Quote:
Ik en de website?! Als je als adverteerder een opwaardering doet ga je in geval van iDeal naar Mollie?
Klopt, we maken gebruik van Mollie. Enkel PayPal gaat niet via Mollie.
Quote:
Wellicht omdat dit ook enige betrouwbaarheid uitstraalt?! Vandaag de dag bieden ongelofelijk veel mensen zonder KvK webhosting, VPSs en Dedicated Servers aan maar zijn deze niet veel later door de hoge (on)kosten ineens ook snel van de aardbodem verdwenen. Middels een KvK kun je op kleine wijze laten zien dat het wel snor zit met de service en betrouwbaarheid.
Met een KvK kun je ook ineens snel van de aardbodem verdwijnen. Ik snap je als je zegt dat een KvK vrijwel alleen voordelen heeft, alleen willen Ruben (de medebeheerder, voor het geval je dat niet wist) en ik niet financieel van elkaar afhankelijk zijn, dat is de enige reden waarom we one2xs niet onder een KvK hebben ondergebracht.
We bestaan nu bijna twee jaar zoals ik net al zei, en ik denk dat het grootste deel van onze leden wel kan beamen dat het bij ons óók wel snor zit qua service en betrouwbaarheid.
Quote:
Inmiddels is er al wel één bedrijf welke aan het testen is met adverteren binnen One2XS. Het lijkt op zich wel interessant daar de One2XS leden op enige wijze binnen de doelgroep vallen van het betreffende bedrijf. Ik kan mij echter voorstellen dat bedrijven niet willen adverteren aangezien het met hoge bedragen toch moeilijk valt te verantwoorden in de boekhouding c.q. het is minder aantrekkelijk. En zoals je begrijpt is dit ook weer een bepaald min-puntje daar het voor leden soms al aardig moeilijk kan zijn om voldoende punten te verdienen.
Ik snap het, en ik geef je 100% gelijk, maar het is van ons een afweging tussen dit punt (wat indirect meer winst met zich meebrengt) en het puntje wat ik hierboven besprak.
Je redenering klopt niet helemaal, een overvloed aan advertenties is volgens mij ook weer niet goed, maar ik snap je punt en je punt klopt.
Quote:
Ik zeg niet direct dat alles zwart is, echter door ontbreken van KvK en BTW doet het bij sommige mensen wellicht wel vermoeden.
Betreffende contactgegevens klopt inderdaad, het lijkt wel alsof deze op alle mogelijke manieren verborgen worden Ik zie net dat zelfs de domeinnamen volledig afgeschermd zijn.
Ook dat klopt. We wilden en willen niet dat onze privégegevens werden en worden gebruikt om support te krijgen, dat leveren we enkel via de website.
Ik snap ook dat het argwaan kan wekken, maar aangezien ik van mening ben dat onze support via de website en per mail afdoende is, denk ik niet dat we er goed aan zouden doen om de gegevens openbaar te maken.
Quote:
Ben bang dat het bij Mollie ook niet veel langer zal gaan duren alvorens ze daar actie tegen ondernemen. Na informeren gaf men mij vorige maand al aan dat iedere site waarop ik iDeal betalingen via mollie aanbied ook daadwerkelijk onder mijn onderneming moeten vallen. En jawel, het geen wat onder je onderneming valt staat weer bekend bij de KvK.
Mocht dat het geval zijn dan is dat ons probleem en zullen wij zorg dragen voor een oplossing.
Quote:
Ooit wel eens aangifte gedaan? Ze vragen bij een beroving vaak of je de dader kunt omschrijven. Bij oplichting vragen ze de naam van de site waarop het heeft plaatsgevonden, de naam van de perso(o)n(en) in kwestie of voor wie men zich heeft voorgedaan evt. bewijzen van betalingen, welke diensten en producten. Bij geschillen werkt dit precies zo. Wanneer men er via een contact formulier niet uit kan komen is het toch altijd prettig om iemand schriftelijk per (aangetekende) brief in gebreke te kunnen stellen.
