Livonias (
link):
Janm (
link):
Rik (
link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Janm (
link):
Rik (
link):
Stefvdwel (
link):
Waarom niet verschillende prijzen?
Omdat het systeem gewoon werkt zoals met de normale loterij. En met een prijzenpot van 2 punten is het niet rendabel om prijzen te gaan verdelen.
Misschien voor een volgende eindejaarsloterij is dat wel een goed idee overigens.
10 prijzen van 10%. Bij 1000 loten als pot dus 10 prijzen van 100
Ja, en met een pot van 2 punten krijg je dan dus 0.2 punten, en is het dus niet rendabel.
Nee alleen bij de eindejaarsloterij.
toevoeging op 2 januari 2013, 15:23:35:
Livonias (
link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Stefvdwel (
link):
Janm (
link):
Rik (
link):
Stefvdwel (
link):
Waarom niet verschillende prijzen?
Omdat het systeem gewoon werkt zoals met de normale loterij. En met een prijzenpot van 2 punten is het niet rendabel om prijzen te gaan verdelen.
Misschien voor een volgende eindejaarsloterij is dat wel een goed idee overigens.
10 prijzen van 10%. Bij 1000 loten als pot dus 10 prijzen van 100
Ja, dat bedoel ik.
Natuurlijk niet, waarom zou je dan nog meedoen aan een megaloterij als je maar een klein gedeelte van de pot kunt winnen.
Is alsnog 100 punten bij een pot van 1000.
Er zijn mensen die 100 punten in een pot steken om een hogere winkans te hebben, stel je pleurt 150 punten in de pot en je kunt er maar 100 winnen, wat heeft het dan voor zin om mee te doen. Dat houdt in dat je de mensen die veel loten willen automatisch beperkt. Nee dus.
Ja dat klopt dan wel weer. Alleen de mensen die geen loten kopen omdat ze maar 1 op de heelveel kans hebben bij zon grote prijs die kopen dan wel loten als er meer prijzen weggegeven worden omdat de winkans groter is. Het composeert elkaar dus wel weer.
toevoeging op 2 januari 2013, 15:29:23:
Rik (
link):
Nouja, een kleine verdeling lijkt me misschien wel wat voor een grote loterij.
Dus stel er zijn 300 punten te winnen, dat er dan een verdeling is van:
80% = 240p
15% = 45p
5% = 15p
Maar iets als 10 prijzen van 10% lijkt me totaal niks.
Kijk hier zou ik dus nooit meer dan 15 punten in de loterij steken