaald bedrag waard zijn, en om die reden kun je achteraf ook geen aanspraak maken op je punten. Mochten we stoppen dan zullen we in alle redelijkheid jullie als leden de mogelijkheid geven om de punten redelijkerwijs op een manier die jullie goeddunkt uit te geven, maar als we failliet gaan dan zullen we privé ook failliet zijn (aangezien we beiden in dit opzicht als privépersonen fungeren) en dan zullen de leden een claim kunnen indienen die door de curator behandeld zal worden.
Maargoed, dat is heel ver weg, er moet een hoop gebeuren voordat we failliet zijn, en aangezien het op dit moment lijkt dat we dat op tijd kunnen signaleren zullen we eerder zelf de stekker er uit trekken, en dan zullen we dus voor een redelijke afwikkeling zorgen, zoals hierboven beschreven. Wij zijn immers ook totaal niet gebaat bij een faillissement.

Quote:
Hoe zit het met bedrijven die willen adverteren? Wordt het voor hen wel aantrekkelijk gemaakt c.q. kunnen ze wel een factuur vragen wanneer ze besluiten te adverteren?!
Op dit moment zijn er - voor zover bij mij bekend - geen bedrijven die direct en via ons adverteersysteem adverteren.
Gezien het feit dat one2xs geen wettige onderneming is, kunnen en zullen er namens one2xs ook geen facturen worden uitgeschreven.
Eventuele bedrijven die op one2xs willen adverteren weten dit of kunnen dit weten, en kunnen zelf besluiten of het voor hen (financiëel) aantrekkelijk is om ons platform te kiezen voor hun promotiewerk.

Quote:
Men kan dus punten kopen en verdienen en gaat bij aanmelding en afname van een webhosting of VPS account een overeenkomst voor een dienst aan met een zakelijke insteek / concept. Door het ontbreken van KvK en BTW nummers zou men het dus mogen zien dat de hier geboden diensten eigenlijk gewoon aan inkomsten voor One2XS zwart zijn, zijn hier ook nog risicos aan verbonden?
Hiermee suggereer je dat alle inkomsten zonder KvK en BTW nummers als zwart bestempeld kunnen worden; een suggestie die onwaar is.
Maar stel dat je suggestie waar zou zijn en onze inkomsten zwart zijn: jullie hebben daar als lid zijnde totaal geen last van. Het is onze verantwoordelijkheid. Het enige voordeel voor jullie wat ik kan bedenken wanneer we de genoemde nummers wel zouden hebben, is dat jullie de contactgegevens van one2xs kunnen opvragen.

Quote:
Dat klopt, en gegeven het feit dat je nog steeds via iDeal betalingen op one2xs kunt uitvoeren, kun je er van uit gaan dat dat in orde is.
smile.gif

Quote:
Wanneer je een host, een domein of een VPS bestelt, ga je akkoord met de betaling van een x bedrag (in punten) in ruil voor een product (domein, host, vps) voor een bepaalde periode (één jaar in geval van de meeste domeinen en hosts of van één maand in van de VPSen).
Het maakt niet uit of one2xs als particulier of als bedrijf fungeert, hetgeen uitmaakt is dat jullie met ons (zijnde one2xs) een overeenkomst aangaan. Of we nou particulier of bedrijf zijn, dat maakt voor die overeenkomst helemaal niets uit (zie art 6:213 lid 1). Die overeenkomst is dus gesloten voor de genoemde periode, en jullie moeten je daar aan houden (door te betalen, maar dat heb je bij het aangaan al gedaan), en wij moeten ons daar aan houden (door de host / domein / vps te leveren gedurende die periode tenzij we hem wettig kunnen stopzetten).
Wanneer we dat niet doen zijn we strafbaar en kun je zo een rechtzaak aanspannen, voor zover ik weet is je winkans niet groter of kleiner dan wanneer we geen privépersonen zouden zijn.

Ik hoop dat ik het een en ander zo voor je verduidelijk hebt, als je verder nog vragen hebt dan brand je maar los.
biggrin.gif

Gerritzwn

New member
Freestyle (link):

Gerritzwn (link):
wie zegt dat ze mollie gebruiken?
je hebt ook nog targetpay en ik denk dat er nog veel meer zijn
wink.gif

Ik en de website?! Als je als adverteerder een opwaardering doet ga je in geval van iDeal naar Mollie?

Lennard (link):
Tot nu toe, we bestaan bijna 2 jaar, heeft nog niemand problemen (met ons) gehad omdat we geen Kamer van Koophandel registratienummer hebben, en ik zie ook niet waarom dat in de toekomst wel zo zou moeten zijn.

