Oké, nog even een bumpwaardig feit:
De server werkt weer, zoals jullie waarschijnlijk zien en van Luuk al vernomen konden hebben. Hij draait nu op een VPS in Amsterdam, maar de kans is groot dat dat nog verandert en misschien een fysieke server in Amsterdam gaat worden, maar als dat het geval is dan horen jullie dat later wel.
Klik om de spoiler te openen
Ik wil niet bij elke downtime (ook al is deze wat langer dan gemiddeld..) roepen "stil maar, we compenseren jullie wel!!", maar voor degenen die het willen weten: uiteraard komt er een compensatie aan.
Ik wacht even af of het zo is opgelost.
Als ik toch aan het dubbelposten ben kan ik meteen even wat reacties op de posts geven waar ik eerder nog geen tijd voor had.
Als je zin hebt om ze te lezen:
Klik om de spoiler te openen
Nickjexx (
link):
Tja.. altijd wat, 1 ddos is voldoende om de server 2 een dag uit te zetten anders geeft het overlast.
Vraag 1: Zou mijndomein dit ook doen?
Vraag 2: Hoe kan het dat one2xs wel steeds een ddos krijgt waardoor de server uit moet?
(Ik bedoel het niet boos/lelijk ik bedoel dit serieus. Want verder is de service super. Ik wil geen reacties ga naar een andere host blabla..)
Vraag 1: MijnDomein heeft ongeveer 150.000 klanten, wij hebben 500 klanten. MijnDomein heeft dus zo ongeveer 300x zoveel geld te besteden als wij, en dus zullen zij ook wel apparatuur hebben die voor ons véél te duur is.
Vraag 2: Zie hieronder.
Heroeswar (
link):
ruben is even op vakantie en huppa alles is weer down
Dat heeft helemaal niks met Ruben te maken hoor. Het is niet zo dat Ruben een knop ingedrukt houdt waardoor er geen DDoSen komen en als hij die knop loslaat dat dan de hel losbarst en alle DDoSen achter elkaar plaatsvinden ofzo.
Heroeswar (
link):
Je kan ook heel makkelijk je ipaddresses hiden (kijk google) (easy ip hide)
Ja en je kunt ze net zo makkelijk weer tevoorschijn toveren als ddosser.
Heroeswar (
link):
En volg dat nu eens goed... Of vraag een no-ip aan want dit kan echt gewoon niet meer.. met al die doss..
Ook dat werkt niet. Een domeinnaam MOET aan een IP gekoppeld worden. Je kunt dat niet verbergen ofzo...
Heroeswar (
link):
En ik heb best veel bezoekers op mijn website en die kunnen er nu allemaal niet op omdat one2xs weer eens niet iets kan vinden in hun vrije tijd voor een anti ddos want volgens mij doen ze op dit moment niet veel als hun webservers uit staan dus als je webserver nou eens uit zet zoek dan gelijk voor een anti ddos.
Gast, onze hoster, ik en Luuk zijn de hele dag bezig geweest alternatieven te vinden en de server weer goed te krijgen.
Je mag (terecht) zeggen dat het lang duurt. Je mag ook terecht zeggen dat je vindt dat we een DDoS-afweerder moeten kopen. Je mag ook terecht zeggen dat je vindt dat je recht hebt op een compensatie. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat we helemaal niks doen en het ons geen ene moer kan schelen wat er met de server gebeurt.
Die hele DDoS kost ons ook bakken met geld hoor. Zelfs al zouden onze klanten ons echt totaal niet boeien en zouden we one2xs alleen puur voor het geld runnen (wat niet het geval is, mocht je daar aan twijfelen), dan zouden we dus alsnog zo snel mogelijk die server weer goed willen hebben.
Alsof wij er vrolijk van worden dat er een server in de NOC staat waar "93% uptime" bij staat?
Heroeswar (
link):
PS: Dit is geen haat brief of wat dan ook het is gewoon om de mensen van one2xs duidelijk te maken hoe het ook kan.
Het is wel een haatbrief. Je brult maar wat, en dat is je goed recht en dat mag je ook doen, maar ga niet doen alsof wij niks doen en we nergens verstand van hebben en maar wat aanprutsen zonder ook maar een cent om onze klanten te geven.
Heroeswar (
link):
Mijn website van one2xs is ddos beschremt GRATIS!!!
Nee.
Jouw website is misschien beschermd tegen mensen die 10x op F5 drukken, maar niet tegen DDoSen. Lees je eens in wat een DDoS precies is en lees dan jouw posts nog eens. Ik heb vaak genoeg hier uitgelegd waarom een softwarematige beveiliger niet werkt dus dat ga ik niet nog eens doen.
We moeten een hardwarematige beveiliger hebben en op de prijskaartjes daar staan bedragen die hoger zijn dan 10.000 euro. Het is vast geen verrassing als ik je vertel dat we dat niet met 500 klanten kunnen betalen.
Heroeswar (
link):
Nou ik hoop dat jullie mij begrijpen.
En iets doen met mijn informatie.
Al vast bedankt.
Ik hoop dat jij mij nu begrijpt en wat doet met mn informatie.
Al vast bedankt.
Nickjexx (
link):
Ik vind het ook raar, 1 ddos en de server is uit?
"Ik vind het ook raar, 1 kogel en Pim Fortuyn is dood?"
Het netwerk van een server is kwestsbaar, want zonder netwerk heb je niks aan een server. Als dat netwerk dus kapot is (waar een DDoS in feite voor zorgt) dan is je server onberekikbaar.
Nickjexx (
link):
Zelfs webklik heeft ddos beveiliging hun zijn nooit down.
Misschien krijgen ze nooit DDoSen?
one2xs.com is ook vrijwel nooit down. Server 1 doet het ook prima. Server 2 en 3 tot voor kort ook.
Nogmaals: Ik ben het met jullie eens dat een downtime altijd te lang duurt en dat een server zo snel mogelijk weer online moet. Maar het KAN niet anders. Je kunt je hier gewoon niet tegen beschermen, niet zonder een duur hardware-ding te kopen waarvan je dan nog moet hopen dat het werkt. Bedrijven die 500x zo groot zijn hebben een stuk minder last van DDoSen omdat zij een veel groter netwerk hebben en dus van kleine DDoSen geen last hebben, en zij hebben veel meer geld om te besteden dan wij.