Activiteitsmeter

Janm

Active member
Nee oké maar het valt wel heel erg laag uit, ik zou de online tijd wat zwaarder laten meetellen.
Nieuwe leden hebben nu best snel al weer 15 - 30 procent terwijl oude leden die dan ook nog actief zijn hetzelfde hebben. Nu snap ik dat je geen onderscheid mag maken maar die nieuwe leden vertrouw je toch minder lijkt mij.

Moet je nu Timbox zien, echt weinig wat hij heeft, ook had ik het van Nielsie véél hoger verwacht (net als bij mij zelf eigenlijk)

Marjolein

Miss Marjolein
Janm (link):
Nee daar heb ik geen moeite mee, jullie zijn ten slotte mods, support leden etc.
Het valt mij gewoon op dat het in zijn algemeen héél erg laag is.

Zo weet ik dat XJesseX en patricka best actief zijn, net als rohimma en daiman. Terwijl ze echt weinig hebben vind ik.
Je kan best veel posten op het forum maar er zijn meer dingen die meetellen. En als je alleen op het forum actief bent en verder niks dan kom je niet zo hoog omdat de score ook wordt bepaald door andere factoren. Iemand die weinig berichten post maar wel erg actief is met andere dingen dan kan diegene hoger komen dan iemand die alleen op het forum actief is.

edit: er is al een paar keer uitgelegd dat online tijd niet meetelt?
Nieuwe leden komen niet zo gauw op 30 procent hoor, hier moeten ze toch echt moeite voor doen.

G

Guest

Guest
Bij mij is het laag waarschijnlijk omdat al die spammers hier in het offtopic-topic zitten, ik heb daar volgens mij nog nooit een bericht geplaatst dus, ik ben meest actief in webwereld
biggrin.gif
.

Janm

Active member
Ik vind wel dat verwijderde posts niet mee mogen tellen, dit omdat het een ACTIVITEITSmeter is en geen straf balkje.

Lennard zei namelijk dat verwijderde posts hard inhakken op dat balkje.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Janm (link):
Nee oké maar het valt wel heel erg laag uit, ik zou de online tijd wat zwaarder laten meetellen.
Nieuwe leden hebben nu best snel al weer 15 - 30 procent terwijl oude leden die dan ook nog actief zijn hetzelfde hebben. Nu snap ik dat je geen onderscheid mag maken maar die nieuwe leden vertrouw je toch minder lijkt mij.

Moet je nu Timbox zien, echt weinig wat hij heeft, ook had ik het van Nielsie véél hoger verwacht (net als bij mij zelf eigenlijk)

Ze meten het over een heel jaar.
Het activiteitsmetertje is GEEN vertrouwensmeter. Voor de zoveelste keer.
Timbox is over het hele jaar pas de laatste maanden weer erg actief, dat resulteert dus in een lagere activiteit. Ik ben over het hele jaar vrij actief, dus ik heb een hoger percentage.

Lijkt mij allemaal gewoon te kloppen?

Janm (link):
Ik vind wel dat verwijderde posts niet mee mogen tellen, dit omdat het een ACTIVITEITSmeter is en geen straf balkje.

Lennard zei namelijk dat verwijderde posts hard inhakken op dat balkje.

Dan gaan mensen weer ontzettend spammen om hun postcount op te krikken en daarmee hun activiteitsmeter. Deze meter was juist tegen de spam die werd veroorzaakt omdat mensen een hogere postcount wilden.

Daiman

New member
Janm (link):
Nee daar heb ik geen moeite mee, jullie zijn ten slotte mods, support leden etc.
Het valt mij gewoon op dat het in zijn algemeen héél erg laag is.

Zo weet ik dat XJesseX en patricka best actief zijn, net als rohimma en daiman. Terwijl ze echt weinig hebben vind ik.

ik ben 2 dagen terug 2 jaar actief op one2xs.
van 5 maart tot 21 augustus 2009 ben ik niet actief geweest.
ik denk dat het daar ook veel mee te maken heeft want het is dat ik dan 5 maanden hier een account heb gehad zonder dat ik iets deed

Caner

Held
Videotube (link):
Nice idee, dit is handig als je wilt handelen met iemand.

Dus als iemand weinig actief is; betekend dat dan automatisch dat hij/zij niet te vertrouwen is?
emo.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Videotube (link):
Nice idee, dit is handig als je wilt handelen met iemand.

Voor de zoveelste keer; Het is GEEN vertrouwensmeter. Een oud lid kan net zo snel scammen als een nieuw lid.

Overigens, we zijn het nog aan het finetunen. Dus als we zien dat bepaalde dingen niet helemaal kloppen dan veranderen we die uiteindelijk wel hoor ^^

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Imsosmrt (link):
Leuk idee maar kun je hem dan niet tijdelijk uitschakelen voor als je op vakantie bent ofzo?

Nee. HEt nut van het balkje is juist om te laten zien hoe actief je bent in relatie tot andere one2xsers. Als je op vakantie bent ben je ook niet actief.

Bovenaan