Wellicht omdat dit ook enige betrouwbaarheid uitstraalt?! Vandaag de dag bieden ongelofelijk veel mensen zonder KvK webhosting, VPSs en Dedicated Servers aan maar zijn deze niet veel later door de hoge (on)kosten ineens ook snel van de aardbodem verdwenen. Middels een KvK kun je op kleine wijze laten zien dat het wel snor zit met de service en betrouwbaarheid.

Lennard (link):
Uiteraard zullen we geen punten terug gaan betalen, simpelweg omdat we niet van alle 8500 leden het rekeningnummer kunnen opzoeken en het te veel werk zou zijn om alle punten om te rekenen naar een valuta en dat over te boeken.

Oké dit is helder en te begrijpen.

Lennard (link):
Op dit moment zijn er - voor zover bij mij bekend - geen bedrijven die direct en via ons adverteersysteem adverteren. Gezien het feit dat one2xs geen wettige onderneming is, kunnen en zullen er namens one2xs ook geen facturen worden uitgeschreven.
Eventuele bedrijven die op one2xs willen adverteren weten dit of kunnen dit weten, en kunnen zelf besluiten of het voor hen (financiëel) aantrekkelijk is om ons platform te kiezen voor hun promotiewerk.

Inmiddels is er al wel één bedrijf welke aan het testen is met adverteren binnen One2XS. Het lijkt op zich wel interessant daar de One2XS leden op enige wijze binnen de doelgroep vallen van het betreffende bedrijf. Ik kan mij echter voorstellen dat bedrijven niet willen adverteren aangezien het met hoge bedragen toch moeilijk valt te verantwoorden in de boekhouding c.q. het is minder aantrekkelijk. En zoals je begrijpt is dit ook weer een bepaald min-puntje daar het voor leden soms al aardig moeilijk kan zijn om voldoende punten te verdienen.

Lennard (link):
Hiermee suggereer je dat alle inkomsten zonder KvK en BTW nummers als zwart bestempeld kunnen worden; een suggestie die onwaar is. Het enige voordeel voor jullie wat ik kan bedenken wanneer we de genoemde (kvk/btw) nummers wel zouden hebben, is dat jullie de contactgegevens van one2xs kunnen opvragen.

Ik zeg niet direct dat alles zwart is, echter door ontbreken van KvK en BTW doet het bij sommige mensen wellicht wel vermoeden.

Betreffende contactgegevens klopt inderdaad, het lijkt wel alsof deze op alle mogelijke manieren verborgen worden
wink.gif
Ik zie net dat zelfs de domeinnamen volledig afgeschermd zijn.

Lennard (link):

Quote:
Dat klopt, en gegeven het feit dat je nog steeds via iDeal betalingen op one2xs kunt uitvoeren, kun je er van uit gaan dat dat in orde is.
smile.gif

Ben bang dat het bij Mollie ook niet veel langer zal gaan duren alvorens ze daar actie tegen ondernemen. Na informeren gaf men mij vorige maand al aan dat iedere site waarop ik iDeal betalingen via mollie aanbied ook daadwerkelijk onder mijn onderneming moeten vallen. En jawel, het geen wat onder je onderneming valt staat weer bekend bij de KvK.

Lennard (link):
Wanneer we dat niet doen zijn we strafbaar en kun je zo een rechtzaak aanspannen, voor zover ik weet is je winkans niet groter of kleiner dan wanneer we geen privépersonen zouden zijn.

Ooit wel eens aangifte gedaan? Ze vragen bij een beroving vaak of je de dader kunt omschrijven. Bij oplichting vragen ze de naam van de site waarop het heeft plaatsgevonden, de naam van de perso(o)n(en) in kwestie of voor wie men zich heeft voorgedaan evt. bewijzen van betalingen, welke diensten en producten. Bij geschillen werkt dit precies zo. Wanneer men er via een contact formulier niet uit kan komen is het toch altijd prettig om iemand schriftelijk per (aangetekende) brief in gebreke te kunnen stellen.

Bij gebrek aan gegevens kan men geen rechtzaak aanspannen, enom.com (diverse domain resellers), mollie of zelfs liteserver zullen zelfs pas op verzoek van een rechter gegevens verstrekken (wat jaren zal kosten omdat de ene juridische strijd na de andere gevoerd zou gaan worden).

ter informatie / omdat het niet de bedoeling is One2XS in enige vorm te veroordelen!
Waar het mij om gaat is dat voldoende en (juiste) informatie beschikbaar is voor die mensen die nog lid willen worden maar niet over de drempel kunnen/willen/durven komen door ontbreken van bepaalde gegevens. Na meerdere keren door klanten op One2XS te zijn gehamerd, ben ik zelf eens gaan kijken en moet ik eerlijk toegeven dat het systeem leuk in elkaar zit. Naast commerciële sites is het wellicht voor een privé site van mij een leuk onderkomen.