Bij gebrek aan gegevens kan men geen rechtzaak aanspannen, enom.com (diverse domain resellers), mollie of zelfs liteserver zullen zelfs pas op verzoek van een rechter gegevens verstrekken (wat jaren zal kosten omdat de ene juridische strijd na de andere gevoerd zou gaan worden).
Als je je best doet heb je binnen een paar minuten mijn KvK nummer of mijn persoonlijke domeinnaam. Daarmee kun je heel simpel achter mijn adresgegevens komen en kun je me in gebreke stellen als je dat wenst.
Quote:
Waar het mij om gaat is dat voldoende en (juiste) informatie beschikbaar is voor die mensen die nog lid willen worden maar niet over de drempel kunnen/willen/durven komen door ontbreken van bepaalde gegevens. Na meerdere keren door klanten op One2XS te zijn gehamerd, ben ik zelf eens gaan kijken en moet ik eerlijk toegeven dat het systeem leuk in elkaar zit. Naast commerciële sites is het wellicht voor een privé site van mij een leuk onderkomen.
Leuk om te horen dat je door klanten eens op onze website bent gewezen, ik hoop in positieve zin.
Quote:
Door ontbreken van specifieke informatie moet ik eerlijk toegeven dat het wel een beetje vreemd in elkaar steekt. Je weet tenslotte niet wie de verantwoordelijken zijn achter One2XS, iets wat vooral in hosting wereld redelijk belangrijk is.
Ook hier snap ik je punt, maar het is een afweging die we hebben moeten maken. De gedachte hierachter heb je net gelezen.
Over dat adverteren: Dat zit ietsje moeilijker, je zit in een spagaat van belangen cq. doelen waar je niet uit komt.
Het doel van een bedrijf dat op one2xs adverteert is in 9 van de 10 gevallen dat ze een product willen verkopen.
Het doel van een persoon die zich op one2xs heeft aangemeld, is in 9 van de 10 gevallen dat ze gratis een product willen; hetzij een host, hetzij een domein, hetzij een VPS.
Kort samengevat kun je zeggen dat het doel van het bedrijf verkopen is, en het doel van de user gratis. Dat gaat niet samen, helaas, en dus zijn we voor die 9 van de 10 bedrijven al niet interessant. Wij moeten het juist hebben van de grote bedrijven die d.m.v. spelletjes en enquêtes impliciet en heel subtiel producten en / of diensten aan de man brengen, en niet van bedrijven die direct, face-to-face zogezegd, iets willen verkopen. De 1 van de 10 bedrijven die dat aanbiedt die is er mee gebaat, en de leden spreekt het vanwege het hoge goedkoop-gehalte zeer aan.
Het is niet gezegd dat het directe verkopen hier niet werkt, maar dat loopt minder goed, en om die reden zijn we per definitie al minder interessant voor de kleinere, doorgaans zelfstandige, ondernemer die producten aan de man probeert te brengen, ondanks onze specifieke doelgroep en het grote bereik wat we hebben.
Een KvK registratie zal nog steeds geen grote bedrijven aantrekken omdat we steeds een kleine pion op het megagrote schaakspel zullen blijven, en daarom lopen campagnes van externe adverteerders tot onze grote spijt doorgaans beter dan de campagnes van interne adverteerders alhier.
Uiteraard hebben wij vanuit financiëel oogpunt liever meer interne adverteerders met goed renderende advertenties, maar als je door de ogen van de leden naar de situatie kijkt (die wil makkelijk, snel en gratis punten verdienen) dan zie je dat zij in de huidige situatie gebaad zijn bij meer externe dan interne adverteerders, omdat de externe adverteerders doorgaans goed aansluiten bij de gratis-wens van de leden. Sterker nog, daar selecteren wij ze op.
Het klinkt dus simpel: KvK = meer adverteerders = leden die sneller punten verdienen = blijere leden = ..., maar helaas is de praktijk - zoals zo vaak - op dit punt anders.
Bedankt voor al je kritiek in ieder geval, ik merk dat je het opbouwend bedoelt. Dat waardeer ik en ik ben je er dankbaar voor.