Activiteitsmeter

Lennard

Active member
Kyron (link):
Het maakt niet uit maar ik was er gewoon benieuwd naar.

En ik vroeg me af of nieuwe leden binnen 1 minuut 1 post kunnen brengen en daarmee 100% actief zijn
yummie.gif

Het antwoord daarop is al door een paar mensen gegeven: nee
smile.gif
, je moet jezelf eerst bewijzen.

August

Test
Klik om de spoiler te openen

Lennard (link):

Kyron (link):
Ik ben 10 minuten online

Ik stuur 10 pbs naar willekeurige mensen

ik post 10 posts

heb ik dan een lage score?

ik weet dat de registratie datum dan wel nog altijd in beeld is, maar vooralsnog lijkt die persoon dan actief te zijn
yummie.gif

Edit: en is het bijvoorbeeld voor mij nog mogelijk om ooit mijn balkje nog iets op te krikken?

Ik zou in het algoritme gebruik maken van verval, dat het uitmaakt hoeveel posts er de afgelopen 2 maanden zijn geweest ofzo. Daaraan kun je ook zien hoe actief iemand op dat moment is. Het maakt niemand uit hoe actief je ooit ben geweest 3 jaar geleden
Hoe het algoritme in elkaar zit kan ik niet vertellen, en dus ook niet of je dan een hoge of een lage score zou hebben. Wat maakt het ook uit? Je kunt tig gevallen bedenken, maar daar heb je niks aan.

Er wordt rekening gehouden met recente activiteit, dat je 3 jaar geleden ooit een maand niet hebt ingelogd maakt dus niks uit en verandert je score niet.

Shahiem (link):
Misschien zoiets:

Afbeelding
Daar kun je niet in één oogopslag zien hoe actief iemand is, en dat vind ik bij de huidige erg handig.

August (link):

Shahiem (link):
Misschien zoiets:

Afbeelding

Het niet-balkje gedeelte moet lichter.
Strafpercentage moet rood zo als ik al zei op twitter, er werd over gesproken maar ik zeg het nog maar eens
emo.gif

Daar is al over gesproken, maar rood past niet bij de layout en we denken dat het met de onduidelijkheid wel mee zal vallen; het is een kwestie van wennen. Misschien komt hij ook nog op de profielen dus dan zie je helemaal duidelijk dat het wat anders is.

Weet je het zeker? *wiebelwenkbrouw*

Klik om de spoiler te openen
kanrq.png

August

Test
Ja maar het is toch de bedoeling dat je er niet rustig van wordt
emo.gif

Oh, ik heb 50% strafpercentage want een rust, wat een ontspanning , lekkahhh.

Kingunit

New member
Grappig, mijn eigen nog niet eens gezien. Dus hier het resultaat.

// Phiiwww valt mee. Alhoewel ik het niet echt snap. Wanneer gaat die omhoog. En wanneer omlaag.

Sdejong

New member
Lennard (link):

Sdejong (link):
Een periode van tijdelijke inactiviteit kan dus leiden tot een sterk lagere activiteitsscore
Dat is toch logisch? Als je tijdelijk inactief ben dan ben je dus minder actief en zakt je activiteitsscore. Dat is precies het hele idee achter die score.

Sdejong (link):
En een lagere activiteitsscore zal op termijn ook leiden tot een lagere geloofbaarheid en vertrouwen op bijvoorbeeld de aanbiedingen sectie.
Dat is nu al zo met postcounts.
Als iemand met 100 posts iets wil kopen en iemand met 4.000 posts, dan wordt het meestal verkocht aan degene met 4.000 posts, terwijl die misschien veel inactiever is.
Dat blijf je in het ergste geval dus gewoon houden, alleen wordt het dan minder oneerlijk omdat de discriminatie dan op basis van activiteit gebeurt, en niet op basis van postcount (die in sommige gevallen ook voor 80% uit spamposts bestaat en dus niks voorstelt).

Ik kan het vinden in je argumenten, het enige is dat het "respect" wat je hebt opgebouwd in een langere periode niet meer voor altijd is maar nu dus alleen tijdelijk en dat vind ik dan minder positief.

Kingunit

New member
Habbospot (link):
Geniale meter!
smile.gif

EDIT// LOL? 20% actief...
redface.gif

Ik ken jou niet eens dus ja, klopt wel ...
En het was voor jou zeker maar even leuk, totdat je je score zag
emo.gif

Laurenss

New member
Kingunit (link):

Habbospot (link):
Geniale meter!
smile.gif

EDIT// LOL? 20% actief...
redface.gif

Ik ken jou niet eens dus ja, klopt wel ...
En het was voor jou zeker maar even leuk, totdat je je score zag
emo.gif

Omdat ik té weinig post. Maar nu veel meer
smile.gif

Ruben

New member
Ik vind het zo vreemd dat iedereen hier postcount als maatstaf ziet om "respect" of "betrouwbaarheid" te meten. Postcount zegt echt werkelijk niets over de persoon zelf, of hij nou betrouwbaar is of niet. Het probleem was dan ook dat mensen postcount gingen misbruiken, en alles deden om een hogere postcount te bereiken. En daar wilde we vanaf. Natuurlijk is het fijn dat het forum actief is, maar we hebben het liefst wel inhoud op het forum. Dit is de oplossing. Deze meter geeft aan hoe actief is, in principe geeft het meer informatie dan dat de postcount doet.

Nogmaals, we hebben dit niet bedacht als een soort betrouwbaarheids-meter, net zomin als dat de postcount dat was. En dus is het logisch dat de meter afneemt wanneer je een bepaalde periode niet op one2xs komt. Ik lees hier een aantal reacties dat het raar is dat hij afneemt als je 2 maanden niet online komt, maar dat is het helemaal niet. Het is niet voor niets een activiteitsmeter. Je kan het zien alsof je op de fiets zit. Wanneer jij trap ga je misschien 15 km/h. Zet je aan dan ga je misschien wel 25 km/h. Maar wanneer je stopt met trappen dan zal je snelheid afnemen.

Patricka

New member
Ruben (link):
Als je een mooiere weet te maken en een ticket opent dan wil ik hem best veranderen
emo.gif

Ik zal vanmiddag eens kijken
biggrin.gif

Joeri

Active member
Ruben (link):
Je kan het zien alsof je op de fiets zit. Wanneer jij trap ga je misschien 15 km/h. Zet je aan dan ga je misschien wel 25 km/h. Maar wanneer je stopt met trappen dan zal je snelheid afnemen.

Xlara (link):
Nice ...
yummie.gif
Ik heb er maar 0?!
redface.gif
xD

Dan ben je waarschijnlijk van je fiets gevallen
emo.gif

Bovenaan