Door ontbreken van specifieke informatie moet ik eerlijk toegeven dat het wel een beetje vreemd in elkaar steekt. Je weet tenslotte niet wie de verantwoordelijken zijn achter One2XS, iets wat vooral in hosting wereld redelijk belangrijk is.

Wat echter opvalt is dat door het punten verdien model, het redelijk moeilijk is om aan het minimum aantal punten te komen voor een hosting account, domeinnaam of VPS en wellicht zou dit beter opgevangen kunnen worden wanneer ook bedrijven (doelgericht) kunnen adverteren.

Lennard, bedankt voor de informatie so far
smile.gif

(edit door Lennard: Je had een quote-tag teveel, ik heb hem even aangepast)

Lennard

Active member
Quote:
Ik en de website?! Als je als adverteerder een opwaardering doet ga je in geval van iDeal naar Mollie?
Klopt, we maken gebruik van Mollie. Enkel PayPal gaat niet via Mollie.

Quote:
Wellicht omdat dit ook enige betrouwbaarheid uitstraalt?! Vandaag de dag bieden ongelofelijk veel mensen zonder KvK webhosting, VPSs en Dedicated Servers aan maar zijn deze niet veel later door de hoge (on)kosten ineens ook snel van de aardbodem verdwenen. Middels een KvK kun je op kleine wijze laten zien dat het wel snor zit met de service en betrouwbaarheid.
Met een KvK kun je ook ineens snel van de aardbodem verdwijnen. Ik snap je als je zegt dat een KvK vrijwel alleen voordelen heeft, alleen willen Ruben (de medebeheerder, voor het geval je dat niet wist) en ik niet financieel van elkaar afhankelijk zijn, dat is de enige reden waarom we one2xs niet onder een KvK hebben ondergebracht.
We bestaan nu bijna twee jaar zoals ik net al zei, en ik denk dat het grootste deel van onze leden wel kan beamen dat het bij ons óók wel snor zit qua service en betrouwbaarheid.

Quote:
Inmiddels is er al wel één bedrijf welke aan het testen is met adverteren binnen One2XS. Het lijkt op zich wel interessant daar de One2XS leden op enige wijze binnen de doelgroep vallen van het betreffende bedrijf. Ik kan mij echter voorstellen dat bedrijven niet willen adverteren aangezien het met hoge bedragen toch moeilijk valt te verantwoorden in de boekhouding c.q. het is minder aantrekkelijk. En zoals je begrijpt is dit ook weer een bepaald min-puntje daar het voor leden soms al aardig moeilijk kan zijn om voldoende punten te verdienen.
Ik snap het, en ik geef je 100% gelijk, maar het is van ons een afweging tussen dit punt (wat indirect meer winst met zich meebrengt) en het puntje wat ik hierboven besprak.
Je redenering klopt niet helemaal, een overvloed aan advertenties is volgens mij ook weer niet goed, maar ik snap je punt en je punt klopt.

Quote:
Ik zeg niet direct dat alles zwart is, echter door ontbreken van KvK en BTW doet het bij sommige mensen wellicht wel vermoeden.

Betreffende contactgegevens klopt inderdaad, het lijkt wel alsof deze op alle mogelijke manieren verborgen worden Ik zie net dat zelfs de domeinnamen volledig afgeschermd zijn.
Ook dat klopt. We wilden en willen niet dat onze privégegevens werden en worden gebruikt om support te krijgen, dat leveren we enkel via de website.
Ik snap ook dat het argwaan kan wekken, maar aangezien ik van mening ben dat onze support via de website en per mail afdoende is, denk ik niet dat we er goed aan zouden doen om de gegevens openbaar te maken.

Quote:
Ben bang dat het bij Mollie ook niet veel langer zal gaan duren alvorens ze daar actie tegen ondernemen. Na informeren gaf men mij vorige maand al aan dat iedere site waarop ik iDeal betalingen via mollie aanbied ook daadwerkelijk onder mijn onderneming moeten vallen. En jawel, het geen wat onder je onderneming valt staat weer bekend bij de KvK.
Mocht dat het geval zijn dan is dat ons probleem en zullen wij zorg dragen voor een oplossing.

Quote:
Ooit wel eens aangifte gedaan? Ze vragen bij een beroving vaak of je de dader kunt omschrijven. Bij oplichting vragen ze de naam van de site waarop het heeft plaatsgevonden, de naam van de perso(o)n(en) in kwestie of voor wie men zich heeft voorgedaan evt. bewijzen van betalingen, welke diensten en producten. Bij geschillen werkt dit precies zo. Wanneer men er via een contact formulier niet uit kan komen is het toch altijd prettig om iemand schriftelijk per (aangetekende) brief in gebreke te kunnen stellen.

Bij gebrek aan gegevens kan men geen rechtzaak aanspannen, enom.com (diverse domain resellers), mollie of zelfs liteserver zullen zelfs pas op verzoek van een rechter gegevens verstrekken (wat jaren zal kosten omdat de ene juridische strijd na de andere gevoerd zou gaan worden).
Als je je best doet heb je binnen een paar minuten mijn KvK nummer of mijn persoonlijke domeinnaam. Daarmee kun je heel simpel achter mijn adresgegevens komen en kun je me in gebreke stellen als je dat wenst.

Quote:
Waar het mij om gaat is dat voldoende en (juiste) informatie beschikbaar is voor die mensen die nog lid willen worden maar niet over de drempel kunnen/willen/durven komen door ontbreken van bepaalde gegevens. Na meerdere keren door klanten op One2XS te zijn gehamerd, ben ik zelf eens gaan kijken en moet ik eerlijk toegeven dat het systeem leuk in elkaar zit. Naast commerciële sites is het wellicht voor een privé site van mij een leuk onderkomen.
Leuk om te horen dat je door klanten eens op onze website bent gewezen, ik hoop in positieve zin.
yummie.gif

Quote:
Door ontbreken van specifieke informatie moet ik eerlijk toegeven dat het wel een beetje vreemd in elkaar steekt. Je weet tenslotte niet wie de verantwoordelijken zijn achter One2XS, iets wat vooral in hosting wereld redelijk belangrijk is.
Ook hier snap ik je punt, maar het is een afweging die we hebben moeten maken. De gedachte hierachter heb je net gelezen.

Over dat adverteren: Dat zit ietsje moeilijker, je zit in een spagaat van belangen cq. doelen waar je niet uit komt.
Het doel van een bedrijf dat op one2xs adverteert is in 9 van de 10 gevallen dat ze een product willen verkopen.
Het doel van een persoon die zich op one2xs heeft aangemeld, is in 9 van de 10 gevallen dat ze gratis een product willen; hetzij een host, hetzij een domein, hetzij een VPS.
Kort samengevat kun je zeggen dat het doel van het bedrijf verkopen is, en het doel van de user gratis. Dat gaat niet samen, helaas, en dus zijn we voor die 9 van de 10 bedrijven al niet interessant. Wij moeten het juist hebben van de grote bedrijven die d.m.v. spelletjes en enquêtes impliciet en heel subtiel producten en / of diensten aan de man brengen, en niet van bedrijven die direct, face-to-face zogezegd, iets willen verkopen. De 1 van de 10 bedrijven die dat aanbiedt die is er mee gebaat, en de leden spreekt het vanwege het hoge goedkoop-gehalte zeer aan.
Het is niet gezegd dat het directe verkopen hier niet werkt, maar dat loopt minder goed, en om die reden zijn we per definitie al minder interessant voor de kleinere, doorgaans zelfstandige, ondernemer die producten aan de man probeert te brengen, ondanks onze specifieke doelgroep en het grote bereik wat we hebben.
Een KvK registratie zal nog steeds geen grote bedrijven aantrekken omdat we steeds een kleine pion op het megagrote schaakspel zullen blijven, en daarom lopen campagnes van externe adverteerders tot onze grote spijt doorgaans beter dan de campagnes van interne adverteerders alhier.
Uiteraard hebben wij vanuit financiëel oogpunt liever meer interne adverteerders met goed renderende advertenties, maar als je door de ogen van de leden naar de situatie kijkt (die wil makkelijk, snel en gratis punten verdienen) dan zie je dat zij in de huidige situatie gebaad zijn bij meer externe dan interne adverteerders, omdat de externe adverteerders doorgaans goed aansluiten bij de gratis-wens van de leden. Sterker nog, daar selecteren wij ze op.
Het klinkt dus simpel: KvK = meer adverteerders = leden die sneller punten verdienen = blijere leden = ..., maar helaas is de praktijk - zoals zo vaak - op dit punt anders.

Bedankt voor al je kritiek in ieder geval, ik merk dat je het opbouwend bedoelt. Dat waardeer ik en ik ben je er dankbaar voor.
smile.gif

Bovenaan